اخبار داغ

کالاهای یزد بیشتر به کدام کشورها صادر می‌شود؟

کالاهای یزد بیشتر به کدام کشورها صادر می‌شود؟
مروری بر آمارهای رسمی گویای آن است که در شش ماهه سال جاری کشور عراق در حوزه صادرات پرچم‌دار بوده و بیشترین صادرات استان یزد به این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از 50 کشور جزو بازارهای صادراتی یزد بوده‌اند که از این میان کشور عراق به تنهایی 127 میلیون و 864 هزار دلار از ارزش صادرات یزد را به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب این کشور با واردات بیش از یازده میلیون و 909 هزار تن کالا اولین مقصد صادراتی یزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

پس از عراق، پاکستان دومین مقصد صادراتی یزد بوده که واردات آن از یزد بالغ بر 41 میلیون و 117 هزار دلار بوده و وزن کالاهای صادراتی یزد به مقصد این کشور سه میلیون و 107 هزار تن بوده است.

,

از میان دیگر کشورهای همسایه نیز افغانستان با واردات بیش از 30 میلیون دلار کالا از یزد سومین بازار بزرگ صادراتی استان محسوب می‌شود که تا پایان شهریور ماه سال 97 در مجموع از نظر وزنی نزدیک به 12 میلیون تن از صادرات یزد را به خود اختصاص داده است.

,

همچنین کاشی و سرامیک عمده کالاهای صادراتی استان یزد با ارزش 127 میلیون و 278 هزار دلار بوده و میلگرد با صادرات بیش از 34 میلیون دلار در جایگاه دوم و بعد از آن مصنوعات پلاستیکی نیز با 18 میلیون و 635 هزار دلار در رتبه سوم کالاهای صادراتی استان قرار دارد.

,

بر اساس آمار گمرک، شیشه و ظروف شیشه ای، اکسید مولیبدن، پسته، و مواد شوینده در رتبه های بعدی کالاهای صادراتی استان یزد با ارزش مجموع 31 میلیون و 879 هزار دلار قرار گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه