اخبار داغ

سفیر ایران در سازمان ملل:

جامعه بین المللی نباید در قبال زورگویی و یکجانبه گرایی آمریکا سکوت کند

جامعه بین المللی نباید در قبال زورگویی و یکجانبه گرایی آمریکا سکوت کند
سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در کمیته خلع سلاح و امنیت سازمان ملل تاکید کرد که جهان نباید در برابر زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "اسحاق آل حبیب" در سخنرانی خود که امروز در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، افزود: در حالی که طبق 12 گزارش پیاپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران تاکنون به کلیه تعهدات هسته ای خود بر اساس برجام عمل کرده است، خروج آمریکا از برجام غیرقانونی بود و این کشور تعهدات‌اش در قالب قطعنامه 2231 شورای امنیت را نیز مستمراً نقض می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی اضافه کرد: علاوه بر این، آمریکا وقیحانه دیگر کشورها را هم تحت فشار قرار می دهد که آن قطعنامه را نقض کنند و این برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل است که کشورها نه برای تبعیت از قطعنامه های شورای امنیت، بلکه برای نقض آنها تحت فشار قرار گرفته و حتی تهدید به مجازات می شوند.
,
 
,
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: این وضعیت به ضرر دیپلماسی و چندجانبه گرایی است و جامعه بین المللی نباید در قبال بی‌توجهی نسبت به  مقررات بین المللی و یکجانبه‌گرایی آمریکا سکوت کند.
,
 
,
آل حبیب همچنین وجود تسلیحات هسته ای را تهدیدی واقعی علیه بشریت دانست و گفت دولت های دارنده سلاح هسته ای باید در مسیر خلع سلاح کامل حرکت کنند.
,
 
,
وی افزود: از سال گذشته تاکنون امنیت و ثبات بین‌المللی بدتر شده و این از جمله نتیجه اقدامات و سیاست‌های هسته‌ای آمریکا است و تا زمانی که این سیاست‌ها تغییر نکند، پیشرفتی در خلع سلاح هسته‌ای حاصل نخواهد شد.
,
 
,
سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، به تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: برخورداری از سلاح هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه سیاهی در ارتکاب اشغال، تجاوز، تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت دارد، بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.
,
 
,
وی گفت وقاحت آن رژیم به جایی رسیده است، که نخست وزیر آن در کنار تأسیسات هسته ای زیرزمینی خود، ایران را به نابودی هسته ای تهدید می کند. وی افزود: همه دولت ها باید برای رفع تهدید هسته ای آن رژیم اقدام کنند و شورای امنیت نیز به وظیفه خود در این باره عمل نماید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه