اخبار داغ

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی:

طولانی شدن ساخت پروژه های ناتمام ورزشی، باعث فرسودگی آنها شده است

طولانی شدن ساخت پروژه های ناتمام ورزشی، باعث فرسودگی آنها شده است
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: از 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش ورزشی، تنها 16 میلیارد تومان آن به تصویب رسیده است در حالی که برخی از پروژه های ناتمام به علت طولانی شدن زمان ساخت، شروع به فرسودگی گرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محمد بروحی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز تربیت بدنی اظهار کرد:  سرانه ورزشی در استان به ازای هر نفر 0/49 متر مربع است که این رقم در کشور به ازای هر نفر یک متر مربع  است که دلیل آن هم نوپا بودن استان و همچنین تغییرات متعدد و زودهنگام مدیران اجرایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای ورزشی در استان، اکثر سالن های ورزشی به صورت چند منظوره استفاده می شود و سالنی نیز ویژه بانوان در استان وجود ندارد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه استان خراسان شمالی در ورزش های انفرادی موفق تر عمل کرده است، گفت: استان خراسان شمالی در رشته هایی مثل جودو و کوراش از ظرفیت های انسانی بالایی برخوردار است.

,

بروحی خبر داد: استادیوم بجنورد تا پایان آبان ماه سال جاری آماده بهره برداری است.

,

وی با اشاره به تخریب سالن ملت بجنورد خاطر نشان کرد: این سالن در دهه چهل ساخته شده و دیگر دچار فرسودگی شده بود.

,

این مقام مسئول ادامه داد: سالن شهید صفا در خیابان شهید بهشتی بجنورد و سالن هفده شهریور شیروان نیز دچار فرسودگی شده اند.

,

بروحی خاطرنشان کرد: از 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش ورزشی، تنها 16 میلیارد تومان آن به تصویب رسیده است در حالی که برخی از پروژه های نیمه تمام به علت طولانی شدن زمان ساخت، شروع به فرسودگی گرده اند.

,

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی ادامه داد: تا پروژه های در دست اقدام تکمیل نشوند، پروژه جدیدی احداث نخواهد شد.

,

این مقام مسئول گفت: روند ساخت پروژه های اماکن ورزشی پس از تصویب قانونی که 0/27 درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده را به تربیت بدنی اختصاص می دهد، سرعت گرفته است.

,

وی افزود: در سال گذشته از این ردیف بودجه حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرده ایم که اگر این روند با همکاری نمایندگان محترم مجلس ادامه پیدا کند، حدود 15 تا 20 پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

,

بروحی خبر داد: حدود 75 پروژه ساخت اماکن ورزشی در حال اجرا است که اگر همه این اماکن به بهره برداری برسند، سرانه ورزشی استان به 0/63 درصد خواهد رسید.

,

وی با اشاره به توجه ویژه به ورزش روستایی در ده سال اخیر گفت: اماکن ورزشی زیادی در روستاها احداث شده است.

,

بروحی با بیان اینکه یکی از آسیب هایی که در بهره برداری از اماکن ورزشی روستایی وجود دارد، بلااستفاده بودن سالن ها در شش ماهه اول سال است، اظهار کرد: بیشتر قهرمانهای ورزشی استان، ساکن روستاها هستند که این امر نشان دهنده علاقه روستاییان به ورزش است.

,

این مقام مسئول با اشاره به آپارتمان نشینی و ماشینی شدن زندگی ها اظهار کرد: اکثر مردم جامعه دچار فقر حرکتی شده اند لذا همان اندازه که خانواده ها به خوراک و پوشاک و تحصیل فرزندان اهمیت می دهند، به ورزش نیز باید اهمیت داده شود.

,

قاسمی

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه