اخبار داغ

مدیرعامل یک اندیشکده :

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نشان می‌دهد بن‌بستی در مسیر توسعه کشور وجود ندارد

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نشان می‌دهد بن‌بستی در مسیر توسعه کشور وجود ندارد
مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد با اشاره به ضرورت استفاده از اندیشکده ها در اجرایی شدن اسناد بالادستی در کشور، گفت: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نشان می‌دهد بن‌بستی در مسیر توسعه کشور وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  یزرسا، حسن بلندیان صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران استان یزد گفت: اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزدحدود یک سال است که فعالیت خود را در راستای ایجاد موج اندیشه‌ورزی در استان در حوزه اقتصاد، فناوری و صنعت آغاز کرده  و دارای فعالیت‌های ویژه‌ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزرسا,

وی با اشاره به اقدامات اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد اظهار داشت: عمده تمرکز این اندیشکده بر تفکر، منطق و اندیشه بر بستر علم و دانش است و سعی می شود با استفاده از ظرفیت نخبگان استان در حوزه های مختلفی که استان با مشکلاتی درگیر است راه  حل و تکنیک های اجرایی ارائه شود.

,

بلندیان با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت : این اندیشکده در همان لحظات اولیه فراخوان رهبر معظم انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده اقدامات خود را در این راستا آغاز کرده است؛ چراکه نقش اندیشکده‌ها در اجرای اسناد بالادستی بسیار حائز اهمیت است.

,

وی با اشاره به اسناد بالادستی کشور گفت: اسناد بالادستی بسیار خوبی داریم که متاسفانه در عمل اجرایی نشده اند مانند سند چشم انداز 1404 کشور، سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی خانواده که متاسفانه بعد از گذشت چندین سال هنوز اجرایی شدن آنها را ندیده ایم و توفیق چندانی در این اسناد نداشته ایم و ضروری است علل ناکامی ها در دستیابی به اهداف این اسناد آسیب شناسی شوند.

,

بلندیان ادامه داد: وقتی کشور در یک سند از اهداف خود عقب ماند باید به این موضوع دقت کرد که زمان متوقف نمی شود و کشورهای رقیب نیز از ما جلوتر حرکت می کنند در حالی که ما متوقف شده ایم و متاسفانه خسارات زیادی را متحمل می شویم از این رو مسئولین باید با توجه به اهمیت موضوع این اسناد را نصب العین خود قرار دهند.

,

مدیرعامل اندیشکده صنعت، فناوری و اقتصاد استان یزد اظهار داشت: با توجه به اهمیت ابلاغیه رهبر انقلاب در مورد ارتقای الگوی پیشرفت کشور نباید اجازه داد سرنوشت این سند مهم نیز مانند سرنوشت سایر اسناد بالادستی کشور شود.

,

بلندیان اظهار داشت: یکی از آسیب های اسناد بالادستی کشور این است که به عنوان یک سند اساسی و راهبردی برای مسئولین مطرح نیست و بیشتر اقدامات و فعالیت های آنان منطبق با این اسناد نیست. در حالی که همه قوا، وزارت خانه ها، دستگاه ها قبل از انجام هر کاری باید بررسی کنند که اقدامات آن ها منطبق با کدام از اسناد بالا دستی کشور است و در تضاد با آن نباشد.

,

وی با اشاره به بندهای مختلف الگوی پیشرفت کشور گفت: طبق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تا پنجاه سال آینده ایران باید پنجمین کشور تولید اندیشه، فکر، علم و فناوری باشد همچنین در سطح پیشرفت و عدالت جزء چهار مقام اول آسیا و هفتم دنیا باشد و فقر و فساد باید به‌طورکلی ریشه‌کن شود.

,

بلندیان اظهار داشت: ۱۸ مورد  از بندهای این الگو ماهیت اقتصادی و صنعتی دارند و باید به آن‌ها بیش از بیش توجه کرد و ضروری است افرادی که در این حوزه فعال هستند مطالب خود را با توجه به مهارت و تخصصی که دارند پیشنهاد دهند.

,

وی اظهار داشت: دشمنان به صراحت و پررویی می گویند که نمی گذاریم 40 سالگی انقلاب را جشن بگیرید اما رهبر انقلاب در این برهه از زمان با ابلاغ الگوی پیشرفت برای 50 سال آینده به نوعی به دشمنان اعلام کردند که خیلی کوچک تر از آن هستید که ماهیت انقلاب را درک کنید.

,

عضو هیئت مدیر اندیشکده صفا ادامه داد: از دیگر دلایل ابلاغ رهبر  در این برهه زمانی رو به اتمام بودن سند چشم انداز 1404 است در واقع ابلاغ الگوی پیشرفت برای 50 سال آینده توسط رهبر معظم انقلاب حاکی از ان است که برای ایرانی نقظه پایانی برای پیشرفت وجود ندارد و همواره برنامه و رویکردهای جدیدی دارد و در این راه بن بستی نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه