اخبار داغ

" امور بانوان "؛ عنوانی تشریفاتی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد/خاموشی نهادی که می تواند امیدبخش جامعه زنان باشد

" امور بانوان "؛ عنوانی تشریفاتی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد/خاموشی نهادی که می تواند امیدبخش جامعه زنان باشد
امور بانوان در ادارات کهگیلویه و بویراحمد هیچ برنامه خاصی برای بانوان در استان ندارند و در خاموشی به سر می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، دستگاه ها و ادارات استان بخشی به نام امور بانوان دارند که وظایف مختلفی را بر عهده دارد و بیشترین نقش آنها باید در جامعه زنان باشد اما امور بانوان در ادارات استان گویا مفهوم خاصی برای آنها ندارد و از این پست و یا عنوان برای انجام کارهای دیگر اداره استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

 

,

امور بانوان در کنار نقشی که در مقابل ارباب رجوع ها به ویژه بانوان دارند باید برای بانوانی که در ادارات استان کار می کنند برنامه ریزی مناسبی نیز داشته باشند آنها باید به گونه ای بانوان در ادارات را ساماندهی کنند که اگر قرار شد کاری انجام شود هماهنگی لازم را بتوانند انجام دهند.

,

 

,

امور بانوان در ادارات دارای وظیفه مشخص است این بخش از ادارات باید برای حداقل کاری برای بانوان انجام دهند مثلا این کار می تواند در قالب برگزاری کلاس های آموزشی مختلف، برگزاری جشنواره ها و همایش های ویژه بانوان باشد با توجه به نقش کلیدی که بانوان در خانواده دارند بدون شک امور بانوان نیز می تواند نقش کلیدی در یک اداره داشته باشد.

,

 

,

اما در ادارات کهگیلویه و بویراحمد اینگونه نیست و امور بانوان در حاشیه و یا به گوشه ای رفته است و کار خاصی تا کنون از این ادارات دیده نشده است که این خود جای سوال دارد.

,

ورزش در میان بانوان یک مسئله بسیار مهم است که امور بانوان دستگاه های مختلف و ادارات می توانند با هماهنگی و همکاری های لازم ورزش را در میان بانوان استان رایج کنند چرا که با توجه به شرایط ویژه بانوان از سن 50 سالگی به بعد بدون شک یکی از راه های تندرستی انها ورزش است که خیلی از بانوان آن را جدی نمی دانند.

,
, ,

طبق بخشنامه ای که به همه ادارات استان صادر شده است بانوان ادارات می توانند صبح قبل از رفتن به محل کار ساعتی را به ورزش اختصاص دهند اما این بخشنامه نه در ادارات استان جدی گرفته می شود و نه خود بانوان استقبال چندانی از آن می کنند.

,

 

,

بدون شک امور بانوان در ادارات مختلف می توانند کارهای زیادی برای بانوان در استان انجام دهند به عنوان مثال برخی از ادارات توانایی این را دارند که بتوانند برای هنرهای مختلف اساتید مجرب را معرفی کنند، اداره دیگر مکان مناسب برای برگزاری جلسات و کلاس ها را دارد و اداره ای دیگر با مشکلات بانوان اشنا است بدون شک اگر مسئولان امور بانوان این ادارات با هم هماهنگی لازم را داشته باشند می توانند با کمترین هزینه بزرگترین کارها را انجام دهند.

,

 

,

حتی اگر لازم باشد که این آموزش ها را به داخل خانه ها بکشانند باید این کار را انجام دهند بنابراین همه چیز به داشتن بودجه و اعتبار نیاز ندارد گاهی به هم افزایی و هماهنگی نیاز دارد که بتوان کاری را انجام داد.

,

انتظار می رود که امور بانوان دستگاه ها و ادارات استان هماهنگی بیشتری داشته باشند و مدیران کل نیز  از مسئول امور بانوان در همین بخش کار بخواهند و از انجام دیگر کارهای دور کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه