اخبار داغ

سر و کله قاتل خاموش پیدا شد/ مواظب باشید!

سر و کله قاتل خاموش پیدا شد/ مواظب باشید!
رییس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۲۰ نفر بر اثر استنشاق منوکسیدکربن در استان مسموم شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بابایی اظهار کرد: از اول مهر تاکنون ۲۰  نفر بر اثر نشست منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: ۱۳ نفر از این افراد به بیمارستان منتقل شده و مابقی هم در محل توسط امدادگران مرکز فوریت‌های پزشکی تحت درمان قرار گرفتند.
,
 
,
بابایی خاطرنشان کرد: سال گذشته 532 نفر دچار مسمومیت شدند که 15 نفر آنان جان خود را از دست دادند.
,
 
,
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز از مردم خواست برای پیشگیری از تکرار این حوادث نکات ایمنی را در نصب وسایل گاز سوز رعایت کنند.
,
 
,
این مسئول به علائم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن اشاره کرد و گفت: مسمومیت با منوکسیدکربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود که در بیماری‌های مختلف دیده می‌شود.
,
 
,
وی بیان داشت: بیشتر این علائم شبیه به سرماخوردگی بوده و افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و تمایل به استراحت و خوابیدن پیدا می‌کنند.
,
 
,
بابایی افزود: طولانی شدن زمان استنشاق هوای مسموم و عدم ترک محیط آلوده، افراد را به سمت تشدید علائم مسمومیت و گاه مرگ پیش می‌برد.
,
 
,
وی سردرد ناگهانی، بدن درد و گلو درد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بیقراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، خواب آلودگی و کسالت، خستگی و کاهش قدرت عضلانی و کاهش هوشیاری را از علائم گازگرفتگی برشمرد.
,
 
,
وی بیان داشت: در این وضعیت باید در و پنجره‌ها برای ورود هوای تازه و سالم باز شود ضمن اینکه وسایل گرمازا را نیز خاموش کرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه