اخبار داغ

از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان؛

برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد/ اربعین جلوه عظیمی از ایثار و ایمان

برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد/ اربعین جلوه عظیمی از ایثار و ایمان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: امام حسین (ع) همواره چراغ راه و روشنگر و هادی امت است که ضروری است از این فرصت و زمینه برای جامعه اسلامی استفاده کرده و همواره از نور تابناک هدایتگری این امام همام استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه فضای اربعین فرصتی برای مردم جامعه جهانی است تا از این هدایتگری بهره ببرند، افزود: باید از این فرصت حماسه اربعین که جلوه عظیمی از ایثار، ایمان و شهادت را استفاده شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: "همه زیر پرچم امام حسین (ع)" شعار امسال اربعین است که معارف دینی و قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهره گیری شود.

,

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان از تشکیل ستاد اربعین استانی خبرداد و گفت: کمیته های متعددی در این زمینه شکل می گیرد تا این مراسم به صورت باشکوهتری برگزار می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: یکی از کمیته های مهم این ستاد، کمیته فرهنگی و آموزشی است که فعالیت های آن از چند ماه گذشته آغاز شده است.

,

وی با بیان اینکه اصول هفتگانه ای حاکم بر مراسم اربعین است،یادآور شد:ترویج فرهنگ اربعین باید در همه برنامه ریزی ها در هر حوزه و عرصه ای مورد توجه قرار گیرد که یکی از این اصول هفتگانه است.

,

این مسئول افزود: فرهنگ اربعین می گوید که باید زیارت با معرفت و بصیرت زایی بوده و باید برای یکپارچگی و انسجام اسلامی و امت واحده در جهان اسلام از مراسم اربعین استفاده کرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت همگرایی ادیان الهی،تقویت و تقریب مذاهب اسلامی و ترویج،بسط تاثیرات مثبت اربعین و توجه زائران به رعایت فلسفه و آداب زیارت باید مورد توجه باشد.

,

حجت الاسلام صفی یاری برضرورت رعایت قوانین و مقررات به عنوان دومین اصل این مجموعه تاکید کرد و گفت: رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق از دیگر اصول حاکم محسوب می شود.

,

وی یادآور شد: مردم محوری به عنوان اصل چهارم است که باید همچنان که در مناسبت ها،آیین ها و شعائر دینی مورد توجه است در مراسم اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: تسهیل گری و مدیریت انتظارت و هماهنگی سه اصل آخر این اصول محسوب می شود.

,

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: 30 وظیفه به کمیته فرهنگی و آموزشی واگذار شد که در دو بخش آموزش از مبدا و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب های اربعین فعالیت شد.

,

وی با اشاره به ورود غیر مستقیم و آموزش عمومی در بخش آموزش از مبدا،تصریح کرد: موکب های اربعین امسال چند منظوره شد و مسئولیت های فرهنگی، تبلیغاتی،تدارکاتی و اسکان به موکب ها واگذار شد.

,

این مسئول با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی و تغذیه فکری و محتوایی از دیگر فعالیت های این کمیته بود،افزود: با هدفگذاری های انجام شده این فعالیت ها انجام می شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: دبیرخانه دائمی کمیته فرهنگی و آموزشی در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و در طول سال برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.

,

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغان در موکب ها مستقر بوده و برخی نیز در طول مسیر پاسخگوی شبهات و سئوالات خواهند بود.

,

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با ارائه به محصولات فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی،افزود: فعالیت های موکب ها ارزیابی می شوند و  هر موکب یک پرونده ویژه در این زمینه خواهد داشت.

,

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید در قالب کمیته فرهنگی و آموزشی، گفت: 18 موکب از استان زنجان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و در مسیر برگشت فعالیت می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه