اخبار داغ

پروژه های فرهنگی سردشت تنها ۳۸ درصد جمعیت شهرستان را در بر می گیرد

پروژه های فرهنگی سردشت تنها ۳۸ درصد جمعیت شهرستان را در بر می گیرد
فرماندار سردشت با اشاره به اینکه این شهرستان به لحاظ پراکندگی یک استان کوچک است، گفت: پروژه ها و ساختارهای فیزیکی فرهنگی که در سردشت قرار گرفته تنها بخش کوچکی از جمعیت شهرستان و حدود ۳۸ درصد را شامل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، "نژاد جهانی" امروز در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: به منظور کاهش محرومیت ها در بخش ساختارهای فیزیکی مانند مجمتع های فرهنگی و همچنین در بخش نرم افزاری نگاه ویژه ای به شهرهای ربط، نلاس و میراباد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فرماندار سردشت همچنین خواستار تشکیل مجمع هنرمندان به منظور شنیدن دغدغه ها با هدف تحلیل و پردازش آنها برای ایجاد فضای امیدواری و نشاط در بین هنرمندان و تلاش مضاعف آنها شد.

,

وی با بیان اینکه جوامعی که می خواهند مسیر توسعه را طی کنند به مدیریت فرهنگی بیش از هر ابزار دیگری نیاز دارند گفت: مدیریت فرهنگی در شرایط حاضر پیچیده تر از گذشته بوده و مولفه های تاثیرگذار بر آن به شدت در حال تغییر هستند و از یک جامعه به جامعه ای دیگر متفاوت است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دز این جلسه با بیان اینکه فرهنگ، پایه و در نهاد بحث های توسعه قرار گرفته است، گفت: اگر فرهنگ یک کشور دچار رکود و عقب ماندگی شود و از مسیر توسعه یافتگی های لازم عبور نکند و به حد تکامل فرهنگی نرسد توسعه اقتصادی، سسیاسی، اجتماعی خام خواهد بود.

,

حجت الاسلام ناصر خدایاری اضافه کرد: برای اینکه بتوان برای مردم برنامه ریزی و آنها را در مسیری مشخص هدایت کرد به خصایص فرهنگی همچون داشتن تصویر عمومی، هویت عمومی، فضای عمومی، اقدام عمومی نیاز است.

,

امام جمعه سردشت نیز به تعاریفی از فرهنگ و رابطه بین عرف و عادت پرداخت و گفت: این دو واژه همواره در کنار فرهنگ به کار می روند به نحوی که همیشه عرف جایگاه فقهی ویژه ای دارد.

,

ماموستا محمد واوی تصریح کرد: آسیب شناسی در حوزه فرهنگی به مطالعه و بررسی عوامل به وجود آورنده پدیده ها بستگی دارد و بایستی فرآیند شناسایی، تشخیص و پیشگیری در آن صورت گیرد و راه حلهایی هم جهت رفع موانع بررسی شود.

,

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی در کشور وجود دارد، گفت: استکبار می خواهد آداب و رسومی که مایه تحقیر ملتهاست را احیا کند اما از آنطرف با زنده نگهداشتن فرهنگی که جوامع را به پیشرفت و قدرت می رساند مخالفت کرده و آنها را به عقب می راند.

,

وی ساخت فرهنگسراها و حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری به عنوان ابزارهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی را خواستار شد و در نهایت آذربایجان غربی را رنگین کمان اقدام و مذاهب نامید و در این راستا بر گماشتن مدیرانی توانمند و شایسته تاکید کرد.

,

هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سردشت با دعوت از اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان و با دستور جلسه “بررسی و آسیب شناسی مسائل فرهنگی شهرستان” برگزار شد و تعدادی از فعالان فرهنگی و رسانه ای مطالباتی را با عنوان انحلال انجمن ها، بیمه هنرمندان و مستمری آنها، نبود بودجه برای امور فرهنگی، عدم تقابل مسئولان با منتقدان، اولویت دادن به سواد رسانه ای را بیان کردند.

,

بر اساس این گزارش، از سال ۱۳۸۶ تا کنون ۱۲۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورکار موضوعات به روز و مختلف در سطح شهرستان سردشت برگزار شد و امسال نیز در حالی این جلسات ادامه دارد که ۱۸ جلسه پیشروتر از سایر شهرهای استان بوده و همچنان سردشت رتبه ممتاز کشوری را در این خصوص داراست.

,

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه