اخبار داغ

با همت هموطنان خیر در کشور امکانپذیر شد؛

مادر ترکمنی که دوباره بر فرش زندگی پا می گذارد

مادر ترکمنی که دوباره بر فرش زندگی پا می گذارد
بانو غنچه گل قالمق اهل خراسان شمالی با مهرورزی و کمک مالی هموطنان خیر ایرانی، پس از چهار سال امکان تعویض قطعات پروتز در زانوی پایش فراهم شد و اوعصر روز گذشته در بیمارستانی در شهر مشهد جراحی شد تا دوباره امکان راه رفتن برای او بوجود آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مهدی احمدی، کارشناس روابط عمومی و مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما  در این باره اظهار کرد: بانو غنچه گل قالمق، مادر سه فرزند و اهل روستای قزلر شهرستان مانه و سملقان از خراسان شمالی 9 سال قبل به تومور استخوان در پایش مبتلا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

احمدی گفت: در همان زمان مداوای تومور استخوان در پای او انجام شد و استخوان مبتلا شده به تومور ( در زانو و زانو به پایین ) به طول 20 سانتی متر از پایش جدا و به جای آن پروتز کار گذاشته شد.

,

وی با یادآوری این مطلب که تمام مراحل مداوا و جایگزینی پروتز در شهر مشهد استان خراسان رضوی انجام شده بود، افزود: بنیه اقتصادی این خانواده که ضعیف بود و آنها توان خرید این پروتز خارجی را نداشتند، این پروتز با کمک های مالی اهالی روستا و اقوام این خانواده تهیه شد.

,

وی همچنین عنوان کرد: پزشک معالج در همان زمان به این خانواده گفته بود که قطعات این نوع از پروتزها پس از شش سال، لق می شوند که باید دوباره تعویض شوند.

,

, ,

 

,

احمدی افزود: چهار سال قبل، یکی از قطعات این پروتز لق شد و این بانو دیگر نتوانست راه برود و او به صورت نشسته جابجا می شد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه سیلمان افضلیان همسر این بانوی ترکمن طی چهار سال اخیر به طور مستمر پیگیری های پزشکی را برای مداوای همسرش انجام داده است، گفت: پزشکان به این خانواده گفته بودند یا باید بر روی پای او پیوند استخوان انجام شود، یا اینکه پای او قطع شود و پای مصنوعی کار گذاشته شود و یا اینکه باید قطعات پروتز تعویض شوند.

,

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت خرید قطعات پروتز نیز بسیار بالا بود و این خانواده توان خرید آن را نداشتند، بنابراین پدر خانواده به ادارات مختلف استان سر می زد و درخواست کمک و همراهی داشت اما او به هیچ نتیجه ای نرسید.

,

 

,

, ,

مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: پدر خانواده که نگران ابتلای پای مادر به عفونت بود که منجر به قطع پایش شود به واحد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کرد و با طرح مسئله، خواستار اتخاذ تدبیری برای تهیه پول مداوای همسرش شد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه خرید پروتز و قطعاتش مشمول پوشش بیمه ای نمی شدند و قیمت خرید پروتز و قطعات آن نیز بسیار زیاد بود، درصدد برآمدیم تا در این زمینه از همراهی و کمک های خیران بهره بگیریم.

,

وی گفت: در همین راستا، بنده ویدئویی از وضع اقتصادی این خانواده و وضعیت بیماری این بانو تهیه و در فضای مجازی منتشر کردم که خوشبختانه شماری از هم استانی ها همچنین هموطنانی از استان گلستان به انتشار این ویدئو در فضای مجازی پرداختند.

,

احمدی افزود: انتشار این ویدئو موجب شد بسیاری از هموطنان در ایران از این موضوع مطلع شوند و با ابراز همدردی، کمک های مالی خود را برای این خانواده ارسال کنند.

,

 

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: حتی تماس هایی از سوی ایرانیان خارج از ایران را نیز داشتیم که خواستار اهدای کمک مالی برای تامین هزینه های درمان این بانو شدند.

,

وی بیان کرد: انتشار این ویدئو کارگشا شد و حدود 28 میلیون تومان از سوی خیران هموطن جمع آوری شد.

,

مسئول استدیو سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه پزشک این بانو تعویض قطعات این پروتز را توصیه کرده بود سرانجام او عصر روز گذشته در بیمارستانی در شهر مشهد جراحی و تعویض قطعات پروتز انجام شد.

,

احمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز هزینه های فیزیوتراپی این بانو را بر عهده گرفته است تا انجام فیزیوتراپی برای او کاملا رایگان انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه