اخبار داغ

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

برگزاری همایش هم‌اندیشی زیارت اربعین/ آغاز اعزام مبلغان خواهر به زیارت اربعین

برگزاری همایش هم‌اندیشی زیارت اربعین/ آغاز اعزام مبلغان خواهر به زیارت اربعین
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران برگزاری هم‌اندیشی زیارت اربعین را از برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین دانست و تصریح کرد: این همایش فردا (پنجشنبه 26 مهر) در دو نوبت صبح و عصر با حضور مهمانانی از ایران و عراق در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، خانم معصومه ظهیری پیش از ظهر چهارشنبه 25 مهر در نشست خبری هم‌اندیشی زیارت اربعین با تأکید بر اینکه مراسم زیارت اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی در سطح جهان است اظهار کرد: حماسه اربعین بزرگ‌ترین اجتماعی انسانی است و هیچ اجتماعی به بزرگی اربعین نداریم.

وی با بیان اینکه هدف از اجتماع اربعین، ایجاد دوستی، محبت و وحدت است افزود: این اجتماع بزرگ با حضور بیش از بیست میلیون نفر مقدمه جهانی‌سازی اسلامی را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد:‌ اجتماع اربعین یک اجتماع مردمی است و دولت‌ها نقش بزرگی در این اجتماع ندارند.

وی با بیان اینکه اربعین زمینه‌ساز مقابله با جهل و ضلالت گمراهی و ظلم در جهان است ادامه داد: در اجتماع اربعین مردم مهم‌ترین نقش و تأثیر را دارند، همچنین نهاد‌های مختلف و مردم به ارائه خدمات به زائران می‌پردازند.

ظهیری عنوان کرد: در ایام اربعین، حوزه‌های علمیه اقدام به اعزام مبلغان و پاسخگویی به نیازهای زائرین کرده است و حوزه‌های علمیه خواهران نیز در زمینه زیارت اربعین امام حسین فعالیت‌های مختلفی داشت از جمله اعزام مبلغان که این اعزام‌ها در راستای ایجاد وحدت و همدلی و همراهی میان مسلمین و به‌ویژه مردم ایران و عراق صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:حضور در موکب‌های حسینی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران امام حسین از جمله فعالیت‌‌های مبلغان خواهر اعزام شده در ایام اربعین است.

مسئول کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی بیان کرد: برای ایجاد همدلی و وحدت و همگرایی بیشتر میان زائران امام حسین و همچنین نشر معارف حسینی و تحقق تمدن اسلامی مبلغان مسلط به هفت زبان خارجی در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور یافته و به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

وی برگزاری هم‌اندیشی زیارت اربعین را از برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین دانست و تصریح کرد: این همایش فردا(پنجشنبه 26 مهر)  در دو نوبت صبح و عصر با حضور مهمانانی از ایران و عراق در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

ظهیری ادامه داد: دبیرخانه همایش اربعین؛ طریق الحسین تأسیس‌شده است و این همایش در سال‌های آینده نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان در اجتماع اربعین اظهار کرد: این مبلغان در اماکن حضور زائران خارجی در استان‌هایی همچون مرز آستارا، مهران، شلمچه و چزابه مستقر می‌شوند، همچنین 200 خواهر مبلغ ازجمله 80 مبلغ زبان‌دان در موکب‌های ایرانی و عتبات عالیات حضور پیدا می‌کنند و مبانی دین را ترویج می‌دهند، البته اعزام مبلغ به‌صورت متمرکز از ستاد اربعین انجام می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جامعه الزهرا و جامعه المصطفی نیز اقدام به اعزام مبلغان اربعین ‌می‌کنند تصریح کرد: اعزام مبلغین در هفته آینده تا روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد و بازگشت مبلغان هم سه روز پس از اربعین صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه