اخبار داغ

سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد خبر داد؛

ایجاد دومین مرکز مدیریت بحران مشهد تا پایان سال

ایجاد دومین مرکز مدیریت بحران مشهد تا پایان سال
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد مقدس از ایجاد دومین مرکز مدیریت بحران مشهد تا پایان سال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امیر عزیزی صبح امروز در نشست خبری شهرداری مشهد با بیان اینکه اولین مرکز مدیریت بحران شهر مشهد دو ماه پیش در غرب مشهد با حضور وزیر بهداشت و درمان و شهردار مشهد افتتاح شد، افزود: با توجه به گستردگی شهر مشهد نیاز به 4 مرکز مدیریت بحران در چهار جهت شهر داریم که بر این اساس دومین مرکز مدیریت بحران شهر مشهد تا پایان سال در شمال مشهد ایجاد خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه سه بحران طبیعی مشهد را تهدید می‌کند، اظهار کرد: براساس مطالعاتی انجام شده در زمینه مدیریت بحران، با توجه به وجود تعدادی گسل در مشهد و اطراف آن و سابقه زلزله بزرگ 300 سال قبل، یکی از خطراتی که مشهد را تهدید می‌کند وقوع زلزله است که 70 درصد شهر را تهدید و 30 درصد دیگر را بیشتر تهدید می‌کند؛ اگر یکی از گسل‌های شهر مشهد فعال شود می‌تواند آسیبی جدی به این 30 درصد وارد کند.
عزیزی گفت: دو بحران دیگری که طبق مطالعات انجام شده شهر مشهد را تهدید می‌کند وقوع سیل و سیلاب و فرونشست دشت مشهد است که می‌تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد مقدس به برگزاری مانورهای مختلف برای آمادگی مقابله با بحران در مشهد اشاره و تصریح کرد: در طول سال مانورهای مختلف درون سازمانی برای آمادگی در مقابل بحران انجام می‌شود و در کنار این موارد نیز مانورهای مشترکی مانند مانور زلزله 8 آذر هر سال با مشارکت شهرداری مشهد، آموزش و پرورش و هلال احمر نیز انجام می‌شود.
عزیزی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت شهر مشهد و حضور گسترده زائران 40-50 روز از سال را در ایام چهارشنبه آخرسال، نوروز و دهه آخر صفر شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد با محوریت شهرداری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در آماده‌باش هستند .
سرپرست مدیریت ساماندهی ومهندسی بحران شهرداری مشهد با اشاره به زلزله فروردین ماه 96 در شهر مشهد گفت: این زلزله در اصل یک مانور واقعی برای مدیریت بحران و اسکان اضطراری شهروندان در زمان وقوع بحران بود که در این زمینه خوب عمل کردیم.
وی با بیان اینکه شهروندان تشنه آموزش مقابل با بحران هستند، اظهار کرد: در این زمینه سالهای گذشته زیاد جدی به این موضوع توجه نشده بود اما از سال گذشته این آموزش‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و برای آن هزینه می‌کنیم.
عزیزی در ادامه به نصب 10 دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف شهر مشهد اشاره کرد و گفت: برای انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی و استفاده از داده‌های علمی و معتبر برای برنامه‌ریزی بهتر در مقابله با زلزله 10 دستگاه شتاب نگار تا بهمن ماه در نقاط مختلف شهر مشهد به عنوان دومین شهر بعد از تهران نصب خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه