اخبار داغ

در چهارمحال و بختیاری؛

اهدای 30 عضو از چهار بیمار مرگ مغزی در تابستان سال جاری

اهدای 30 عضو از چهار بیمار مرگ مغزی در تابستان سال جاری
هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری گفت: در تابستان ۹۷ اعضای چهار بیمار مرگ مغزی با سخاوت خانواده های نوعدوستشان به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری در گفت وگوبا جهانبین نیوز،اظهار کرد: خانواده مرحوم حمید رضا یادگاری ۴۲ ساله از اهالی لردگان در تیرماه سال جاری کبد و بخشی از نسوج این بیمار را اهدا نمودند.

وی تصریح کرد: کلیه ها، کبد و بخشی از نسوج مرحومه زهره مرادی ۴۱ ساله از اهالی بروجن نیز با سخاوت خانواده اش در نخستین روز از شهریورماه ۹۷ اهدا شد.

سیاح افزود: کبد و بخشی از نسوج مرحومه صغری دانیالی ۶۰ ساله از اهالی لردگان در ۱۵ شهریورماه ۹۷ اهدا شد.

وی گفت: کلیه ها، کبد و بخشی از نسوج مرحومه گلملک خلیل طهماسبی ۵۷ ساله از اهالی لردگان در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۹۷ به بیماران نیازمند اهدا گردید.

به گفته وی، در ششماهه نخست سال ۹۷ در چهارمحال و بختیاری در حدود ۳۰ عضو از اعضای بیماران مرگ مغزی با سخاوت خانواده های محترم آنان به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شده است.

هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری افزود: از اعضای اهدا شده از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، ۶ کلیه در استان به بیماران کلیوی پیوند شده است.

وی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه از سال ۹۳ در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد گفت: تا کنون ۳۳ پیوند کلیه با موفقیت در این استان انجام شده است.

به گفته وی، درحال حاضر بیش از ۳۰ بیمار کلیوی در لیست پیوند کلیه قرار گرفته اند که در بین این عزیزان کودکان ۵ و ۶ سال نیز وجود دارد.

به گزارش جهانبین نیوز، تیم فراهم آوری اعضای چهارمحال و بختیاری از سال ۸۲ فعالیت خود را در استان آغاز و با توجه به فرهنگ نوعدوستی مردمان این سرزمین و فعالیت گسترده تیم، چهارمحال و بختیاری سالها است که در صدر استان های اهدا کننده اعضای بیماران مرگ مغزی، خوش می درخشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه