اخبار داغ

گفتگوی پمپئو با ملک سلمان درباره خاشقچی

گفتگوی پمپئو با ملک سلمان درباره خاشقچی
همزمان باتشدید فشارهای بین المللی علیه رژیم سعودی به دلیل دست داشتن در ربوده شدن و مرگ احتمالی 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی عربستانی، 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا به ریاض رفت و با 'سلمان بن عبدالعزیز' شاه سعودی در این باره گفت و گو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، منابع خبری سعودی با اعلام خبر این دیدار به جزییات مذاکرات اشاره نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در عین حال برخی منابع عرب زبان از جمله پایگاه اطلاع رسانی 'القبس' کویت اعلام کردند که این دیدار 20 دقیقه طول کشیده است.
,
 
,
کارشناسان منطقه سفر پمپئو به ریاض را به تلاش واشنگتن برای بیرون کشاندن عربستان از گردابی است که به دلیل دخالت در مرگ خاشقچی گرفتار آن شده است .
,
 
,
خبرگزاری ها از ریاض خبر دادند که وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با ملک سلمان ، امشب با 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد.
,
 
,
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پمپئو برای تبادل نظر با سلمان شاه عربستان درباره مرگ خاشقچی به ریاض می رود.
,
 
,
این وزارتخانه همچنین افزود که 'دونالد ترامپ' خواستار تحقیقاتی سریع و آشکار درباره مفقود شدن خاشقچی است.
,
سفر پمپئو به ریاض پس از آن اعلام شد که رئیس جمهوری آمریکا در یادداشت توئیتری خود از تماس تلفنی با شاه سعودی خبر داد و نوشت: ملک سلمان با رد هر گونه اطلاع از سرنوشت خاشقچی، گفت که سعودی ها با ترکیه در مورد این مساله همکاری نزدیکی دارند.
,
 
,
فشار رسانه ای بر کاخ سفید باعث شد تا ترامپ به جای انتظار برای بازگشت سفیر سعودی در واشنگتن و دریافت اطلاعات از او، وزیر خارجه خود را راهی ریاض کند.
,
 
,
رئیس‌ جمهوری آمریکا، می‌گوید که ملک سلمان رسما اعلام کرده که هیچ گونه اطلاعی از چگونگی ناپدیدشدن خاشقجی، خبرنگار و مخالف عربستانی ندارد.
,
 
,
ترامپ در یک پیام توییت گمانه‌زنی کرده که 'قاتل‌های خودسر' می‌توانند در ناپدیدشدن خاشقجی نقش داشته باشند.
,
 
,
شبکه 'سی‌ان‌ان'‌ هم امروز گزارش داد که مقامات عربستان در حال آماده‌‌سازی گزارشی هستند که در آن گفته شده خاشقجی به دلیل بروز 'اشتباه' کشته شده است.
,
 
,
'نیویورک تایمز' نیز به نقل از منبع آگاه نوشت : ولیعهد عربستان از این ماجرا مطلع بوده است.
,
 
,
خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقام های ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.
,
 
,
روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
,
 
,
ترامپ دو روز پیش نیز ضمن ابراز نگرانی در مورد ماجرای ناپدید شدن خاشقچی، قول داد که در صورت اثبات نقش آفرینی عربستان در قتل وی، ریاض را مشمول مجازات سنگینی کند.
,
 
,
خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه