اخبار داغ

سهم حداقلی شرق هرمزگان از زیرساخت های درمانی/ عملیات احداث بیمارستان دوم میناب تسریع شود

سهم حداقلی شرق هرمزگان از زیرساخت های درمانی/ عملیات احداث بیمارستان دوم میناب تسریع شود
تحفه های جبران ناپذیر اتباع بیگانه در شرق هرمزگان در حالی رقم می خورد که تجهیزات و امکانات درمانی پاسخگوی ساده ترین امراض و مراجعین نیست و کمبود تخت های بیمارستانی در میناب معضلی جدی به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ضعف زیرساخت های بهداشتی و درمانی از دغدغه های جدی مردم استان هرمزگان است که به واسطه قرار گرفتن در کنار گسترده ترین مرز آبی کشور و همجواری با استان های هم مرز با افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس متحمل بیشترین آسیب ها در حوزه بهداشت و درمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کمبودهای پزشکی و بروز آسیب های فراوان ناشی از ضعف های خدماتی تبعات زیان باری برای مردم هرمزگان در بر داشته که این معضل با فاصله گرفتن از مرکز استان حادتر می شود، براین اساس بسیاری از شهرستان های هرمزگان از امکانات حداقلی درمانی برخوردار هستند که ساکنان این مناطق را برای درمان ساده ترین بیماری ها با صرف هزینه های گزاف راهی مرکز استان می کند.

,

ضعف زیرساخت های درمانی با حرکت به شرق هرمزگان بحرانی تر می شود و هرچه به انتهای هرمزگان در شرق هرمزگان وارد می شویم مشکلات بهداشتی و درمانی نمایان تر خواهد شد.

,

شهرستان میناب به عنوان مهم ترین شهرستان شرقی هرمزگان و نقطه اتصال شرق به مرکز همواره مورد توجه ساکنان منطقه بوده از این رو بسیاری از شهرستان های همجوار که امکان عزیمت به بندرعباس را ندارند برای انجام بسیاری از امور به میناب سفر می کنند اما آنچه که مبرهن است میناب با وجود ضعف های زیرساختی در بسیاری از حوزه های عمرانی و شهری پاسخگوی نیاز شهروندان خود نیست و این حجم از مراجعات به میناب که خود در چم و خم مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کند قطعا آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

,

قرار گرفتن میناب در مسیر مهاجران و اتباع بیگانه کشورهای هند، پاکستان و افغانستان موجب بروز اپیدمی های واگیر در منطقه می شود این در حالی است که اغلب نقاط کشور شاهد ریشه کنی بسیاری از بیماری های واگیردار هستند و هرمزگان همچنان با فلج اطفال، آبله مرغان، سرخک و سرخجه و بسیاری از بیماری های مشترک انسان و دام در برخی از فصول سال دست به گریبان است .

,

تحفه های جبران ناپذیر اتباع بیگانه در شرق هرمزگان در حالی رقم می خورد که تجهیزات و امکانات درمانی پاسخگوی ساده ترین امراض و مراجعین نیست و کمبود تخت های بیمارستانی در میناب معضلی جدی به شمار می رود.

,

وعده دولت های پیشین برای احداث بیمارستان دوم میناب و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی شرق هرمزگان در طول ادوار مختلف به سرانجامی نرسیده و مسئولان استانی و مقامات کشوری به کرات کمبودهای این حوزه را گوشزد کرده اند.

,

سهم نیم درصدی میناب از تخت های بیمارستانی

, سهم نیم درصدی میناب از تخت های بیمارستانی,

احمدی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب در اولین مجمع سلامت شهرستان گفت : سرانه استفاده از تخت های بیمارستانی در استان‌های برخوردار مانند یزد سه و دو دهم درصد،استان هرمزگان یک و هشت دهم درصد ، در مرکز استان هرمزگان یک و دو دهم درصد و در شهرستان میناب نیم درصد می باشد.

,

فرماندار ویژه میناب با اشاره به جمعیت شناور از شهرستان های همجوار به مراکز بیمارستانی میناب گفت:سهم مردم میناب از تخت های بیمارستانی نیم درصد است.

,

 احمدی خاطرنشان کرد:تنها راه بهره مندی مردم از این شاخص تسریع در اجرا و احداث بیمارستان دوم میناب می باشد و لزوم استقرار دانشکده علوم پزشکی برای تربیت نیروی انسانی در شرق استان امری اجتناب پذیراست تا با برنامه‌ریزی به سمتی برود که بتوان نیروی انسانی متخصص شهرستان تامین کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه