اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب

افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۳۴۸ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب، زیر کشت کلزا یا دانه های روغنی می رود که ۳۰ درصد افزایش سطح زیر کشت داشته نسبت به سال گذشته دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به وضعیت کشت کلزا در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: امسال به منظور توسعه کشت کلزا ۳۴۸ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب، زیر کشت کلزا یا دانه های روغنی می رود که ۳۰ درصد افزایش سطح زیر کشت داشته نسبت به سال گذشته دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در شهرستان میاندوآب یک هزار و ۶۲۵ کیلوگرم بذر کلزا در ارقام مختلف بروتوس، ماراتن، ان پریو، سامبرو، لورین و هیدرومیل  در بین کلزاکاران منطقه توزیع شده است.

,

وی گفت: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت داشته نسبت به سال گذشته، پیش بینی می شود در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود یک هزار و ۱۸۳ تن محصول از مزارع کلزا برداشت شود.

,

دیانتی تصریح کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب با تولید بیش از ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا به کشت این محصول اختصاص یافته بود.

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: کلزا در تناوب با  دیگر محصولات زراعی بویژه گندم و جو حاصلخیزی خاک را بهبود بخشیده و باعث افزایش عملکرد محصول بعد از خود شده و در راستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه، کلزا گیاهی با نیاز آبی کم بوده و بهترین محصول برای جایگزینی با محصولات آب بر می باشد.

,

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی به کلزاکاران، گفت: شرایط خرید محصول کلزا از کشاورزان نیز تسهیل شده و به قیمت مناسب بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری می گردد و از سوی دیگر ترویج و توسعه کشت کلزا از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه