اخبار داغ

در ایام دهه آخر صفر؛

۳۰۰۰ روحانی کار تبلیغ زائران پیاده را بر عهده خواهند داشت

۳۰۰۰ روحانی کار تبلیغ زائران پیاده را بر عهده خواهند داشت
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام دهه آخر صفر، تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ زائران پیاده را در بیش از 2500 کاروان به انجام می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید جواد حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی زائران پیاده دهه آخر صفر گفت: سال گذشته زائران پیاده دهه آخر صفر در قالب 2381 کاروان و بیش  از 401 هزار نفر وارد مشهد مقدس شدند  که بیش از 100 هزار نفر آنها را زائران اتباع خارجی تشکیل می دادند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: بیشترین تعداد زائران در محدوده سنی 20 تا 50 سال قرار داشتند که 60 درصد زائران را به خود اختصاص می داد و از مجموع 401 هزار زائر 54 درصد  مردان و 46 درصد زنان بوده اند. 
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: بالاترین میزان  زائران پیاده با 75 درصد از خراسان رضوی و پس از آن با 19 درصد از خراسان شمالی به مشهد مقدس مشرف شده اند.
حسینی عنوان کرد: از حیث میزان تحصیلات ، 20 درصد زائران دارای تحصیلات  دانشگاهی و تکمیلی ؛ 69 درصد در حد متوسطه و 11 درصد نیز بیسواد بوده اند.
وی در خصوص اقدامات فرهنگی تبلیغی در نظر گرفته شده برای سال جاری، گفت: تعداد سه هزار روحانی، امر تبلیغ در مبدا، مسیر و مقصد زائران پیاده را در بیش از 2500 کاروان به انجام خواهند رساند.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ضمن اینکه محصولات فرهنگی برای کاروان های زائران پیاده در نظر گرفته شده است؛ این محصولات برای زائران در سنین مختلف، مبلغان و مسئولان کاروان ها و ایستگاه ها متفاوت خواهد بود.
حسینی خاطرنشان کرد: بدرقه همه کاروان ها از مبدا در دستور کار قرار گرفته است و امسال در قالب گروه های آوای رضوان و 20 گروه هنری فعالیت های خوب و مناسب هنری برای زائران پیاده تدارک دیده شده است.
وی افزود: ضمن اینکه تعداد 282 ایستگاه بین راهی و بیش از 500 ایستگاه در داخل شهر مشهد کار خدمات رسانی به زائرین را به انجام خواهند رساند.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: شعار راهبردی امسال زائران پیاده دهه آخر صفر :«همراه با امام در برابر دشمنان»خواهد بود. 
حسینی گفت: دو سامانه خدمت افتخاری یکی تحت عنوان «خادمیاران» توسط آستان قدس رضوی ، که تا کنون موفق به ثبت نام و ساماندهی 23 هزار خادم افتخاری شده و سامانه «خدمت»  توسط شهرداری مشهد که سال گذشته در قالب این سامانه ، خدمات افتخاری خوبی به زائران پیاده را ساماندهی کرده اند، نیز امسال فعال خواهند بود. این سامانه ها دست کم 30 نوع خدمت افتخاری را تعریف و در  قالب آن از خدمات داوطلبانه مردم استفاده خواهند کرد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه