سعیدی گفت: آموزشوپرورش میتواند با تبدیل فضای مازاد خود که کاربری مدرسه ندارند منبع درآمد جدیدی را ایجاد کند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمداسماعیل سعیدی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه به گفته مسئولان 45 درصد منابع مالی، فیزیکی و انسانی آموزش و پرورش پرتی است، اظهار داشت: متاسفانه مدیران خلاقیت و توانمندی بهروری و بهرهبرداری از منابع و امکانات در اختیار خود را ندارند این در حالی است که آموزش و پرورش دارای امکانات وسیع و پراکندهای در سطح شهرها و روستاها است که با برنامهریزی دقیق میتوان بخشی از آنها را مورد استفاده مفید قرار داد تا بخشی از نیازمندیهای این وزراتخانه از همین محل تامین شود.
وی با بیان اینکه آمار منابع پرتی آموزش و پرورش باید دقیقا احصاء شود تا مشخص شود چند درصد این 45 درصد منابع پرتی مشخصا در حوزه منابع فیزیکی و دیگر حوزهها است، ادامه داد: آموزش و پرورش میتواند از طریق تجهیزات در اختیار خود در مدارس فنی وحرفهای و هنرستانها به درآمدزایی و تولید نیز برسد بدین شکل که علاوه بر آموزش دروس عملی دانشآموزان، با استفاده بهینه از آنها به کارآفرینی و تولید نیز رسید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه دستگاههای دولتی ازجمله آموزش و پرورش میتوانند با تغییرکاربری بخشی از فضای مازاد خود، منبع درآمد جدیدی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فضاهای بسیاری دارد که میتواند با تغییر کاربری یا فروش این مکانها درآمدهای مناسبی به دست آورد و با بالفعل کردن این منابع، از درآمد آنها برای نوسازی، ساخت و مقاومسازی مدارس استفاده کند، اضافه کرد: درحال حاضر بسیاری از مدارس در کشور وضعیت مناسبی ندارند و به تعمیر، نوسازی و مقاومسازی نیاز دارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برخی از مکانها و فضاهای در اختیار آموزش وپرورش محل مناسبی برای ساخت مدرسه نیست به همین دلیل بلااستفاده ماندهاند و بهتر است با تغییر کاربری قابل استفاده شود به طور مثال این وزارتخانه میتواند با ساخت مغازه یا ایجاد فروشگاههای پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این محلهای بلااستفاده درآمد مناسبی کسب کند و از این طریق منابع مورد نیاز برای ساخت سالنهای ورزشی در مدارس، مقاومسازی خود مدارس و... را تامین کند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه