اخبار داغ

برای اولین بار صورت گرفت؛

بازگشایی دیواره ۱۰۰ متری کوه طرغه توسط صخره نوردان بوکانی

بازگشایی دیواره ۱۰۰ متری کوه طرغه توسط صخره نوردان بوکانی
گروه کوه نوردان بوکانی برای اولین بار موفق به بازگشایی مسیر صخره ای هه وله گه وره در کوه طرخه این شهرستان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، گروه کوه نوردان بوکانی برای اولین بار موفق به بازگشایی مسیر صخره ای هه وله گه وره در کوه طرخه این شهرستان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

۴ تن از سنگ‌نوردان بوکانی پس از ساعت ها تلاش توانستند برای نخستین بار در روز شنبه ۲۱ مهر ماه مسیری را به منظور صعود در دیواره مرتفع کوه طرغه به نام هه وله گه وره بازگشایی کنند.

,

این مسیر سخت ۱۰۰ متری با تلاش ۴ نفر از سنگ نوردان زبده بوکان به نام‌های امید حسینی(سرپرست)، رزگار خسروزاده، سیما جوانمردی و بیان عطاری بازگشایی شد.

,

در همین رابطه خسروزاده یکی از اعضای گروه، در باره جزئیات این بازگشایی عنوان کرد: بر اساس نظر افرار گروه و نظر سرپرست برنامه، پس از صرف صبحانه در حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح چهار نفر عازم به صعود مسیر(هۆڵە گەورە به طول تقریبی ۱۰۰ متر تا قلە و تعداد دو کارگاه) شدیم.

,

وی، ادامه داد: پس از چندین دقیقه کوه پیمایی خود را در شکوه هۆڵە گەورە دیدیم و پس از طی ۳۰ دقیقه مسافت در هوڵە گەورە در برابر کارگاه اول و ابتدای مسیر قرار گرفتیم.

,

خسروزاده، تصریح کرد: صعود اول را امید حسینی شروع کرده و سپس یکی یکی در کارگاه اول به او ملحق شدیم.

,

وی، عنوان کرد: با برقرار کردن کارگاه دوم مسیر را ادامە دادە و پس از رسیدن بە محل کارگاه دوم و پایانی کە در نزدیکی قلە بود، کارگاه دیگری برپا کرده و بە کار خود ادامە دادیم.

,

این سنگ نورد بوکانی، خاطرنشان کرد: سرانجام پس از ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه و با کمک و حمایت یکدیگر تمامی چهار نفر سالم و سرحال از صعود به قله ی تەرەغە رسیدیم.

,

کوه طرغه یکی از بلند ترین کوه های شهر بوکان در حد فاصل ۳۵ کیلومتری بوکان به طرف مهاباد قرار دارد و به علت صخره ای بودن آن هر روزه میزبان کوهنوردان بسیاری است.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه