اخبار داغ

کارگردان سینما:

پیاده روی اربعین نمایش عشق به امام حسین(ع) است

پیاده روی اربعین نمایش عشق به امام حسین(ع) است
انسیه شاه حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور است، گفت: حسرت پیاده رفتن در روز اربعین به سمت کربلا سال‌ها داغ دل شیعیان بود و حالا چند سالی که فرصت پیاده روی اربعین فراهم شده و این حسرت تبدیل به فریاد شده است و امروز پیاده روی اربعین نمایش عشق به امام حسین(ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما با تأکید بر اهمیت پرداختن به مسئله پیاده‌روی اربعین در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: برای کسی که شیفته راه سیدالشهدا است سختی‌های اقتصادی و دیگر سختی‌های پیاده روی اربعین مطرح نیست و حسرت پیاده رفتن در روز اربعین به سمت کربلا سال‌ها داغ دل شیعیان بود ، چند سالی که فرصت پیاده روی اربعین فراهم شده و حالااین حسرت تبدیل به فریاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین مقدمه راهی شدن سپاهیان محمدرسول الله به سمت کربلا است اگر به مسئله ظهور توجه کنیم این راهپیمایی عظیم می تواند شاهدی باشد برای لبیک به ندای امام زمان(عج)  در زمان ظهور، پیاده روی اربعین شاهد بزرگی است برای حقانیت شیعه در این غبار رسانه ای دنیا که حقیقت در آن‌ها گم شده است وقتی عظمت راهپیمایی اربعین انعکاس پیدا می کند، در اینجا حس و حال زیبا ،پرچم های مختلف و انسان های مختلف از سراسر جهان دورهم و دوش‌به‌دوش هم به سمت مقصدی مشخص حرکت می کنند همه این‌ها خنثی‌کننده همه توطئه‌ها علیه مسلمانان است.

,

پیاده روی اربعین نمایش عشق است

, پیاده روی اربعین نمایش عشق است,

شاه حسینی خاطرنشان کرد: برخی ها که با کفش های گران قیمت در شهر و دیار خود راه می‌رفتند در این مسیر با پای پیاده و بدون کفش حرکت می کنند و پای برهنه نمایش رنج می دهند این یعنی عشق ، در این مسیر زائران دوش‌به‌دوش هم و بدون هیچ مشکلی باهم هم‌سفر می‌شوند، بخصوص وقتی اهداف بلندی پشت پیاده روی اربعین است رفتن در این مسیر را لذت بخش تر می کند.

,

کارگردان فیلم ماندگار شب بخیر فرمانده افزود: چه عظمتی بالاتر از این که در سفری به سوی یک مقصد مقدس کودک خردسال ، پیرزن روی ویلچر ،جوان غیور و آن خواننده جاز آمریکایی باهم هم‌سفر می‌شوند و از سفر لذت می برند که همه این‌ها درنهایت ختم به وحدت می شود.

,

وی بیان داشت: من قبلاً بارها سفر راهیان نور رفته ام وقتی می‌دیدم جوانان از این سفر استقبال می کنند احساس غرور می کردم امروز این احساس غرور بیشتر شده است زیرا ادامه راهیان نور و آن اهدافی که من در راهیان نور به عنوان راوی دنبالش بودم در راهپیمایی عظیم اربعین جهانی شده است.

,

شاه حسینی گفت: شیعیان و حتی عاشقان غیر شیعه که شیفته اهل‌بیت هستند ثانیه‌شماری می‌کنند که ایام اربعین فرابرسد تا در آن حضور پیدا کنند وقتی زائران پا در مسیر پیاده روی به سمت کربلا می گذارند زیباترین وحدت مسلمین و آن اهدافی که قرار است در آینده دنبال شود را به نمایش می گذارند.

,

 راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور است

,  راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور است,

کارگردان سینما تأکید کرد: راهپیمایی اربعین فعلاً یک نمایش کوچک و یک مقدمه است برای اهل شهادت و اهل ظهور  که منتظر آن رستاخیز و ظهور عظیم هستند درنتیجه هیچ سختی در پیاده روی اربعین وجود ندارد زیرا آن‌ها که پا در این مسیر می گذارند با پای جان‌ودل می‌روند.

,

وی افزود: یکی از غرورهای من به‌عنوان یک فرد مسلمان و به‌عنوان یک انسانی که منتظر ظهور است پیاده روی اربعین است که یک نمایش و عظمت و یک فریاد است مخصوصاً که سال‌هاست که دشمنان  فضای ظلم و آشوب را در منطقه به وجود آوردند، این پیاده روی فریاد نه به ظلم است.

,

عرب ها خیلی زیبا به ایرانی ها خوش آمد گفتند

, عرب ها خیلی زیبا به ایرانی ها خوش آمد گفتند,

کارگردان سینما افزود: دشمنان برای ضربه زدن به  پیاده روی اربعین بیکار ننشستند و مدت هاست در حال جوسازی هستند ماجرای عراقی ها در مشهد را مطرح کنند تا به راهپیمایی اربعین لطمه بزنند اما هر دو طرف ایران و عراق هوشیار هستند جدیداً اخباری خواندم که یکی از مسئولین عراقی یک جمله زیبایی گفت که ما آماده‌ایم و درب‌های عراق به روی شما ایرانیان باز است و قلب‌های ما فرش زیر پای زائران است من با شنیدن این جمله گریه کردم از اینکه دشمنان ناکام ماندند و یک عرب این‌گونه به فارس‌ها خوش‌آمد می‌گوید.

,

وی تصریح کرد: مردم ایران هم در مقابل وقتی به عراق سفر می کنند با عراقی‌ها همدل می شوند و صحنه‌های زیبایی رقم می زنند وقتی زائران گوشه‌های پرچم کشور ایران و عراق را به هم گره می زنند بزرگ‌ترین پیام وحدت را مخابره می کنند پیاده روی اربعین و صحنه هایی که در این فضا ساخته می شود غرور شیعه و غرور مسلمین است و یک فریادی است بعد از حادثه عاشورا و  که در دل برای حضور درصحنه عاشورا داشتیم، وقتی پیاده روی اربعین می‌رویم کمی دلمان آرام می شود و احساس می کنیم که به کاروان حضرت زینب(س) ملحق شده ایم زیرا پیاده روی اربعین ادامه کاروان حضرت زینب(س) و افشاگری علیه ظلم ظالمان است.

,

پیاده روی اربعین در تاریخ ماندگار خواهد شد

, پیاده روی اربعین در تاریخ ماندگار خواهد شد,

شاه حسینی بیان داشت: وقتی عشق و بی قراری پیوستن به کاروان اهل‌بیت وجود دارد صحنه اربعین در تاریخ ماندگار خواهد شد وقتی خودم در این پیاده روی حضور دارم و یا حتی فیلم ها و تصاویر آن را می‌بینم نمی توانم با چشمان عادی به این صحنه ها نگاه کنم قلبم چنان می‌تپد و وجودم شعله ور می‌شود که می دانم همه آن‌ها که عظمت اربعین را درک می کنند احساسی شبیه احساس من دارند.

,

کارگردان سینما تأکید کرد: پیاده روی اربعین نعمتی است که خداوند نصیب بندگانش کرد که بعد از سقوط صدام این  رسم از ایرانیان شروع و سپس جهانی شد، قبلاً افتخار ما این بود که بزرگ‌ترین اجتماع مسلمین در ایام حج هست که حدود3 میلیون زائر دارد اما در ایام اربعین وقتی سیل  جمعیت حرکت می‌کند و آن عشق و برادری که بین زائران صورت می‌گیرد اجتماعی عظیم‌تر رقم می خورد که نعمتی است که خدا نصیب همه کرده است  که باید آن را قدر بدانیم و همه آرزومندان این سفر بتوانند این سفر را تجربه کنند و این راهپیمایی باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود.

,

دلارهای نفتی به دنبال ضربه زدن به اتحاد مسلمین است

, دلارهای نفتی به دنبال ضربه زدن به اتحاد مسلمین است,

وی خاطرنشان کرد:هجمه علیه این پیاده روی اربعین از طرف آل سعود و دلارهای نفتی است تفرقه می‌اندازند تا به هدف خودشان برسند قبلاً فکر می‌کردیم باید خیلی حواسمان به توطئه‌های اسرائیل باشد اما الان باید حواسمان به دشمن خانگی که ادعا می کند هم‌مسلک ما و مسلمان است باشد، آل سعود بدترین ضربه را به اسلام و مسلمین می‌زند.

,

شاه حسینی گفت: دلارهای نفتی حادثه تروریستی اهواز را رقم زد، حوادث سیستان و بلوچستان را رقم می زند سفری به مشهد داشتم از خیلی ها راجع به شایعه مردان عراقی در مشهد سؤال کردم به من می‌خندیدند می‌گفتند این‌ها دروغ و چرند است.

,

کارگردان سینما بیان داشت: از آن‌طرف علیه ایران جوسازی می‌کنند دشمنان اسلام از وحدت ما می ترسند بعد از سقوط صدام شیعه در حال رشد و قدرت گرفتن در عراق بود اما صاحبان دلارهای نفتی حضور آمریکایی‌ها را در عراق توجیه کردند تا قدرت شیعه کاهش پیدا کند سپس داعش را به وجود آورند و تنها هدفشان تخریب چهره اسلام بود زیرا از وحدت مسلمین بخصوص قدرت گرفتن شیعه می ترسند.

,

گفتگو از مرضیه مهدیلو

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه