اخبار داغ

معاون استاندار خراسان رضوی:

افزایش طلاق زنگ خطری برای سلامت جامعه است

افزایش طلاق زنگ خطری برای سلامت جامعه است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش آمار طلاق در جامعه زنگ خطری برای کاهش ایمنی و سلامت جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رحیم نوروزیان صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان افزود : تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی از جمله رسالت های مهم این کارگروه تخصصی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی عنوان کرد : یکی از راههای مطالعه بر روی کاهش واقعه طلاق استفاده هدفمند ازظرفیت فکری وکلای سطح استان است ، بر برگزاری جلسه ای ویژه با حضورنمایندگان وکلای استان در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی در حوزه طلاق تاکید کرد.
وی اظهار کرد: طبق مطالعات بهزیستی استان ؛عدم مسئولیت پذیری ، کمبود مهارت های سازگارانه، عدم رضایت از روابط جنسی، خیانت ، اعتیاد و بیکاری از مهم ترین عوامل موثر در بروز واقعه طلاق می باشد.
وی با اشاره به برخی مباحث در زمینه روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار گفت : طلاق، فوت مردان، از کار افتادگی یا اعتیاد مردان، زندانی بودن مردان از مهم ترین فاکتورهایی است که تاثیرمستقیم بر افزایش روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار دارد.
نوروزیان بر اهمیت استفاده از سواد آموزی زنان سرپرست خانوار و ارائه مشاوره های روانشناختی به دانش آموزان تاکید کرد و در ادامه ازآمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای اجرای طرح غربالگری زنان سرپرست خانوار قدردانی کرد.
 این جلسه کارگروه با محوریت مطالعه تهدیدات و چالش های برنامه های حوزه اجتماعی در بهزیستی استان برگزار شد که طی آن شاخص های "متقاضیان طلاق" و "زنان سرپرست خانوار" مورد بررسی قرار گرفت.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه