اخبار داغ

گلایه اهالی فین از کمبود امکانات بهداشتی/ محرومیت پنج هزار نفری از درمانگاه و داروخانه شبانه روزی

گلایه اهالی فین از کمبود امکانات بهداشتی/ محرومیت پنج هزار نفری از درمانگاه و داروخانه شبانه روزی
توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه به شمار می رود که شهر فین بندرعباس از داشتن بسیاری از این امکانات و زیرساخت‌ها محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم زاده، عضو شورای شهر فین در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه درمانی این شهر، اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات و نبود نیروی متخصص درمانگاه جوابگوی نیازهای مردم نیست مردم این منطقه بسیار محرومند و در بخش درمان با مشکلات زیادی مواجه هستند، در موقع بیماری یا باید از درمان کامل صرف نظر کنند و یا به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عضو شورای شهر فین افزود: درخواست‌ مردمی در خصوص پایگاه خدمات درمانی شبانه روزی به حق است و مسئولان ذیربط باید به سرعت این خواسته ضروری را عملیاتی کنند زیرا که به واقع نبود درمانگاه شبانه روزی در این شهر 5 هزار نفره مسئله بزرگی است.

,

قاسم زاده بیان کرد: شهروندان این شهر عملا از ساعت 8 شب به بعد در معرض خطر هستند و اگر مشکلی برای شان پیش بیاید تا بخواهند به بندرعباس برسند ممکن است اتفاقات ناگواری برایشان پیش بیاید.

,

50 هزار شهروند فین محروم از داروخانه و درمانگاه شبانه روزی 

, 50 هزار شهروند فین محروم از داروخانه و درمانگاه شبانه روزی , 50 هزار شهروند فین محروم از داروخانه و درمانگاه شبانه روزی ,

وی تصریح کرد: وجود یک پایگاه درمانی «شبانه روزی» با خدمات مربوطه اش در شهر فین ضروری است و این موضوع هیچ ارتباطی به جمعیت ندارد و اینکه بگوییم به علت جمعیت کم و برآورده نشدن هزینه های پزشکی نباید در این شهر دیگر خدمات درمانی ارائه داد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

,

عضو شورای شهر فین گفت: ما باید حداقل خدماتی را صرف نظر از تعداد افراد و جمعیت هر منطقه داشته باشیم و یا به عبارتی گاهی اوقات نیازهای ما متناسب با جمعیت نیست و براساس ظرفیت ها و شرایط موجود اجرا شود.

,

قاسم زاده با بیان اینکه بیش از 70 سال از راه اندازی مرکز درمانی شهر فین می گذرد اما همچنان چارت آن به صورت روستایی اداره می شود، افزود: شبانه روزی شدن درمانگاه فین یکی از خواسته های مهم مردم این شهر در حوزه بهداشت و درمان است.

,

وی به شبانه روزی نبودن تنها درمانگاه درمانی شهر فین اشاره کرد و گفت: درمانگاه شهر فین فقط در ساعات اداری پذیرش بیمار را دارند و در این جا شما حق ندارید در ساعات غیر اداری مریض شوید و کمبود تجهیزات پزشکی، پزشک متخصص از دیگر کمبودهای حوزه سلامت این بخش است.

,
تعدادی از اهالی شهر فین نیز در تماس با خبرنگار هرمز خواستار پیگیری موضوع شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی هرمز از طریق مسئولان استان و همچنین نمایندگان مجلس شدند.
, هرمز,

بنا به اظهارات مردم، مرکز بهداشتی درمانی شهر فین بندرعباس که فاصله آن تا مرکز شهرستان 95 کیلومتر است، فقط در ساعات اداری پاسخگو است و اگر فردی، شب بیمار شد باید تا فردا صبح صبر کند تا مرکز بهداشتی درمانی باز شود و دکتر مربوطه آن را ویزیت کند و یا باید به مرکز استان عزیمت کند.

,

رضایی، یکی از اهالی شهر فین شهرستان بندرعباس اظهار کرد: برای شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی فین از طریق مسئولان مربوطه در استان و نمایندگان پیگیری کردیم اما هنوز جواب درستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم داده نشده است و همچنان مسئولان امروز و فردا می‌کنند.

,

این شهروند شهر فین گفت: هنوز مرکز درمانی شهر فین بندرعباس فقط در ساعات اداری فعالیت می‌کند اگر فردی از این منطقه غیر از ساعات تعیین شده بیمار شود و اورژانسی باشد با التماس و خواهش پزشک مربوطه آن را ویزیت می کند و در برخی مواقع هم بیمار به مرکز استان عزیمت می کند .

,

رضایی افزود: شهر 5 هزار نفری فین از امکانات و تجهیزات پزشکی محروم است و مسئولان همچنان قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولان نبود نیروی کافی را دلیل شبانه روزی نشدن درمانگاه شهر فین عنوان می کنند، افزود: مردم نیز به دلیل عدم ارایه خدمات مناسب در این درمانگاه اغلب به مراکز درمانی شهر بندرعباس مراجعه می کنند و در صورت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی بدون شک آمار مراجعین این مرکز افزایش خواهد یافت.

,

وی؛ مهمترین مشکل شبکه بهداشت و درمان شهر فین بندرعباس کم توجهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به حوزه بهداشت جزیره هرمز عنوان کرد و گفت: درمانگاه شهر فین فقط تا ساعت 8 شب خدمات ارائه می دهد و مسئولان مربوطه استانی مدعی هستند که اگر بیمار اورژانسی باشد پزشک موظف به درمان است اما تا زمانی که در درمانگاه بسته است و پزشک بیمار را ندیده چگونه تشخیص می دهد؟ از طرفی آیا کسانی که درد کلیه، سردر، غفونت گلو، تب شدید و….دارند باید تا باز شدن درمانگاه درد را تحمل کنند.

,

نبود داروخانه شبانه روزی مهم‌ترین مشکل شهر 5 هزار نفره فین

, نبود داروخانه شبانه روزی مهم‌ترین مشکل شهر 5 هزار نفره فین, نبود داروخانه شبانه روزی مهم‌ترین مشکل شهر 5 هزار نفره فین,

رضایی یکی دیگر از مشکلات شهر فین در حوزه بهداشت و درمان نبود داروخانه شبانه روزی عنوان کرد و گفت: تنها داروخانه مرکز بهداشت فین تا ساعت 8 شب باز است و بیمارانی که در نیمه شبها به دارو احتیاج داشته باشند باید تا صبح روز بعد صبر کنند تا داروخانه باز شود و نبودن وسیله رفت و آمد به مرکز استان، گرفتن دارو را برای مردم منطقه مشکل ساز کرده است.

,

وی ادامه داد: برای حفظ و ارتقای سلامت مردم منطقه، وجود مرکز بهداشتی مجهز و داروخانه برای این شهر 5 هزار نفره ضروری است ولی به دلیل همجواری با مرکز استان که 95 کیلومتر فاصله دارد و  این مسائل در این شهر پرجمعیت کمتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

,

هم اکنون راه اندازی داروخانه و وجود یک پایگاه درمانی «شبانه روزی» با خدمات مربوطه اش  و در شهر فین با توجه به مراجعات زیاد مردمی بسیار ضروری است که امیدواریم هرچه زودتر این امر محقق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه