اخبار داغ

نبض نمدمالی خراسان شمالی در دستان روستائیان اشتوت و تکله قوز

نبض نمدمالی خراسان شمالی در دستان روستائیان اشتوت و تکله قوز
مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان گفت: نمدمالی جزو رشته های قدیمی شهرستان رازوجرگلان است که همچنان با نقش های ترکمنی از جمله شاخ قوچ تهیه وعرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از   عصراترک، قاسم بهادری، مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: نمدمالی بدلیل عدم تنوع از استقبال کمی در بازار فروش برخوردار بوده و تعداد اندکی از صنعتگران اقدام به تهیه نمد می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

بهادری افزود: نمد، اغلب جهت مصارف شخصی و خانگی تهیه و استفاده می شود و در حال حاضر روستاههای تکله قوز و اشتوت بیشترین تولید نمد را در شهرستان دارند.

,

وی ادامه داد: جهت حفظ این هنر توسط میراث فرهنگی اقداماتی چون شناسایی صنعتگران رشته نمدمالی، صدور مجوزهای صنایع دستی برای فعالان این رشته، پرداخت تسهیلات صنایع دستی و نیز معرفی و عرضه محصولات نمدی شهرستان در نمایشگاههای استانی و کشوری از جمله اقدامات می باشد.

,

بهادری خاطرنشان کرد: یکی از صنعتگران روستای تکله قوز به عنوان نماینده شهرستان تولیدات صنایع دستی شهرستان از جمله نمد را در نمایشگاههای استانی و کشوری عرضه می کند.

,

وی گفت: جهت استقبال از محصولات نمدی در بازار فروش، پیشنهاد می شود تولیدات نمدی با طرح های متنوع از جمله به شکل کیف، رو میزی و ... تهیه و عرضه شود.

,

خبرنگار:رحیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه