اخبار داغ

راشاتودی:

ماده مخدر"ماریجوانا"در کانادا آزاد شد

ماده مخدر"ماریجوانا"در کانادا آزاد شد
مجلس کانادا خرید و فروش و مصرف ماده مخدر ماریجوانا را در این کشور آزاد کرد و مردم این کشور از امروز می‌توانند از این ماده مخدر استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راشاتودی، مجلس کانادا مصرف ماریجوانا در این کشور را آزاد کرد و کانادا عملاً دومین کشور جهان پس از آمریکا شد که مصرف این ماده مخدر در آن آزاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
استفاده از ماریجوانا از سال ۱۹۲۳ در کانادا ممنوع شد اما استفاده پزشکی از آن در سال ۲۰۰۱ آزاد شد. بر اساس قانونی که مجلس کانادا تصویب کرد، افراد بالغ در این کشور از امروز می‌توانند از روغن، دانه، گیاه و گیاه خشک‌شده ماریجوانا استفاده کرده و آنها را از فروشگاه‌های مخصوص خریداری کنند.
,
 
,
مردم کانادا همچنین اجازه یافتند تا معادل ۳۰ گرم از این ماده مخدر را به‌راحتی حمل کنند. از طرفی فروش غذاهای محتوی ماریجوانا نیز از حدود یک سال آینده در سراسر کانادا مجاز خواهند بود؛ چراکه هم‌اکنون شرایط عرضه آنها وجود ندارد. در عین حال فروش ماریجوانا به افراد غیربالغ تا ۱۴ سال زندان خواهد داشت. آزاد شدن مصرف ماریجوانا در کانادا یکی از وعده‌های انتخاباتی جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور در سال ۲۰۱۵ بود.
,
 
,
وی معتقد است؛ این اقدام از دست یافتن افراد غیربالغ به ماریجوانا جلوگیری کرده و سود آن را نیز از دست قاچاقچیان خارج خواهد کرد.
,
 
,
انتظار می‌رود قانونی شدن ماریجوانا در کانادا به شکل‌گیری یک تجارت ۴ میلیارد دلاری در این کشور منجر شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه