اخبار داغ

فرماندار سوادکوه:

سوادکوه با بالاترین ظرفیت‌ کمترین میزان گردشگری را دارد

سوادکوه با بالاترین ظرفیت‌ کمترین میزان گردشگری را دارد
فرماندار شهرستان سوادکوه اظهار کرد: سوادکوه با وجود ظرفیت بسیار در حوزه گردشگری، اما کم‌ترین میزان گردشگری را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید یزدانی دوشنبه شب در جلسه تودیع و معارفه بخشدار بخش مرکزی شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه غرب و امریکا برای فشار به جمهوری اسلامی تغییر موضع داده و بر حوزه اقتصادی تمرکز کرده‌اند، افزود: آنها سعی دارند با تحریم‌ها، نظام اقتصادی ایران را مختل کرده و با ایجاد اعتراضات، میان مردم و مسئولان کشور شکاف ایجاد کنند، اما این توهمی بیش نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌توان وجود فشار بر زندگی مردم را کتمان کرد، بر ضرورت درک درست مدیران از وضع موجود تأکید کرد و افزود: با رویکرد تغییر رویه و از سطوح پایین و تصمیم‌سازی فردی می‌توان به بهبود وضع موجود کمک کرد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به تبصره 160، سامانه بهین‌یاب و کارا، این اقدامات دولت را در جهت کاهش فشار به مردم عنوان کرد و افزود: در این زمینه دولت توجه خاصی به روستاها داشته است.

یزدانی از جمله ویژگی‌های مهم یک بخشدار را اتحاد و همدلی، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی، شناخت دقیق منابع انسانی و طبیعی، خودباوری و دگرباوری و توجه به فرهنگ بومی هر منطقه برشمرد و افزود: تقویت اقتصاد، آسیب اقتصادی را به حداقل خواهد رساند و اساس اقتصاد مقاومتی افزایش تولید، راندمان و بهبود منابع طبیعی و انسانی است.

وی با بیان اینکه شناخت دقیق منابع انسانی و طبیعی، باعث شکوفایی ظرفیت‌های این حوزه‌ها خواهد شد، گفت: منابع انسانی، منابع طبیعی را بارور کرده و سرمایه‌گذاری در این دو حوزه، محرومیت در روستا را کاهش خواهد داد.

فرماندار سوادکوه با تأکید بر اهمیت خودباوری، دگرباوری را به معنای شناخت ظرفیت انسانی منطقه دانست و افزود: بیش از 90 درصد مدیران ما روستایی‌اند و این دگرباوری به اهالی روستا اعتماد به نفس داده که در تولید و خودکفایی کشور دخیل هستند.

یزدانی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه روستا کانون تولید است و خدمت و فن نیز در اختیار نهاد کشاورزی قرار گرفته است، ادامه داد: نه فقط کشاورزی که اقتصاد بوم‌گردی نیز می‌تواند اقتصاد روستا را متحول کند اما سوادکوه با وجود ظرفیت بسیار در حوزه گردشگری، اما کم‌ترین میزان گردشگری را دارد.

وی هماهنگی میان بخشدار، شورا و دهیار را موجب شکوفایی، سرمایه نهفته و بالقوه روستا عنوان کرد و گفت: اگر بهداشت، راه، خدمات و اقتصاد روستا خوب باشد، مهاجرت از روستا نیز نخواهیم داشت.

فرماندارسوادکوه با بیان اینکه بواسطه اختلاط فرهنگی، عناصر فرهنگی ما دچار اضمحلال شده، روستا را مولد فرهنگ دانست و افزود: اگر خرده فرهنگ روستایی نابود گردد، فرهنگ مازندرانی و ملی نیز نخواهیم داشت و در این زمینه بخشدار وطیفه دارد تا خرده فرهنگ‌های موجود روستاهای تحت مسئولیت خود را بشناسد و در احیای آن تلاش کند.

در ادامه این جلسه کیان الهی، سرپرست سابق بخشداری بخش مرکزی شهرستان سوادکوه نیز با بیان اینکه از 118 روستا و آبادی بخش مرکزی، 68 روستا دارای شورای اسلامی و 45 دهیاری فعال است، به وفاق و همدلی موجود میان اعضای شوراهای روستایی و دهیاران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود خوش‌نشین‌ها، طرح تفکیک زباله از مبدا در روستا موفق نبوده، خاطرنشان کرد: اما با کمک شهرداری‌های زیراب و پل‌سفید، تمامی زباله‌های روستاها جمع‌آوری و با ماشین به محل دفن زباله حمل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری سوادکوه با بیان اینکه دهیاری‌ها علی‌رغم منابع مالی کم، از مشارکت‌های مردمی به خوبی استفاده کرده‌اند، از جمله آنها به پروژه‌های آب‌رسانی 100 هزار لیتری در روستای فلورد و احداث دیواره حایل و تجمیع یادواره شهدا به صورت دهستانی اشاره کرد.

الهی گفت: علی‌رغم شرایط زیرساخت‌ها و مشکلات اینترنت، اجرای طرح سیماک شروع شده و با حضور هیئتی متشکل از مسئولان همراه اول و ایرانسل، برخی روستاها 4G شده‌اند.

وی از دیگر اقدامات به انجام طرح پایش تصویری، گازرسانی، فعال کردن تعاونی‌های روستایی در سطح 70درصد، صدور پروانه ساخت‌و‌ساز، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تبدیل شبکه آنالوگ به دیجیتال در تمامی روستاها اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری سوادکوه تعداد عشایر شهرستان را حدود یک هزار 750 خانوار برشمرد و با بیان اینکه 30 درصد از این میزان عشایر روستایی هستند، بر پیگیری جدی‌تر بیمه عشایری تأکید کرد.

در این مراسم محمد بوداغی مالی‌دره، به‌عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان سوادکوه معارفه شد. ایشان سابقه شهردار چمستان نور و معاونت خدمات شهری شهرداری قائم شهر را در رزومه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه