اخبار داغ

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست سیرجان خبر داد؛

دستگیری چهار شکارچی غیر‌مجاز پرندگان وحشی در سیرجان

دستگیری چهار شکارچی غیر‌مجاز پرندگان وحشی در سیرجان
رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست سیرجان گفت:چهار نفر که اقدام به شکار غیر‌مجاز پرندگان وحشی کرده بودند، توسط محیط بانان سیرجان دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛علیرضایی رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست سیرجان در این‌باره گفت: در پی گزارش‌های مردمی متوجه حضور متخلفان در زیستگاه‌های حیات وحش اکبرآباد، رانیز و تزرج شدیم و بلافاصله ماموران یگان حفاظت را به محل اعزام کردیم که محیط‌بانان برای برخورد قانونی با متخلفان وارد عمل شده و چهار نفر متخلف را دستگیر کردند و از متهمان سه قطعه پرنده تیهو و یک قبضه اسلحه دو لول کشف و ضبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علیرضایی ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و این افراد خاطی می‌بایست بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه قطعه تیهو (دو میلیون ریال بابت هر تیهو) جمعا مبلغ شش میلیون ریال را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارایه دهند.

,

وی همچنین اظهار داشت: متهمان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم می‌شوند که بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست است.

,

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست سیرجان در مورد اسلحه قاچاق کشف شده گفت: بر اساس قانون، هر کس به طور غیرمجاز سلاح شکاری یا مهمات آن را خریداری، نگهداری یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم می‌شود. ضمن اینکه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده با حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌شود و همچنین در مورد اسلحه دارای جواز کشف شده از متخلفان مقام قضایی می‌تواند با استناد به قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده، اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر کند.

,

علیرضایی ادامه‌ داد؛ همچنین هفته گذشته محمود آذربادگون یک نفر دوست‌دار محیط زیست با مراجعه به اداره محیط‌ زیست یک بهله عقاب طلایی را تحویل داد و این عقاب که صدمه‌ دیده بود و توانایی پرواز نداشت تحت مراقبت دامپزشکان قرار گرفت تا پس از بهبودی در طبیعت رها شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه