اخبار داغ

مهاجرت بیش از ۷۰ خانوار روستای زاغه به علت وضعیت نامناسب جاده ارتباطی

مهاجرت بیش از ۷۰ خانوار روستای زاغه به علت وضعیت نامناسب جاده ارتباطی
مردم روستای زاغه در شهرستان دهگلان از وضعیت نامناسب جاده و نبود امکانات در این روستا گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از آنجایی که برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی بر اساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستائیان است و محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد دافعه روستایی و بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است  که  ارائه خدمات عمومی و امکانات زیربنایی در نقاط روستایی نیازمند طراحی و تدوین برنامه ای با اهداف مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


 
با توجه به اینکه توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد اغلب مسیر ارتباطی منطقه خاکی و تردد در این جاده ها بسیار سخت و دشوار است و وضعیت راه های ارتباطی روستانشینان با شهر بسیار نامناسب که فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی در عقب ماندگی روستاها دارد.

,
,
,

 

,

عمده مشکلات روستاهای دهگلان وضعیت بد جاده ای است که از آن گله مند هستند زیرا جاده های خاکی پس از بارش از گل و لای انباشته شده و تردد مردم را سخت می کند.

,


بحث راه و توجه به حمل و نقل جاده ای از مهم ترین نیازهای روستاییان شهرستان دهگلان  است و به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در توسعه  شهرستان محسوب می شود و این مساله برای روستاییان و تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی برای عرضه محصولات خود به بازار و مراکز فروش از ضرورت بسیاری برخوردار است.

,
,

 

,

روستای زاغه از توابع بخش مرکزی شهرستان دهگلان با جمعیت 58 خانوار از روستاهایحاصلخیز ودارای کشاورزی مستعد و حاصلخیز می باشد که به علت نامناسب بودن جاده ارتباطی و نبود امکانات رفاهی قریب به 70 خانوار این روستا به شهر مهاجرت نموده اند.

,


 این روزها بی توجهی به مردم روستا قطعا زمینه مهاجرت به شهرها را دو چندان کرده و باعث شده که مردم کشاورز و دامدار در حاشیه شهر به شغل کاذب  روی آورند و شغل اصلیخود که همان دامداری وکشاروزی است را رها کنند.

,
,


با توجه به اهمیت موضوع خبرنگار ما به میان مردم روستای زاغه رفته تا نظر و دیدگاه آنان را در این زمینه جویا شود

,
,


محمد علی کریمی دهیار روستای زاغه در گفتگو با خبر نگار نگار با اشاره به مشکلات روستا اظهار داشت: روستای زاغه تا دسترسی به آسفالت 9 کیلومتر فاصله دارد که جاده کاملا خاکی و در فصل بارندگی گل  لای و تردد در آن بسیار مشکل است.

,
,

 

,

 کریمی گفت: با توجه به اینکه نانوایی در روستا وجود ندارد مردم روستای  58 خانواری هر روز مجبورند برای تهیه نان مورد نیاز به شهر دهگلان تردد نمایند و تردد بیتشر با تراکتور امکان پذیر است که سختی راه را دو چندان نموده است.

,


وی در ادامه گفت: آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم روستاها است زیرا  راه ارتباطی، زیربنای توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه است و روستاها با اجرای طرح های راهسازی رونق خاصی می گیرند.

,
,

 

,

کریمی با اشاره به نبود اعتبار برای عمران روستا گفت: تاکنون طرح هادی در روستای زاغه اجرا نشده و دلیل آن عدم پرداخت اعتبار به روستاهای کم جمعیت بوده است.

,


وی ضمن درخواست از مسئولان خواستار تخصیص اعتبار برای اجرای طرح هادی روستا شد.

,
,

 

,

رئیس و اعضای شورای اسلامی روستای زاغه؛ نبود راه ارتباطی مناسب باعث مهاجرت 70 خانوار  روستای زاغه به شهر شده است

,

 

,

منصور فتاحی رئیس شورای اسلامی روستا زاغه در ادامه با بیان اینکه نگرانی عمده مردم این روستا  مشکل جاده است گفت: در حال حاضر 58 خانوار  در روستا سکونت دارند و در فصل کشاورزی روستا به 100 خانوار می رسد.

,


وی با اشاره به محروم یت این روستا در همه زمینه ها گفت: روستای زاغه از نظر بهداشت ودرمان زیر نظر خانه بهداشت روستا ی بهمن آبادست و با توجه به اینکه قرار بر این است که بهروز ماهیانه برای تزریق آمپول بچه های زیر 5 سال به زاغه مراجعه کند متاسفانه در این امر کوتاهی می شود.

,
,


فتاحی در زمینه آب شرب گفت: در حال حاضر مشکل آب شرب نداریم و در فصل بهار و تابستان با کم آبی مواجه هستیم که نیاز است تدبیر ویژه برای حل این مشکل اتخاذ شود.

,
,

 

,

 امیر کریمی از اعضای شورای اسلامی روستای زاغه در گفتگوبا خبر نگار ما با ابراز تاسف اظهار دارشت: متاسفانه بی توجهی به این روستا باعث مهاجرت بیش از 70 خانوار به شهر شده است.

,


عضور شورای اسلامی روستای زاغه گفت: خانوادهای که در این روستا از طریق کشاورزی و دامداری امرا معاش می نمودند اکثر  آنان  در شهر به شغلهای کاذب روی آورده اند و اگر مشکل جده نبود مردم مجبور به مهاجرت نمی شدند.

,
,


 
وی افزود: در خواست ما ازمسئولین است که به مردم روستاها بیشتر توجه کنند  و با خدمات دهی به روستاها مانع مهاجرت آنان به شهرها شوند.

,
,
,

 

,

کریمی گفت: روستاهای زاغه از ظرفیت های بی بدیلی در توسعه  کشاورزی بر خور دار است از اینرو می طلبد مسئولان به زیر ساخت های اساسی همچون راه ها توجهی ویژه داشته باشند.

,

 

,

رئیس اداره راه و شهر سازی دهگلان؛ برای بهسازی روستای زاغه یک میلیارد و 300 میلون تومان در دست بر آورد هرینه است
است.

,
,


 حاج علی فعلی رئیس اداره راه و شهر سازی دهگلان در جواب سوال خبرنگار ما که آیا برای حل مشکل  مسیر ارتباطی روستای زاغه اقداماتی صورت خواهد گرفت اظهار داشت برای بهسازی جاده روستای زاغه که از جاده آسفالت تا روستا حدود 9 کیلومتر است مبلغ یک میلیارد و 300 میلون تومان در دست برآورد هزینه است.

,
,

 

,

فعلی با اشاره به بهسازی و باز سازی جاده های روستایی دهگلان گفت: آسفالت راه های روستایی از مطالبات به حق مردم روستاهای این شهرستان است و عدم توجه به زیرساخت های لازم در مناطق روستایی بویژه راه مناسب باعث مهاجرت مردم به شهرها می شود.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه