اخبار داغ

کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان:

بالغ بر ۱۰۰هیئت مذهبی بانوان در استان کرمان وجود دارد/بیشترین آمار هیئت های مذهبی مربوط به شهرستانهای زرند،بم و جیرفت است

بالغ بر ۱۰۰هیئت مذهبی بانوان در استان کرمان وجود دارد/بیشترین آمار هیئت های مذهبی مربوط به شهرستانهای زرند،بم و جیرفت است
کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت : استان کرمان بالغ بر ۱۰۰ هیئت مذهبی بانوان دارد که برخی از این هیئت های مذهبی سابقه بالای ۴۰ سال و برخی هم تازه تاسیس هستند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه محمدی کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که استان کرمان بالغ بر ۱۰۰ هیئت مذهبی بانوان دارد ، اظهار داشت : برخی از این هیئت های مذهبی سابقه بالای ۴۰ سال و برخی هم تازه تاسیس هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : عمده این هیئت ها در ابتدا به عنوان جلسات خانگی بودند و تنها چند نفر جمع می شدند و برنامه های مذهبی و قرائت قرآن را به پا می داشتند و کم کم این جلسات و افراد بیشتر شده و در نهایت به هیئت های مذهبی تبدیل شدند .

,

 کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد : بیشترین آمار هیئت های مذهبی بانوان مربوط به شهرستان زرند ، بم و جیرفت می باشد .

,

 محمدی با بیان این که هیئت های مذهبی در سامانه تشکل های دینی سازمان تبلیغات ثبت می شوند ، عنوان داشت : بنابراین در این راستا یکسری برنامه ها در جهت ساماندهی و شناسایی توان و ظرفیت جلسات خانگی انجام می شود .

,

 وی بیان کرد : با ثبت این جلسات یکسری آموزش های رایگان و برنامه های فرهنگی و آموزشی به صورت فردی و جمعی برای این مجموعه ها خواهیم داشت و در کنار آن نیز آموزش قرآن و معارف اسلامی را برای مجموعه جلسات خانگی و هیئت های مذهبی داریم .

,

 کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد : فعالیت های این هیئت های مذهبی معمولا شامل چند بخش آموزشی ، فرهنگی ، قرآنی ، تفریحی و اردویی می باشد .

,

 محمدی توضیح داد : در مباحث آموزشی در خصوص مهارت افزایی برای دختران جوان و مهارت های زندگی و خانواده و مباحث فرهنگی شامل سخنرانی و برگزاری مراسمات ملی و مذهبی می باشد .

,

 وی افزود : عمدتا برخی از این هیئت های مذهبی یک اتاق فکر دارند که متشکل از یکسری از دختران جوانی است که نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جلسات مذهبی هیئت مطرح می کنند .

,

 کارشناس امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد : این هیئت های مذهبی همچنین در جهت کمک به تهیه جهیزیه جوانان ، پرداخت هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مستعدی که توان کمتری دارند فعالیت دارند.

,

 وی با اشاره به این که برخی از این هیئت به فراهم کردن هزینه زیارت عتبات عالیات افراد کم توان می پردازند؛ گفت : در ایام اربعین خیلی از این هئیت ها با کمک خیرین افرادی را که آرزومند زیارت امام حسین (ع) بودند را برای سفر اربعین آماده کردند .

,

محمدی در پایان اظهار کرد : تا کنون برنامه های این هیئت های مذهبی مورد استقبال بانوان منطقه و شهر بوده و بازخورد خوبی داشته اند .

,

 
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه