اخبار داغ

کارشناس مسائل‌ سیاسی:

دولت با‌آزاد‌سازی دیپلمات‌کشورمان در اروپا عزت‌را‌به پاسپورت‌ایرانی بازگرداند/ پرونده اسدالله‌اسدی نمود‌عینی ماهیت بدعهدِ‌ی اروپا است

دولت با‌آزاد‌سازی دیپلمات‌کشورمان در اروپا عزت‌را‌به پاسپورت‌ایرانی بازگرداند/ پرونده اسدالله‌اسدی نمود‌عینی ماهیت بدعهدِ‌ی اروپا است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئله عدم همکاری اروپا در آزاد سازی دیپلمات بازداشت شده ماهیت اروپا را نشان می دهد که در قضیه ادامه عمل به توافق برجام ، وعده های اروپا نیز قابل استناد نیست و نمی توان به آن دلخوش بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس مسائل سیاسی درباره پرونده بازداشت اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در اروپا به خبرنگار تیتریک، گفت: دولت در وعده های تبلیغاتی خود روی این مسئله که "عزت از پاسپورت ایرانی ساقط شده است" پافشاری کرد. و در شعارهای انتخاباتی اعلام شد "شما به عنوان ایرانی هر جای دنیا که بروید، عزت ندارید" لذا ما می خواهیم اعتبار و عزت را به پاسپورت ایرانی باز گردانیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
هادی اسلاملو، با اشاره به اینکه مسائل مذکور جزیی از شعارهای انتخاباتی دولت کنونی بود، افزود: علی رغم مانور دولت روی موضوع اعتبار پاسپورت ایرانی، امروز می بینیم که دیپلمات ایرانی در اروپا، قریب به سه ماه در بازداشت به سر می برد و گویی دولت نمیخواهد با آزادی وی عزت را به پاسپورت ایرانی بازگرداند. 
,
 
,
اسلاملو، تصریح کرد: ممکن است برخی مسئولین تصور کنند که با پیگیری موضوع آزادسازی این دیپلمات بهانه ای به دست آمریکا بدهند، که باید این نگاه کنار گذاشته شده و با جدیت پرونده اسدالله اسدی پیگیری شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه دیپلمات ها شخصیت یک کشور هستند، گفت: اگر زندانی شدن دیپلمات محصور شده در اروپا ادامه داشته باشد یعنی به راحتی پذیرفته ایم که کشور ما در حال محاصره است. 
,
 
,
اسلاملو افزود: مسئله عدم همکاری اروپا در آزاد سازی دیپلمات بازداشت شده ماهیت اروپا را نشان می دهد که در قضیه ادامه عمل به توافق برجام ، وعده های اروپا نیز قابل استناد نیست و نمی توان به آن دلخوش بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: امروز دولت به شرایط مذکور آگاه است اما با توجه به اینکه روی برجام مانور بسیاری دادند، تبلیغات کردند و سعی داشتند افکار عمومی را منحرف کنند، مردانه اعلام نمی کنند که ما اشتباه کردیم. 
,
 
,
کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه تصریح کرد: مسئولین حاضر به اقرار صریح درباره اشتباهات خود در برجام نیستند، امروز ما را به وعده های اروپا دلخوش می کنند.
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه