اخبار داغ

ساحل بندرعباس در هاله ای از دود قلیان!/ دسترسی آسان به قلیان در تفرجگاههای شهری!

ساحل بندرعباس در هاله ای از دود قلیان!/ دسترسی آسان به قلیان در تفرجگاههای شهری!
پارک های ساحلی لخت و بدون امکانات سرگرمی، تنها دارایی مردم بندرعباس برای گذارن اوقات فراغت است که در سایه نبود نظارت به تسخیر قلیان فروشان در آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛سواحل یکی از اصلی ترین تفریح گاه ها، برای مردم و گردشگران در مناطقی که از نعمت دریا بهره می برند به شمار می رود؛ساحل نیلگون خلیج فارس با بوی شرجی و چشم انداز های بسیار زیبای خود یکی از جاذبه های دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

بندرعباس، اصلی ترین شهر و مرکز استان هرمزگان، یکی از مناطق فاقد شهر بازی است که تنها تفریح گاه مردم این شهر پارک های ساحلی هستند؛پارک های ساحلی لخت و بدون امکانات اولیه سرگرمی برای رده های سنی مختلف، تنها دارایی مردم بندرعباس برای گذارن اوقات فراغت است که در سایه نبود نظارت به تسخیر قلیان فروشان در آمده است.

,

ساحل بندرعباس در انتظار تدبیر مسئولان

, ساحل بندرعباس در انتظار تدبیر مسئولان, ساحل بندرعباس در انتظار تدبیر مسئولان,

مردم این شهر به جای گذارندن اوقات خود در کنار ساحل و در هوای آزاد، دود بسیار مضر قلیان های میوه ای و محلی را تحمل می کنند؛تعداد این افراد به قدری در کنار ساحل زیاد است که بدون هیچ زحمتی می توان آنها را یافت و در چند صد متری همدیگر در حال کاسبی سلامتی مردم هستند.

,

با توجه به ممنوعیت عرضه قلیان در کافی شاپ ها و مکان های خصوصی تر و برخورد شدید مأمورین بهداشت و اداره اماکن با متخلفان جای سؤال است چرا این افراد در خط ساحلی بندرعباس به راحتی مشغول فعالیت هستند.

,

نکته قابل توجه دسترسی آسان نوجوانان به قلیان در پارک ها و تفریح گاه ها است که به دور از چشم خانواده و با قیمت های بسیار پایین دسترسی به این مخدر بسیار پر ضرر داشته و به اعتیاد کشیده می شوند.

,

, ,

وقتی ساحل گردی با استشمام دود قلیان همراه است

, وقتی ساحل گردی با استشمام دود قلیان همراه است, وقتی ساحل گردی با استشمام دود قلیان همراه است,

علی قریشی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با هرمز با نارضایتی از حضور قلیان فروشان در فضاهای عمومی اظهار کرد: در ماه چندین بار جهت گزران وقت و استراحت با خانواده به پارک های ساحلی شهر می آییم.

,

این شهروند بندرعباسی افزود: متأسفانه تنها مکان های تفریحی شهر پارک های ساحلی با حداقل امکانات بوده که رسیدگی به آن ها بسیار ضعیف است.

,

قریشی یادآور شد: تنها چیزی که به وفور در این پارک ها یافت می شود جوانانی است که مشغول فروش قلیان بوده و ابری از دود های سمی که فضای ساحل و هوای آزاد ساحل را آلوده کرده است.

,

وی به نا امنی بهداشتی در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: اصلی ترین مشتریان این افراد دختران و پسران نوجوان هستند که در مکانی غیر بهداشتی مشغول به قلیان کشیدن بوده و تصویر زننده ای را در ذهن عموم ثبت می کند.

,

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: با وجود چنین صحنه هایی و حضور فرزندانمان دیگر حتی نمی توان خانواده را به ساحل برد.

,

, ,

قریشی به عدم فرهنگ سازی صحیح در زمینه استفاده نکردن از قلیان اشاره کرد و گفت: متأسفانه استفاده از قلیان در میان نوجوانان به عنوان تفریح و حرکتی برای اثبات خود به دیگران جا افتاده، که مهمترین دلیل آن فقر فرهنگی این قشر در این خصوص است.

,

وی اظهار کرد: خانواده ها نقش تأثیر گذاری در این زمینه دارند و با کنترل مؤثر و کارشناسی شده فرزندان خود می توان از آلوده شدن آن ها به این ماده مخدر جلو گیری کنند.

,

این شهروند بندرعباسی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه و مدیریت شهری بندرعباس انتظار می رود برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی و پاکسازی قلیان ها از نوار ساحلی بندرعباس حرکتی مؤثر انجام دهند.

,

عدم رعایت مسایل بهداشتی از دیگر خطراتی است که شهروندان و به خصوص قشر جوان و نوجوان را تهدید می کند که انتظار می رود مسئولان امر توجه بیشتری به این معضل بزرگ داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه