اخبار داغ

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون تن محموله نفتی در بندر خلیج فارس/ واردات فراورده های نفتی ۵۰ درصد کاهش یافت

تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون تن محموله نفتی در بندر خلیج فارس/ واردات فراورده های نفتی ۵۰ درصد کاهش یافت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره کاهش ۵۰ درصدی واردات فراورده های نفتی در سال جاری از تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون تن محموله نفتی در بندر خلیج فارس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛اله مراد عفیفی پور،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه رویکرد بندر خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با عمده عملیات نفتی محسوب می شود،گفت از ابتدای سال 97 تاکنون  بیش از 13 میلیون و 683 هزار و 353 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در حیطه نظارتی بندر خلیج فارس تخلیه و بارگیری شده که از این رقم 13میلیون و 129 هزار و 251 تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و 554 هزار تن نیز به مواد معدنی صادراتی اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,


عفیفی پور با بیان اینکه در بندرخلیج فارس عملیات جابجایی انواع فرآورده های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، هیدروکربور، فورفورال و انواع روغن‌ها انجام می شود، اظهار کرد:در سال جاری  62 هزار و 197 تن فرآورده نفتی از بندر خلیج فارس به صورت ترانزیت و 7 میلیون و 980هزار و 828 تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه دو شرکت بخش خصوصی در زمینه بانکرینگ فعالیت دارند، گفت: حجم بانکرینگ در بندر خلیج فارس طی نیمه نخست سال جاری بالغ بر 358 هزار و 244 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته است.

,
,
,
,


وی برطرف شدن محدودیت‌های شرکت نفت در تحویل سوخت به شرکت‌های بانکرینگ کننده و بازاریابی بیشتر این شرکت‌ها را عامل افزایش عملیات ها دانست.

,
,


عفیفی پور تصریح کرد: حجم واردات فرآورده های نفتی در شش ماه گذشته به رقم 672 هزار و 300 تن رسیده که به دلیل افزایش توان تولید داخلی، شاهد کاهش 50 درصدی واردات این فرآورده ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

,
,


مدیر کل بنادر هرمزگان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 856 فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفته که از این تعداد، 670 فروند مربوط به کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و 186 فروند مربوط به شناورهای مواد معدنی بوده است.

,
,


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح ظرفیت ها و توانمندی های بندر خلیج فارس گفت: این بندر دارای 9 پست اسکله نفتی و 2 پست اسکله خدماتی، با ظرفیت آبخور متوسط 7.5 متر و قابلیت پهلودهی به شناورهایی با تناژ حداکثر 10 هزار تن است.

,
,


وی اضافه کرد: در حال حاضر 11 شرکت بخش خصوصی با ظرفیت اسمی بیش 400 هزار مترمکعب در این بندر در حال فعالیت بوده و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای در آینده‌ای نه چندان دور و با احداث مخازن نفتی با ظرفیت نگهداری یک میلیون و 500هزار متر مکعب، تعداد شرکت‌های فعال مستقر در این بندر به بیش از 20 شرکت خواهد رسید که زمینه فعالیت شرکت‌های مختلفی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی را در بزرگترین بندر تجاری ایران فراهم می‌نماید.

,
,


 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه