اخبار داغ

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان:

شهرداری‌ها تا پایان سال ۹۶ ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بودند/این مهم تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است

شهرداری‌ها تا پایان سال ۹۶ ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بودند/این مهم تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، اکبر کاووسی‌امید پیش لط ظهر امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا با محوریت تشکیل خزانه‌داری کل در شهرداری، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 43 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، فرآیندهای لازم برای شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری همدان به عنوان بخشی از دستورالعمل جامع نظام مالی شهرداری‌ها برای هماهنگی رویه‌ حسابداری و ارتقای پاسخگویی مالی شهرداری‌ها از ضرورت‌هایی محسوب می‌شود که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا به جد پیگیر تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری هستند، گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 با رویکرد سازمانی و قانونی به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری و جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهردار به عنوان خزانه‌دار شهر برای مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری عمل خواهد کرد، افزود: طراحی مدل، فرآیند و ابعاد عوارض دریافتی از مردم شهر در قالب تعرفه عوارض سالیانه شهرداری، تنظیم مسیر و اولویت‌بندی بودجه بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و حسابرسی مسیر حرکت بودجه برای بررسی انحراف عملکردی از مهمترین وظایف و اختیارات شوراهای شهرها بر مبنای تأکیدات قانونی است.

کاووسی‌مید تصریح کرد: زمانی که مدل حرکتی یکسان در شهرداری همدان حکم‌فرما شود، همه اقدامات در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد به انجام می‌رسد.

گردان: معایب و محاسن شکل‌گیری خزانه‌داری اعلام شود

رئیس شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری باید با تعامل با سایر شهرداران کشور، معایب و محاسن عملیاتی شدن دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را همراه با پیشنهادات خود اعلام کند.

کامران گردان با تأکید بر اینکه محاسن اجرای این امر بیشتر است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان اقدام شود.

وی با بیان اینکه با وجود بحران‌های مالی حاکم بر جامعه، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: شورای شهر همدان در تمام زمینه‌ها به منظور پشتیبانی از پرسنل خدوم شهرداری مدافع آنان خواهد بود.

حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر مدیریت واحد در شهرداری‌ همدان، گفت: باید اولویت‌ها رادسته‌بندی کرد تا روند پیشرفت امور شهر سرعت گیرد.

قراباغی: متمرکز بودن منابع مالی از اصول مدیریت شهری است

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که اگر عملیاتی شود، امر مبارکی است.

حسین قراباغی افزود: مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌ سالاری در شهرداری امری ضروری است، زیرا فساد درون سازمانی را از مجموعه دور می‌کند.

وی بر ضرورت یکسان‌سازی زمان پرداخت حقوق نیروهای شهرداری بر محور عدالت تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فنی - عمرانی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری ضروری است.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه باید مشکلات تجزیه و تحلیل شوند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنند تا از مشکلات احتمالی کاسته شود.

عسگریان: فرآیند اجرای دستورالعمل شکل‌گیری خرانه‌داری ناقص است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی شوراها پیگیری و نظارت بر امور شهری است.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه متمرکز بودن درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور به عنوان نقطه عطف تقویت شهرداران است، ادامه داد: فرآیند اجرای این دستورالعمل ناقص است و باید سازوکار، راهکارها و نواقص اجرایی آن تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مسئولیت‌ها در دستوالعمل تشکیل خزانه داری بر دوش شهردار تعریف شده است، اظهار کرد: پاسخگویی کارشناسی شده در راستای بهبود روند اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد چرا که حجم درآمد و عملکرد شهرداری‌ها بالاست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان گفت: اگر مقاومتی در شهرداری‌های کشور برای تشکلیل این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید اختیارات و ابزار قانونی هم در اختیار مجریان امر قرار داده شود و ذی‌حسابان دوم مانند ذی‌حسابان سایر دستگاه‌های اجرایی از قدرت قانونی مربوطه بهره‌مند باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در خصوص چرایی عدم تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، سیستم حسابداری تعهدی است؛ بنابراین باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها پیش برود.

مجید درویشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌ها و مباحث مالی شهرداری همدان به صورت متمرکز در ستاد و با اعمال نظر شهردار و شورای شهر به انجام می‌رسد، افزود: بل وجود اینکه در حال حاضر نزدیک به 75 درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادر شده، نیست.

وی تصریح کرد: البته در حال بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای استخراج اثرات مثبت و منفی شکل‌گیری واحد خزانه‌داری در شهرداری همدان هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان یادآور شد: پاکسازی شهرداری از فساد اولویت برنامه‌های شهردار همدان بوده و هست اما انتظار می‌رود همه نیروهای شهرداری با یک نگاه، دیده نشوند.

انتهای پیام/

,

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا به جد پیگیر تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری هستند، گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 با رویکرد سازمانی و قانونی به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری و جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهردار به عنوان خزانه‌دار شهر برای مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری عمل خواهد کرد، افزود: طراحی مدل، فرآیند و ابعاد عوارض دریافتی از مردم شهر در قالب تعرفه عوارض سالیانه شهرداری، تنظیم مسیر و اولویت‌بندی بودجه بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و حسابرسی مسیر حرکت بودجه برای بررسی انحراف عملکردی از مهمترین وظایف و اختیارات شوراهای شهرها بر مبنای تأکیدات قانونی است.

کاووسی‌مید تصریح کرد: زمانی که مدل حرکتی یکسان در شهرداری همدان حکم‌فرما شود، همه اقدامات در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد به انجام می‌رسد.

گردان: معایب و محاسن شکل‌گیری خزانه‌داری اعلام شود

رئیس شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری باید با تعامل با سایر شهرداران کشور، معایب و محاسن عملیاتی شدن دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را همراه با پیشنهادات خود اعلام کند.

کامران گردان با تأکید بر اینکه محاسن اجرای این امر بیشتر است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان اقدام شود.

وی با بیان اینکه با وجود بحران‌های مالی حاکم بر جامعه، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: شورای شهر همدان در تمام زمینه‌ها به منظور پشتیبانی از پرسنل خدوم شهرداری مدافع آنان خواهد بود.

حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر مدیریت واحد در شهرداری‌ همدان، گفت: باید اولویت‌ها رادسته‌بندی کرد تا روند پیشرفت امور شهر سرعت گیرد.

قراباغی: متمرکز بودن منابع مالی از اصول مدیریت شهری است

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که اگر عملیاتی شود، امر مبارکی است.

حسین قراباغی افزود: مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌ سالاری در شهرداری امری ضروری است، زیرا فساد درون سازمانی را از مجموعه دور می‌کند.

وی بر ضرورت یکسان‌سازی زمان پرداخت حقوق نیروهای شهرداری بر محور عدالت تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فنی - عمرانی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری ضروری است.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه باید مشکلات تجزیه و تحلیل شوند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنند تا از مشکلات احتمالی کاسته شود.

عسگریان: فرآیند اجرای دستورالعمل شکل‌گیری خرانه‌داری ناقص است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی شوراها پیگیری و نظارت بر امور شهری است.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه متمرکز بودن درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور به عنوان نقطه عطف تقویت شهرداران است، ادامه داد: فرآیند اجرای این دستورالعمل ناقص است و باید سازوکار، راهکارها و نواقص اجرایی آن تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مسئولیت‌ها در دستوالعمل تشکیل خزانه داری بر دوش شهردار تعریف شده است، اظهار کرد: پاسخگویی کارشناسی شده در راستای بهبود روند اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد چرا که حجم درآمد و عملکرد شهرداری‌ها بالاست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان گفت: اگر مقاومتی در شهرداری‌های کشور برای تشکلیل این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید اختیارات و ابزار قانونی هم در اختیار مجریان امر قرار داده شود و ذی‌حسابان دوم مانند ذی‌حسابان سایر دستگاه‌های اجرایی از قدرت قانونی مربوطه بهره‌مند باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در خصوص چرایی عدم تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، سیستم حسابداری تعهدی است؛ بنابراین باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها پیش برود.

مجید درویشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌ها و مباحث مالی شهرداری همدان به صورت متمرکز در ستاد و با اعمال نظر شهردار و شورای شهر به انجام می‌رسد، افزود: بل وجود اینکه در حال حاضر نزدیک به 75 درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادر شده، نیست.

وی تصریح کرد: البته در حال بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای استخراج اثرات مثبت و منفی شکل‌گیری واحد خزانه‌داری در شهرداری همدان هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان یادآور شد: پاکسازی شهرداری از فساد اولویت برنامه‌های شهردار همدان بوده و هست اما انتظار می‌رود همه نیروهای شهرداری با یک نگاه، دیده نشوند.

انتهای پیام/

,

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا به جد پیگیر تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری هستند، گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 با رویکرد سازمانی و قانونی به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری و جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهردار به عنوان خزانه‌دار شهر برای مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری عمل خواهد کرد، افزود: طراحی مدل، فرآیند و ابعاد عوارض دریافتی از مردم شهر در قالب تعرفه عوارض سالیانه شهرداری، تنظیم مسیر و اولویت‌بندی بودجه بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و حسابرسی مسیر حرکت بودجه برای بررسی انحراف عملکردی از مهمترین وظایف و اختیارات شوراهای شهرها بر مبنای تأکیدات قانونی است.

کاووسی‌مید تصریح کرد: زمانی که مدل حرکتی یکسان در شهرداری همدان حکم‌فرما شود، همه اقدامات در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد به انجام می‌رسد.

گردان: معایب و محاسن شکل‌گیری خزانه‌داری اعلام شود

رئیس شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری باید با تعامل با سایر شهرداران کشور، معایب و محاسن عملیاتی شدن دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را همراه با پیشنهادات خود اعلام کند.

کامران گردان با تأکید بر اینکه محاسن اجرای این امر بیشتر است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان اقدام شود.

وی با بیان اینکه با وجود بحران‌های مالی حاکم بر جامعه، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: شورای شهر همدان در تمام زمینه‌ها به منظور پشتیبانی از پرسنل خدوم شهرداری مدافع آنان خواهد بود.

حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر مدیریت واحد در شهرداری‌ همدان، گفت: باید اولویت‌ها رادسته‌بندی کرد تا روند پیشرفت امور شهر سرعت گیرد.

قراباغی: متمرکز بودن منابع مالی از اصول مدیریت شهری است

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که اگر عملیاتی شود، امر مبارکی است.

حسین قراباغی افزود: مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌ سالاری در شهرداری امری ضروری است، زیرا فساد درون سازمانی را از مجموعه دور می‌کند.

وی بر ضرورت یکسان‌سازی زمان پرداخت حقوق نیروهای شهرداری بر محور عدالت تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فنی - عمرانی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری ضروری است.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه باید مشکلات تجزیه و تحلیل شوند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنند تا از مشکلات احتمالی کاسته شود.

عسگریان: فرآیند اجرای دستورالعمل شکل‌گیری خرانه‌داری ناقص است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی شوراها پیگیری و نظارت بر امور شهری است.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه متمرکز بودن درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور به عنوان نقطه عطف تقویت شهرداران است، ادامه داد: فرآیند اجرای این دستورالعمل ناقص است و باید سازوکار، راهکارها و نواقص اجرایی آن تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مسئولیت‌ها در دستوالعمل تشکیل خزانه داری بر دوش شهردار تعریف شده است، اظهار کرد: پاسخگویی کارشناسی شده در راستای بهبود روند اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد چرا که حجم درآمد و عملکرد شهرداری‌ها بالاست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان گفت: اگر مقاومتی در شهرداری‌های کشور برای تشکلیل این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید اختیارات و ابزار قانونی هم در اختیار مجریان امر قرار داده شود و ذی‌حسابان دوم مانند ذی‌حسابان سایر دستگاه‌های اجرایی از قدرت قانونی مربوطه بهره‌مند باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در خصوص چرایی عدم تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، سیستم حسابداری تعهدی است؛ بنابراین باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها پیش برود.

مجید درویشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌ها و مباحث مالی شهرداری همدان به صورت متمرکز در ستاد و با اعمال نظر شهردار و شورای شهر به انجام می‌رسد، افزود: بل وجود اینکه در حال حاضر نزدیک به 75 درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادر شده، نیست.

وی تصریح کرد: البته در حال بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای استخراج اثرات مثبت و منفی شکل‌گیری واحد خزانه‌داری در شهرداری همدان هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان یادآور شد: پاکسازی شهرداری از فساد اولویت برنامه‌های شهردار همدان بوده و هست اما انتظار می‌رود همه نیروهای شهرداری با یک نگاه، دیده نشوند.

انتهای پیام/

,

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا به جد پیگیر تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری هستند، گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 با رویکرد سازمانی و قانونی به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری و جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهردار به عنوان خزانه‌دار شهر برای مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری عمل خواهد کرد، افزود: طراحی مدل، فرآیند و ابعاد عوارض دریافتی از مردم شهر در قالب تعرفه عوارض سالیانه شهرداری، تنظیم مسیر و اولویت‌بندی بودجه بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و حسابرسی مسیر حرکت بودجه برای بررسی انحراف عملکردی از مهمترین وظایف و اختیارات شوراهای شهرها بر مبنای تأکیدات قانونی است.

کاووسی‌مید تصریح کرد: زمانی که مدل حرکتی یکسان در شهرداری همدان حکم‌فرما شود، همه اقدامات در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد به انجام می‌رسد.

گردان: معایب و محاسن شکل‌گیری خزانه‌داری اعلام شود

رئیس شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری باید با تعامل با سایر شهرداران کشور، معایب و محاسن عملیاتی شدن دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را همراه با پیشنهادات خود اعلام کند.

کامران گردان با تأکید بر اینکه محاسن اجرای این امر بیشتر است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان اقدام شود.

وی با بیان اینکه با وجود بحران‌های مالی حاکم بر جامعه، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: شورای شهر همدان در تمام زمینه‌ها به منظور پشتیبانی از پرسنل خدوم شهرداری مدافع آنان خواهد بود.

حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر مدیریت واحد در شهرداری‌ همدان، گفت: باید اولویت‌ها رادسته‌بندی کرد تا روند پیشرفت امور شهر سرعت گیرد.

قراباغی: متمرکز بودن منابع مالی از اصول مدیریت شهری است

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که اگر عملیاتی شود، امر مبارکی است.

حسین قراباغی افزود: مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌ سالاری در شهرداری امری ضروری است، زیرا فساد درون سازمانی را از مجموعه دور می‌کند.

وی بر ضرورت یکسان‌سازی زمان پرداخت حقوق نیروهای شهرداری بر محور عدالت تأکید کرد.

رئیس کمیسیون فنی - عمرانی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری ضروری است.

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه باید مشکلات تجزیه و تحلیل شوند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنند تا از مشکلات احتمالی کاسته شود.

عسگریان: فرآیند اجرای دستورالعمل شکل‌گیری خرانه‌داری ناقص است

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی شوراها پیگیری و نظارت بر امور شهری است.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه متمرکز بودن درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور به عنوان نقطه عطف تقویت شهرداران است، ادامه داد: فرآیند اجرای این دستورالعمل ناقص است و باید سازوکار، راهکارها و نواقص اجرایی آن تعریف شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام مسئولیت‌ها در دستوالعمل تشکیل خزانه داری بر دوش شهردار تعریف شده است، اظهار کرد: پاسخگویی کارشناسی شده در راستای بهبود روند اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد چرا که حجم درآمد و عملکرد شهرداری‌ها بالاست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان گفت: اگر مقاومتی در شهرداری‌های کشور برای تشکلیل این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید اختیارات و ابزار قانونی هم در اختیار مجریان امر قرار داده شود و ذی‌حسابان دوم مانند ذی‌حسابان سایر دستگاه‌های اجرایی از قدرت قانونی مربوطه بهره‌مند باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در خصوص چرایی عدم تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، سیستم حسابداری تعهدی است؛ بنابراین باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها پیش برود.

مجید درویشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌ها و مباحث مالی شهرداری همدان به صورت متمرکز در ستاد و با اعمال نظر شهردار و شورای شهر به انجام می‌رسد، افزود: بل وجود اینکه در حال حاضر نزدیک به 75 درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادر شده، نیست.

وی تصریح کرد: البته در حال بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای استخراج اثرات مثبت و منفی شکل‌گیری واحد خزانه‌داری در شهرداری همدان هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان یادآور شد: پاکسازی شهرداری از فساد اولویت برنامه‌های شهردار همدان بوده و هست اما انتظار می‌رود همه نیروهای شهرداری با یک نگاه، دیده نشوند.

انتهای پیام/

,

وی با تأکید بر اینکه تمام اعضای شورا به جد پیگیر تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری هستند، گفت: شهرداری‌ها تا پایان سال 96 با رویکرد سازمانی و قانونی به منظور اعمال مدیریت و پیگیری وصول مطالبات شهرداری و جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای، ملزم به شکل‌گیری خزانه‌داری بوده‌اند که تاکنون این مهم به مرحله اجرا نرسیده است.

,

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: ایجاد سازو کار برای اعمال مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری یکی از مهمترین اهداف ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌هاست.

,

وی با تأکید بر اینکه شهردار به عنوان خزانه‌دار شهر برای مدیریت یکپارچه هزینه‌های شهرداری عمل خواهد کرد، افزود: طراحی مدل، فرآیند و ابعاد عوارض دریافتی از مردم شهر در قالب تعرفه عوارض سالیانه شهرداری، تنظیم مسیر و اولویت‌بندی بودجه بر اساس دفترچه تعرفه عوارض و حسابرسی مسیر حرکت بودجه برای بررسی انحراف عملکردی از مهمترین وظایف و اختیارات شوراهای شهرها بر مبنای تأکیدات قانونی است.

,

کاووسی‌مید تصریح کرد: زمانی که مدل حرکتی یکسان در شهرداری همدان حکم‌فرما شود، همه اقدامات در مسیر عدالت‌محوری تحت مدیریت واحد به انجام می‌رسد.

,

, ,

گردان: معایب و محاسن شکل‌گیری خزانه‌داری اعلام شود

,

رئیس شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: شهرداری باید با تعامل با سایر شهرداران کشور، معایب و محاسن عملیاتی شدن دستورالعمل خزانه‌داری شهرداری‌ها را همراه با پیشنهادات خود اعلام کند.

,

کامران گردان با تأکید بر اینکه محاسن اجرای این امر بیشتر است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به تشکیل خزانه‌داری در شهرداری همدان اقدام شود.

,

وی با بیان اینکه با وجود بحران‌های مالی حاکم بر جامعه، شهرداری همدان شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: شورای شهر همدان در تمام زمینه‌ها به منظور پشتیبانی از پرسنل خدوم شهرداری مدافع آنان خواهد بود.

,

حمید بادامی‌نجات نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با تأکید بر مدیریت واحد در شهرداری‌ همدان، گفت: باید اولویت‌ها رادسته‌بندی کرد تا روند پیشرفت امور شهر سرعت گیرد.

,

قراباغی: متمرکز بودن منابع مالی از اصول مدیریت شهری است

,

رئیس کمیته حسابرسی و کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: متمرکز بودن منابع مالی شهرداری در یک حساب با شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری از اساسی‌ترین اصول مدیریت شهری است که اگر عملیاتی شود، امر مبارکی است.

,

حسین قراباغی افزود: مهندسی منابع انسانی بر مبنای شایسته‌ سالاری در شهرداری امری ضروری است، زیرا فساد درون سازمانی را از مجموعه دور می‌کند.

,

وی بر ضرورت یکسان‌سازی زمان پرداخت حقوق نیروهای شهرداری بر محور عدالت تأکید کرد.

,

رئیس کمیسیون فنی - عمرانی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری جزو یک مجموعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: ایجاد سازوکار شکل‌گیری خزانه‌داری در شهرداری بر مبنای عدالت‌محوری ضروری است.

,

علی رحیمی‌فر با بیان اینکه باید مشکلات تجزیه و تحلیل شوند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی بهتری حرکت کنند تا از مشکلات احتمالی کاسته شود.

,

, ,

عسگریان: فرآیند اجرای دستورالعمل شکل‌گیری خرانه‌داری ناقص است

,

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی شوراها پیگیری و نظارت بر امور شهری است.

,

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه متمرکز بودن درآمد و هزینه‌کرد‌ها در قالب دستورالعمل وزارت کشور به عنوان نقطه عطف تقویت شهرداران است، ادامه داد: فرآیند اجرای این دستورالعمل ناقص است و باید سازوکار، راهکارها و نواقص اجرایی آن تعریف شود.

,

وی با تأکید بر اینکه تمام مسئولیت‌ها در دستوالعمل تشکیل خزانه داری بر دوش شهردار تعریف شده است، اظهار کرد: پاسخگویی کارشناسی شده در راستای بهبود روند اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد چرا که حجم درآمد و عملکرد شهرداری‌ها بالاست.

,

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امورد اداری شورای شهر همدان گفت: اگر مقاومتی در شهرداری‌های کشور برای تشکلیل این واحد وجود دارد به دلیل نواقص اجرایی بخشنامه است که باید اختیارات و ابزار قانونی هم در اختیار مجریان امر قرار داده شود و ذی‌حسابان دوم مانند ذی‌حسابان سایر دستگاه‌های اجرایی از قدرت قانونی مربوطه بهره‌مند باشند.

,

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان نیز در خصوص چرایی عدم تشکیل واحد خزانه‌داری در شهرداری، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، سیستم حسابداری تعهدی است؛ بنابراین باید درآمدی وجود داشته باشد تا کارها پیش برود.

,

مجید درویشی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام پروژه‌ها و مباحث مالی شهرداری همدان به صورت متمرکز در ستاد و با اعمال نظر شهردار و شورای شهر به انجام می‌رسد، افزود: بل وجود اینکه در حال حاضر نزدیک به 75 درصد امور شهرداری به صورت متمرکز انجام می‌شود اما به مانند دستوالعمل صادر شده، نیست.

,

وی تصریح کرد: البته در حال بررسی چارت سایر شهرداری‌ها برای استخراج اثرات مثبت و منفی شکل‌گیری واحد خزانه‌داری در شهرداری همدان هستیم.

,

معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان یادآور شد: پاکسازی شهرداری از فساد اولویت برنامه‌های شهردار همدان بوده و هست اما انتظار می‌رود همه نیروهای شهرداری با یک نگاه، دیده نشوند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه