اخبار داغ

اندر حکایت بی‌اطلاعی مسئولان از سند پایه پیشرفت

اندر حکایت بی‌اطلاعی مسئولان از سند پایه پیشرفت
امیدوارم این متن خاطر کسی را مکدر نکند! خاطر ما مردم هم اگر مکدر شد که فدای سر برخی از نمایندگان مجلس! نمایندگانی که به ازای ندانسته‌هایشان هم طلبکارند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، چنان‌که احتمالا در اخبار ملاحظه کرده‌اید رهبری دو روز قبل طی ابلاغیه‌ای از نهادهای مختلف بالادستی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی خواستند که سند پایه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت را مورد بررسی قرار دهند. این سند قرار است چارچوب عالی‌ترین برنامه‌های نظام را تعیین کند بنابراین می‌توان دریافت که اهمیت آن تا چه اندازه بالاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مرآت پیگیری این موضوع را اندکی به تعویق انداخت تا نهادهایی که در ابلاغیه رهبری مورد خطاب قرار گرفته بودند قدری در این‌باره تأمل کنند و ارزیابی اولیه‌ای از اهمیت موضوع داشته باشند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین نهادها در بررسی این سند، مجلس شورای اسلامی است. حداقل انتظاری که می‌توان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت این است که از ابلاغیه رهبری مطلع باشند!

,

توجه داشته باشید، مقصود ما این نیست که سند پایه الگوی پیشرفت را خوانده باشند، تنها انتظارمان این بود که نمایندگان بدانند رهبری دو روز قبل ابلاغیه‌ای صادر کرده‌اند که یکی از مخاطبانش مجلس شورای اسلامی است! تماس با تعدادی از نمایندگان مجلس اما نشان داد که این افراد اطلاعی از سند مذکور ندارند. متأسفانه تماس ما با یکی از نمایندگان مجلس به مشاجره هم کشیده شد!

,

نماینده مذکور اساسا از ابلاغیه رهبری مطلع نبودند! حرفشان این بود که این سند سال گذشته ابلاغ شده است! و سپس شروع کردند به ارائه پاره‌ای از توضیحات! در میانه سخن اشاره کردند که این سند الزام‌آور نیست! این یعنی ایشان حتی در دو سه روز اخیر اخبار سیما را هم مشاهده نکرده‌اند! وقتی برای ایشان بابت این بی‌اطلاعی ابراز تأسف کردم، این ادبیات را مناسب ندانستند و با تهدید به شکایت، از من خواستند که مصاحبه‌شان را منتشر نکنم؛ حال آن که مصاحبه مذکور اساسا واجد ارزش و محتوایی نبود که بخواهد منتشر شود!

,

تأکید ایشان هم این بود که نباید خاطر نماینده را مکدر کنید! پس از پایان تماس هم بار دیگر تماس گرفتند و ضمن این که نام مرا پرسیدند، تهدید کردند که به استاندار سمنان شکایت می‌برند! می‌گفتند اصلا تو چه کاره‌ای که از من سوال می‌کنی که چرا نمی‌دانم؟ و وقتی گفتم که من به عنوان یک شهروند ایرانی از شما سوال می‌کنم، پاسخم را به تندی دادند. من این را نقطه سیاهی در پاسخگویی یک نماینده مجلس می‌دانم و به گمانم حق دارم که عصبانی باشم! و بسیار عصبانی باشم!

,

نمی‌دانم چه باید کرد و چه خواهد شد اما باید بگویم که با این مشکل درباره CFT هم مواجه بوده‌ام. با نمایندگان بسیاری در این‌باره صحبت کردم؛ هم از طیف موافقین و هم از طیف مخالفین اما عمدتا از ابعاد ماجرا بی‌اطلاع بودند و نمی‌دانستند که دارند از چه چیزی دفاع می‌کنند و با چه چیزی مخالفت!

,

امیدوارم این متن خاطر کسی را مکدر نکند! خاطر ما مردم هم اگر مکدر شد که فدای سر برخی از نمایندگان مجلس! نمایندگانی که به ازای ندانسته‌هایشان هم طلبکارند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه