اخبار داغ

یادداشت؛

روایت سفر عشق، از بشاگرد تا کربلا!

روایت سفر عشق، از بشاگرد تا کربلا!
پیاده روی اربعین حالا در کنار عزادارای ها و نواهای سنتی مردم بشاگرد به عنوان رکن اصلی در دل روستا نشینان این منطقه قرار گرفته و هر سال پر شور تر از گذشته مورد استقبال قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، شور و تلاطم منحصر به فردی در روستا به روستای بشاگرد به راه می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پیاده روی اربعین حالا در کنار عزادارای ها و نواهای سنتی مردم بشاگرد به عنوان رکن اصلی در دل روستا نشینان این منطقه قرار گرفته و هر سال پر شور تر از گذشته مورد استقبال قرار می گیرد.

,

این سنت پسندیده در این شهرستان از سال 1391 توسط طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت زینب (س) بشاگرد که به شلمچه رفته بودند آغاز شد.

,

در این سفر که پس از نام نویسی توسط مؤسسه خیریه کوثر تهران، به قید قرعه نام دو تن از این طلاب خواهر برای پیاده روی اربعین در آمده بود، فقط یکی از آن ها به همراه پدرش به زیارت سید الشهدا طلبیده و راهی این سفر شد.

,

با برگشتن اولین زائران اربعین حسینی و روشنگری آن ها در خصوص حال و هوای این رویداد بزرگ و مهمان نوازی مردم شریف عراق در ارائه خدمات به زائران، سال بعد 10 بانوی دیگر که عمده آن ها از روستای جکدان بخش مرکزی بشاگرد بودند راهی این سفر شدند.

,

این بانوان که با وجود شایعات بسیار در خصوص نا امنی عراق از این سفر پا پس نکشیدند، مبلغان اصلی این اجتماع بزرگ سیاسی و مذهبی درمیان مردم بشاگرد شده که در سال بعد دو اتوبوس زائر بشاگردی را روانه زیارت سالار شهیدان کردند.

,

کاروان خودجوش مردمی که از دهستان جکدان بشاگرد شکل گرفته بود رفته رفته میزبان زئران بسیاری از سرتا سر این منطقه پهناور شد و مبلغانی را تربیت کرد که امروز خود در هر روستا دسته ای از عذاداران را راهی دیار عشق می کنند.

,

امروز با رسیدن محرم مردم حال دیگری دارند که برای رسیدن اربعین حسینی لحظه شماری می کنند و مهمترین دغدغه شان مهیا کردن شرایط و امکانات لازم برای شرکت در این پیاده روی است.

,

شاید محرومیت بشاگرد بیش از هر چیز دیگری به گوش خورده باشد و تصاویر وضعیت ناعادلانه و تأسف برانگیز معیشتی روستا نشینان را در قاب تلویزیون یا فضای مجازی دیده باشید اما این شهرستان به نسبت جمعیت خود زائران بیشتری را از بیشتر مناطق توسعه یافته در زمینه شرکت در این پیاده روی داشته است.

,

مردم محروم این منطقه برای رفتن به این سفر از هزینه های مصرفی سالانه خود کاسته تا بتوانند در این راهپیمایی بزرگ سیاسی مذهبی شرکت کرده و اقتدار و عزت خود در این مسیر را مانند خاری به چشم دشمنان می کنند.

,

در برخی از روستا ها مردم هوای فقرا را هم داشته و با جمع آوری نزورات مردمی، آن دسته از افرادی که آرزوی سفر به این پیاده روی را دارند اما به دلیل مشکلات مالی از آن باز مانده اند را تهیه و آن ها را هم کربلایی می کنند.

,

کمیته امداد امام خمینی (ره) بشاگرد هم یکی از بانیان این امر خیر بوده و با پرداخت هزینه های سفر اولی ها، مدد جویان خود را به آرزوی قلبی شان می رساند.

,

دیگر با حرکت دسته های روستایی بسیار بشاگرد به پیاده روی اربعین و نبود نهاد دولتی متولی این امر، شمارش زئران کار آسانی نیست.

,

انتظار می رود مسئولان هم به این شوق مردم با ارائه خدماتی همچون تهیه وسایل نقلیه ، ایاب ذهاب زائران و ایجاد استگاه های صلواتی در مسیر تا مرز، پاسخ نشان دهند تا مسیر حرکت در سفر عشق هموارتر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه