اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

رکود و استراحت بازار پس از شوک های قیمتی در راه است/ کمرنگ شدن انتظارات از افزایش مجدد قیمت ها

رکود و استراحت بازار پس از شوک های قیمتی در راه است/ کمرنگ شدن انتظارات از افزایش مجدد قیمت ها
کارشناس اقتصادی گفت: شرایط کشور به گونه ای است که پس از شوک های قیمتی شدید در همه بازارها،رکود و استراحت را شاهد خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: دوئل و  چالش دلاری ماه های اخیر،علاوه برمردم، خود دلار را نیز از رمق انداخت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه حرکت شارپی ناشی از بار روانی تبدیل ریال به دلار  طبق پیش بینی به اصلاح منتهی شد،افزود:اینک فاز دوم اصلاح در پیش است. 

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: به دلیل معاملات زیاد بر روی محدوده  14 هزار،کاهش یکباره و تثبیت در محدوده 10 هزار و پایین تر در یک گام مقدور نبود.

,

محمودی خاطرنشان کرد: اما با شکستن محدوده های حمایتی مرحله دوم ریزش قیمت ها نیز متصور است .

,

وی افزود: در حال حاضر دلار آزاد مصرف کننده واقعی ندارد و خود دارندگان دلار خانگی کالایی با دلار 14 هزار تومانی را نمی خرند یعنی قدرت خرید برای چنین عددهایی وجود ندارد. 

,

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه خریداران کم شمار فعلی به دنبال تبدیل ریال به دلار هستند،بیان داشت: در  کنترل قیمت ها در محدوده 14 هزار تومان برخی از  دلالان نیز نقش داشتند تا اقدام به خروج در قیمت مناسب کنند.

,

وی بیان داشت: انتظارات از افزایش مجدد قیمت ها با توجه به اخبار مثبت از جمله دادگاه لاهه و افزایش قیمت نفت کمرنگ شده است و حداقل نوسانات آنچنانی را نخواهیم داشت.

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از دارندگان دلار خانگی به امید 13 آبان و شروع دور دوم تحریم ها و افزایش قیمت ها،فروش خود را به تعویق انداخته اند اما این استراتژی فروش بعد تحریم، گسترده است و بازار کشش عرضه این همه دلار را نخواهد داشت.

,

محمودی افزود: بعبارتی همگان خرید کرده اند برای بعد از تحریم و در این بازاری که همه یک گونه فکر می کنند، اهداف قیمتی محقق نمی شود .

,

وی ادامه داد: شرایط کشور به گونه ای است که پس از شوک های قیمتی شدید در همه بازارها،رکود و استراحت را شاهد خواهیم بود و فعلا رکوردهای جدید قیمتی را شاهد نخواهیم بود.

,

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: افزایش قیمت ها باعث کاهش مصرف شده است و کاهش مسافرت ها، عدم صرفه قاچاق، کاهش ورود و مصرف کالاهای غیر ضروری،صرفه جویی چند ده میلیارد دلاری  را به ارمغان آورده است و از تقاضا کاسته است .

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه احتمال رکود همه بازارها بجز بازار بورس وجود دارد،افزود: البته بازار بورس هم با تهدید درگیری منافع برخی حقوقی ها مواجه هست که باید برطرف شود که این موضوع در یکسال گذشته بارها تذکر داده شده است .

,

محمودی ادامه داد: همه بار روانی و فشارها پیش خور شد و بیش از حد در افزایش قیمت ها موثر بوده است و فاکتور جدید افزاینده به دلیل کاهش قدرت خرید و نقدینگی بصورت محسوس وجود نخواهد داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازارها یکنواخت و با ثبات بکار خود ادامه خواهند و برخی بازارها رکود شدیدی را تجربه خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه