اخبار داغ

زمان کار دولت فرا می‌‎رسد؟

بعد از «آوار برداری» و «حرف درمانی» نوبت به «امید درمانی» است / وعده‌های شیرین، اما تحقق نیافته روحانی!

بعد از «آوار برداری» و «حرف درمانی» نوبت به «امید درمانی» است / وعده‌های شیرین، اما تحقق نیافته روحانی!
دولت روحانی از ابتدای خدمت رسانی مراحل مختلفی را از «آوار برداری»، «حرف درمانی» و امروز «امید درمانی» طی کرده؛ سئوال این است که چه زمانی «کاردرمانی» آغاز خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت یازدهم از زمانی که روی کار آمد بیان داشت وضعیت کشور آنقدر خراب است که دولت باید سالهای اولیه خود را به «آوار برداری» سپری کند. حتی کار به جایی رسید که برخی از جمله «رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم بیان داشتند چهار سال اول همه به آوار برداری سپری شده است. وی در این باره گفت: «آقای روحانی در چهار سال اول ریاست‌جمهوری خود «آواربرداری» کرده و حالا باید برای «ساختن» آماده شود؛ آقای روحانی در چهار سال نخست کار خود هم تحریم‌ها را از مسیر ملت برداشته، هم تورم وحشتناک را مهار کرده و هم وضعیت سیاسی را ترمیم کرده است.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آوار برداری که چهار سال طول کشید 

, آوار برداری که چهار سال طول کشید , آوار برداری که چهار سال طول کشید ,

در  همین هنگام بود که دولت وعده های مختلفی به مردم برای بهبود شرایط کشور می داد. برجام و توافق هسته‌ای که دستاورد مهم دولت یازدهم خوانده می شود، گل سر سبد وعده های روحانی بود. رئیس جمهور حتی آب خوردن و ازدواج و اشتغال جوانان را نیز به توافق هسته‌ای گره زد.

,

, ,

اما بعد از اینکه توافق ایجاد شد و حدود یکسال از اجرای آن گذشت بسیاری از دولت انتقاد کردند مواهبی که دولت وعده‌های آن را داده است، چه شد؟ در همین زمینه مرحله «حرف درمانی» و «گفتار درمانی» دولت شروع شد. دولت در برابر هر حرف و انتقادی که بیان می داشت پس کی این موارد تحقق می یابد، رویه حرف درمانی را شروع کرد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

اداره دولت با حرف درمانی؛ هنر دولت دوازدهم 

, اداره دولت با حرف درمانی؛ هنر دولت دوازدهم , اداره دولت با حرف درمانی؛ هنر دولت دوازدهم ,

این رویه دولت با تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ارز شدت گرفت. در همین رابطه، «علیرضا زاکانی» نماینده ادوار گذشته مجلس در واکنش به سخنرانی ها و وعده های روحانی نوشت:

,

«در جنگ اقتصادی با آمریکا وزیر اقتصاد نداریم! وزیر رفاه نداریم! وزیر ...نداریم!! در چین و هند سفیر نداریم! در ....سفیر نداریم! هنر دولت محترم اداره خوب کشور با حرف درمانی است و اصلا نیازی به وزیر و سفیر نیست!»

, «در جنگ اقتصادی با آمریکا وزیر اقتصاد نداریم! وزیر رفاه نداریم! وزیر ...نداریم!! در چین و هند سفیر نداریم! در ....سفیر نداریم! هنر دولت محترم اداره خوب کشور با حرف درمانی است و اصلا نیازی به وزیر و سفیر نیست!»,

, ,

«مصطفی هاشمی طبا» یکی از کاندیداهای انتخابات سال 96 درباره این رویه دولت بیان می کند: « هم آقای روحانی و هم آقای جهانگیری می‌آیند صحبت می‌کنند و می‌گویند باید به مردم امید داد. امید که با حرف‌درمانی انجام نمی‌شود.»

, « هم آقای روحانی و هم آقای جهانگیری می‌آیند صحبت می‌کنند و می‌گویند باید به مردم امید داد. امید که با حرف‌درمانی انجام نمی‌شود.», « هم آقای روحانی و هم آقای جهانگیری می‌آیند صحبت می‌کنند و می‌گویند باید به مردم امید داد. امید که با حرف‌درمانی انجام نمی‌شود.»,

روحانی: گفتاردرمانی خیلی موثر نیست امید درمانی مهم است

, روحانی: گفتاردرمانی خیلی موثر نیست امید درمانی مهم است, روحانی: گفتاردرمانی خیلی موثر نیست امید درمانی مهم است, ,

این انتقادات ازدولت تا جایی شدید شد که «حسن روحانی» خود در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی می‌گویند گفتاردرمانی نکنید، اظهار داشت: « اما امیددرمانی درست است؛ حالا بله گفتاردرمانی خیلی موثر نیست اما امیددرمانی مهم است.»

, « اما امیددرمانی درست است؛ حالا بله گفتاردرمانی خیلی موثر نیست اما امیددرمانی مهم است.», « اما امیددرمانی درست است؛ حالا بله گفتاردرمانی خیلی موثر نیست اما امیددرمانی مهم است.»,

روحانی ادامه داد: «‌ما امروز در جامعه نیاز به امید به فردا داریم. من نمی‌خواهم بگویم مردم ما امروز مشکل ندارند، شما ممکن است وقتی به فروشگاه می‌روید قیمت اجناس را ببینید که بالا رفته است. من به عنوان رئیس‌جمهور لیست قیمت اجناس را هر روز می‌بینم،‌ می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است، مخصوصا آنهایی که حقوق ثابت دارند. روشن و طبیعی است شرایطی که ایجاد شده است اما ما در برابر مشکلات و شرایط جدید آیا باید تسلیم این شرایط بشویم یا باید به همدیگر امید بدهیم و به همدیگر کمک کنیم؟»

,

روزنامه جمهوری اسلامی به دنبال این سخنان حسن روحانی نوشت: « دولتمردان به سخنرانی و وعده دادن به مردم اکتفا می‌کنند و هر روز صحبت از تلاش برای حل مشکلات و باز گرداندن قیمت‌ها به حالت گذشته به میان می‌آورند، ولی خبری از عملیاتی شدن این وعده‌ها نیست. این حضرات باید به خانواده‌هائی فکر کنند که فرزندان دانش آموز و دانشجو دارند که باید هزینه‌های تحصیل آنها را بپردازند، عروس و داماد و نوه‌هائی دارند که ناچارند لااقل ماهی یکبار از آنها در خانه خود پذیرائی کنند، بیماری و گرفتاری‌های پیش‌بینی نشده‌ای دارند که باید هزینه آن را تامین کنند، بسیاری از مردم مستاجر هستند که باید اجاره خانه بدهند و از عهده افزایش آن برآیند. با وعده‌های شیرین دادن و امروز و فردا کردن که نمی‌شود این سختی‌ها را آسان کرد و این هزینه‌ها را تامین نمود. درست است که مردم برای ناکام کردن دشمنان، بسیاری از دشواری‌ها را تحمل می‌کنند ولی این تحمل نیز حدی دارد و هنگامی که از حد طاقت بگذرد دیگر نمی‌توان انتظار تحمل داشت.»

, « دولتمردان به سخنرانی و وعده دادن به مردم اکتفا می‌کنند و هر روز صحبت از تلاش برای حل مشکلات و باز گرداندن قیمت‌ها به حالت گذشته به میان می‌آورند، ولی خبری از عملیاتی شدن این وعده‌ها نیست. این حضرات باید به خانواده‌هائی فکر کنند که فرزندان دانش آموز و دانشجو دارند که باید هزینه‌های تحصیل آنها را بپردازند، عروس و داماد و نوه‌هائی دارند که ناچارند لااقل ماهی یکبار از آنها در خانه خود پذیرائی کنند، بیماری و گرفتاری‌های پیش‌بینی نشده‌ای دارند که باید هزینه آن را تامین کنند، بسیاری از مردم مستاجر هستند که باید اجاره خانه بدهند و از عهده افزایش آن برآیند. با وعده‌های شیرین دادن و امروز و فردا کردن که نمی‌شود این سختی‌ها را آسان کرد و این هزینه‌ها را تامین نمود. درست است که مردم برای ناکام کردن دشمنان، بسیاری از دشواری‌ها را تحمل می‌کنند ولی این تحمل نیز حدی دارد و هنگامی که از حد طاقت بگذرد دیگر نمی‌توان انتظار تحمل داشت.», .,

چه کسانی توقع مردم را بالا بردند؟

, چه کسانی توقع مردم را بالا بردند؟, چه کسانی توقع مردم را بالا بردند؟, ,

اما سئوال از رئیس جمهور این است که پس کی زمان «کاردرمانی» فرا می رسد؟ دولت یازدهم خود را دولت «تدبیر و امید» نامید و در همین زمینه امید درمانی را از همان ابتدا شروع کرد. امید دهی به مردم تا جایی رسید که برخی از کارشناسان حتی اعضای دولت بیان می کنند که وعده هایی که دولت در این چند سال به مردم داد بیشتر از حد توان بود و واقعیت بیرونی نداشت.

,

در همین رابطه، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که در برنامه «حالا خورشید» با مجری گری رضارشیدپور حضور پیدا کرد درباره این وعده ها و انتظاراتی که ایجاد شده، گفت: « برخی از اعضای دولت و رسانه ها توقع مردم از برجام را بالا بردند.»

, « برخی از اعضای دولت و رسانه ها توقع مردم از برجام را بالا بردند.», « برخی از اعضای دولت و رسانه ها توقع مردم از برجام را بالا بردند.»,

اگر نگاهی به سخنان دولتمردان درباره برجام بیندازیم مشاهده می کنیم که در وهله اول رئیس جمهور از جمله دولتمردانی بود که نگاه ویژه ای به برجام داشت. «فتح الفتوح»، «آفتاب تابان»، « پیروزی بزرگ ملت ایران» و ... که قرار بود هر روز گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کند از جمله اسامی بود که برای برجام بکار برده شد. اما عدم تحقق این وعده‌های شیرین در کنار مشکلات متعدد اقتصادی امروز که در آن دلار تا 19 هزار تومان بالا رفت و بسیاری از تولید کنندگان و بازاریان آسیب جدی دیدند، ضربه زیادی به امید مردم ایران زد. دولت در دو عرصه از جمله بالابردن توقع مردم با باد کردن وعدهای مختلف و از سوی دیگر ترکیدن این وعده ها در کوران و بحبوحه مشکلات اقتصادی سال جدید و انفعال تیم دولت درواقع مسبب از دست رفتن روحیه مردم شد.

, «فتح الفتوح»، «آفتاب تابان»، « پیروزی بزرگ ملت ایران» و ... که قرار بود هر روز گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کند از جمله اسامی بود که برای برجام بکار برده شد.,

حالا بعد از این چند سال رئیس جمهور از امید درمانی سخن می گوید که به اعتقاد بسیاری لوازم و امکاناتی می طلبد که امید واقعی را به جامعه تزریق کند. کار و اشتغال و لمس نتایج مثبت اقتصادی توسط مردم ازجمله مواردی است که سبب امیدبخشی به جامعه می شود. درواقع مردم منتظر خدمات و کار جرایی قوی دولت هستند و هیچ چیز به جز کار نتیجه بخش نمی توان به مردم امید دهی کند. بنابراین بر اساس این اصل باید منتظر بود و دید که دولت تدبیر و امید و با چه تدبیری امید را به جامعه بر می گرداند.

, حالا بعد از این چند سال رئیس جمهور از امید درمانی سخن می گوید که به اعتقاد بسیاری لوازم و امکاناتی می طلبد که امید واقعی را به جامعه تزریق کند. کار و اشتغال و لمس نتایج مثبت اقتصادی توسط مردم ازجمله مواردی است که سبب امیدبخشی به جامعه می شود. درواقع مردم منتظر خدمات و کار جرایی قوی دولت هستند و هیچ چیز به جز کار نتیجه بخش نمی توان به مردم امید دهی کند. , حالا بعد از این چند سال رئیس جمهور از امید درمانی سخن می گوید که به اعتقاد بسیاری لوازم و امکاناتی می طلبد که امید واقعی را به جامعه تزریق کند. کار و اشتغال و لمس نتایج مثبت اقتصادی توسط مردم ازجمله مواردی است که سبب امیدبخشی به جامعه می شود. درواقع مردم منتظر خدمات و کار جرایی قوی دولت هستند و هیچ چیز به جز کار نتیجه بخش نمی توان به مردم امید دهی کند. ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه