اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند

۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یش از ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که هر دو سال یک‌بار ارزیابی‌ها مجدداً صورت گرفته و آمار را تغییر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه حضور در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یکی از استان‌های نو پا در این زمینه است که پیشرفت‌های خوبی دارد و سیاست‌های حمایتی که وزارت علوم در این حوزه دارد در آینده مثمر به ثمر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، خاطرنشان کرد: محیط کسب و کار اگر به درستی و مناسب با نیازها در آذربایجان غربی فراهم شود می‌تواند به مبتکران کمک‌های بسیاری کند، این موضوع خود نیازمند کمک‌های دولت در تأمین زیرساخت‌هاست.

,

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، گفت: فعال سازی پارک علم و فناوری در سطح شهر بحث جدی است که باید راه حل آن اندیشیده شود ولی مشکلات زیرساختی با این همه حال در آذربایجان غربی ملموس است که شامل صندوق پژوهش فناوری نیز می‌شود.

,

وی، تاکید کرد: پیدا کردن سرمایه گذاران خطر پذیر موضوعی است که پیگیری خواهد شد و مشارکت بخش خصوصی این حوزه را می‌تواند بهتر از پیش فعال کند.

,

ستاری، تاکید کرد: تخصیص اعتبار و بودجه جزو برنامه‌هایی است که در سفر به آذربایجان غربی دنبال می‌شود و در حوزه‌های وام هیچ مشکلی نداریم و موضوعی که باید در استان برقرار شود اکوسیستم کسب و کار است که با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به سر انجام برسد.

,

وی، افزود: تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد توسط بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده ولی آن چیزی که سبب رشد دانش بنیان می‌شود سرمایه گذاری خطر پذیر است که سبب رشد استارت آپ ها شده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی خود را نشان دهند.

,

رئیس بنیاد ملی نخبگان، بیان داشت: جایگاه علمی کشورمان در بخش مقالات رتبه ۱۵ جهانی، علوم مهندسی جزو ۱۰ کشور برتر بوده در حوزه نانو رتبه ۴ جهانی را در دست داریم ولی در حوزه پتنت ها وضع خوبی نداریم و رتبه ۳۰ به بعد را به خود اختصاص داده‌ایم.

,

وی، تصریح کرد: رتبه نوآوری ایران در جهان ۶۰ رتبه بهبود پیدا کرده و از یک صد و ۲۲ به رتبه ۶۵ دست یافته‌ایم و سریع‌ترین رشد را در این حوزه در بین تمامی کشورها داشتیم.

,

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، ابراز داشت: پتانسیل‌های خوبی در معیار نوآوری داریم و رتبه ۶۵ برازنده کشورمان نیست ولی نظام‌های سیاسی و قانون گذاری مشکلاتی را برای کار آفرینان ایجاد می‌کنند.

,

وی، افزود: همچنین بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم که هر دو سال یک‌بار ارزیابی‌ها مجدداً صورت گرفته و آمار را تغییر می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه