اخبار داغ

دلسوزی برای یک تجزیه‌طلب حامیِ تروریسم؛

روزنامه‌ی اصلاح طلب؛ روزنه‌ای برای ایجاد شکاف و حساسیت در آذربایجان

روزنامه‌ی اصلاح طلب؛ روزنه‌ای برای ایجاد شکاف و حساسیت در آذربایجان
مسئولان روزنامه ی شرق ظاهرا سهمیه ای برای توهین به آذربایجان در نوشته هایشان در نظر گرفته اند که گاه و بی گاه نثار مردم این خطّه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: هنوز از اقدام چند وقت پیش روزنامه‌ی شرق در مصاحبه با وزیر خارجه‌ی کشور مجعول قره باغ زیاد نگذشته است که این روزنامه دوباره در شیطنتی جدید، به اشتباه چند وقت پیش شهرداری تبریز استناد کرده و بار دیگر دلسوزان رسانه‌ای در مناطق مختلف آذربایجان را آماج توهین‌های خود قرار داده است که چرا شهرداری تبریز را بخاطر انتصاب یک استاد دانشگاه کرد سنی مذهب تحت فشار قرار داده‌اید؟

شهردار تبریز چندی پیش بختیار عزت‌پناه را به عنوان مشاور خود در امور برنامه‌ریزی توسعه شهری منصوب کرد که مورد اعتراض دلسوزان در آذربایجان و به ویژه تبریز قرار گرفت آن هم نه بخاطر اینکه ایشان کرد و سنی مذهب بود، بلکه دلیل اصلی اعتراضات نخبگان به گرایشات خاص فرد مذکور بود.

بررسی کانال تلگرامی این شخص نشان از حمایت‌های علنی وی از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک و تجزیه­‌ی اقلیم شمال عراق و حمایت از قاچاق و توهین به مرزبانان و قاتل خواندن آنان، شهید خواندن تروریست‌های تجزیه طلب و... داشت. این شخص به‌طور علنی از ادبیات گروه‌های تروریستی در نوشته‌های خود استفاده می کند و جالب‌تر اینکه در متنی که برای توضیح دلایل استعفا منتشر کرد، ادبیاتش را تغییر داده است. روزنامه­‌ی شرق می‌تواند از صفحه­‌ی ­اینستاگرام و کانال تلگرامی وی که عنوان فعال مدنی! را دارد، دیدن کند تا شاید به عمق اشتباهش پی ببرد.

نگارنده در این نوشته قصد ندارد به بازخوانی پرونده‌ی آقای عزت پناه بپردازد، اما یادداشت روزنامه­ ی شرق ظاهرا با هدف وارونه نمایی این موضوع به عنوان نماد گسترش قوم گرایی و افراط گرایی قومی در تبریز و آذربایجان نوشته شده است.

مسئولان روزنامه‌ی شرق ظاهرا سهمیه ای برای توهین به آذربایجان در نوشته‌هایشان در نظر گرفته‌اند که گاه و بی گاه نثار مردم این خطّه می‌کنند. روزنامه‌ی شرق مدتی قبل هم مصاحبه‌ای با وزیر خارجه­ی کشوری انجام داد که وجود خارجی نداشت و این مساله با اعتراض شدید امامان جمعه شهرهای مختلف آذربایجان و مردم قرار گرفت.

اتفاقا اقدام شهرداری تبریز در قبول استعفای این فرد معلوم الحال، جدای از اینکه از ابتدا هم باید در  این انتصاب دقت لازم صورت می‌گرفت، نشان از توجه به انسجام ملی و دوری از تحریک احساسات مردمی دارد، نه اینکه به ادعای شرق، نشان از گسترش قوم‌گرایی و افراطی‌گری قومی باشد!

این روزنامه به قلم نویسنده­‌ی یادداشت مزبور نوشته است: "مسئولین مربوطه باید هوشیار باشند؛ کم‌توجهی یا بی‌تفاوتی در برابر این فضا‌سازی‌های رسانه‌های وابسته به محافل پان‌ترک ممکن است به سایر استان‌های مرزی سرایت کند و بدین تریب همبستگی و انسجام داخلی دچار آسیب شود."

اتفاقا در این مورد شرق درست نوشته است!؛ مسئولان باید توجه کنند تا فضاسازی های برخی رسانه‌ها، انسجام ملی را به هم نزند. حال گاه با یک مصاحبه­‌ی کذایی و گاه با تحریک عواطف اقوام!

بنظر می‌رسد این فضاسازی‌ها در جهت عوض کردن جای متهم و صاحب حقّ است و می طلبد تا جامعه­ ی نخبگانی با رویکرد مسئولانه نسبت به این قبیل موضوعات برخورد کنند و اجازه ندهند تا فضای فرهنگی جامعه با نوشته های گاه و بی گاه شرق و امثالهم دچار تلاطم شود.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه