اخبار داغ

رفت و آمد از جیب بیت‌المال!/ وقتی مدیران پروازی از قانون استقرار در محل خدمت سر باز می‌زنند

رفت و آمد از جیب بیت‌المال!/ وقتی مدیران پروازی از قانون استقرار در محل خدمت سر باز می‌زنند
نزدیک بودن برخی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی به مرکز استان باعث شده تا برخی از مسئولان شهرستان‌ها به جای استقرار در محل خدمت هر روز کیلومترها راه را تا مرکز استان را طی کنند و از استقرار در محل خدمت خود سر باز زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در پیشرفت و توسعه شهری عوامل مختلفی ایفای نقش می‌کنند و حضور عوامل متعدد در کنار هم و همراهی این عوامل با یکدیگر می‌تواند روند توسعه و پیشرفت یک منطقه را شدت بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

یکی از عوامل اساسی در آبادانی یک منطقه مدیریت و چگونگی برنامه‌ریزی برای توسعه آن مکان محسوب می‌شود که این عامل از عوامل اولیه رشد یک منطقه به شمار می‌رود.

,

 

,

انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران توانمند برای یک منطقه از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است چرا که حضور مدیران دغدغه‌مند و آشنا با درد مردم علاوه بر این‌که باعث افزایش سرعت رشد و توسعه یک منطقه می‌شود رضایت مردم را در پی دارد.

,

 

,

اهمیت حضور مسئولان در کنار مردم بر کسی پوشیده نیست و این حضور علاوه بر تسریع پیگیری امور مردم باعث می‌شود تا مردم مسئولین را در کنار خود ببینند و فاصله‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد نشود.

,

 

,

در خراسان‌جنوبی نیز به عنوان یکی از استان‌های مرزی کشور این اهمیت و نیاز به همراه بودن مسئولان در کنار مردم اگر بیشتر از دیگر مناطق نباشد کمتر نیست اما آنچه که با تأسف باید گفت این است که گاهی شاهد حتی نبود مسئولان در کنار مردم هستیم چه برسد به اینکه بخواهیم از همراهی سخن بگوییم.

,

 

,

سر باز زدن فرمانداران و مدیران از قانون استقرار در محل خدمت

, سر باز زدن فرمانداران و مدیران از قانون استقرار در محل خدمت, سر باز زدن فرمانداران و مدیران از قانون استقرار در محل خدمت,

نزدیک بودن برخی شهرستان‌های خراسان‌جنوبی به مرکز استان باعث شده تا برخی از مسئولان شهرستان‌ها به جای استقرار در محل خدمت هر روز کیلومترها راه را تا مرکز استان را طی کنند و از استقرار در محل خدمت خود سر باز زنند در حالی که طبق دستور رئیس جمهور استانداران، فرمانداران و بخشداران ملزم به سکونت در محل خدمت خود هستند.

,

 

,

طبق آیین‌نامه لزوم اقامت مدیران در محل مأموریت خود بایستی در صورت انتخاب فرمانداران از نیروی غیربومی، موضوع سکونت و استقرار خانواده در محل خدمت شرط لازم برای انتصاب است.

,

 

,

در خراسان‌جنوبی شهرستان خوسف با فاصله حدود 40 کیلومتری، شهرستان سربیشه با فاصله حدود 80 کیلومتری و شهرستان درمیان با فاصله حدود 112 کیلومتری از مرکز استان بیشترین حجم تردد مدیران به بیرجند را به خود اختصاص داده‌اند و هر روز شاهد تردد مدیران و برخی فرمانداران هستیم.

,

 

,

عدم استقرار فرمانداران و مدیران در محل خدمت خود و به نوعی پروازی بودن این مدیران علاوه بر اینکه نقض قانون توسط این مدیران است باعث گلایه شهروندان است چرا که مسئولی را دارند که تنها در ساعات اداری در آن منطقه و آن هم اداره و سازمان حضور دارد و در ساعات دیگر اصلاً حضوری وجود ندارد که بخواهد درد مردم را بشنود و یا با مسائل آن منطقه آشنا شود.

,

 

,

رفت و آمد از جیب بیت‌المال!

, رفت و آمد از جیب بیت‌المال!, رفت و آمد از جیب بیت‌المال!,

یک منبع آگاه در گفت‌و گو با خاورستان، اظهار کرد: رفت و آمد و عدم استقرار مسئولین یک مسئله است و استفاده از خودروهای دولتی موضوع دیگری است که در این عدم استقرار وجود دارد.

, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که مسئولان به نحوی عدم استقرار خود در محل خدمت را توجیه می‌کنند، گفت: علاوه بر این‌که این عدم استقرار غیرقانونی است تردد با خودروی یک اداره که از بیت‌المال است به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری در گفت‌وگو با خاورستان اظهار کرد: یکی از مطالبی که وزارت کشور به استانداران ابلاغ کرد و اجرایی نشد اقامت فرمانداران و مسئولین وزارت کشور در شهرستان‌های محل فعالیت است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: در شهرستان سربیشه شاهد هستیم که فرماندار در ساعات غیراداری در شهر حضور ندارد و در ساعت اداری به حداقل‌ها اکتفا می‌کنند.

,

 

,

امام جمعه سربیشه خاطرنشان کرد: زمانی که عدم حضور عنوان شده بود گفته بودند که به کسی ربطی ندارد که حضور دارند یا نه چون ما کار خود را در ساعت اداری انجام می‌دهیم.

,

 

,

سنجری ادامه داد: اگر مسئولی حضور داشته باشد در ساعات غیراداری نیز می‌توان مسائل را به سمع و نظر وی رساند.

,

 

,

حضور صفر درصدی مسئولان در جلسات

, حضور صفر درصدی مسئولان در جلسات, حضور صفر درصدی مسئولان در جلسات,

وی با اشاره به این‌که با توجه به وسعت شهرستان که از مرکز شهرستان تا دورترین نقطه شهرستان حدود 140 کیلومتر فاصله داریم، اگر مسئولی بخواهد سرکشی کند یک روز لازم است، گفت: با نبودن مسئولان در محل خدمت نه تنها سرکشی انجام نمی‌شود بلکه حضور این مسئولان در جلسات ساعات غیراداری، صفر است و حتی در نماز جمعه نیز جز تعداد محدودی از مسئولان حضور ندارند.

,

 

,

امام جمعه سربیشه خاطرنشان کرد: کاش علت عدم حضور را بگویند که معذور هستند نه این‌که توجیه کنند که امام جمعه را قبول نداریم در حالی که زمانی که قبول داشتن نیز حضور نداشتند.

,

 

,

برخی مسئولان تنها منصب و جایگاه خود را می‌خواهند

, برخی مسئولان تنها منصب و جایگاه خود را می‌خواهند, برخی مسئولان تنها منصب و جایگاه خود را می‌خواهند,

سنجری اذعان کرد: مسئولان منصب و جایگاه خود را می‌خواهند و می‌خواهند که از کنار مردم ریاست و حقوق داشته باشند اما برایشان ننگ است که در کنار مردم باشند و در کنار مردم حضور قابل توجهی ندارند.

,

 

,

وی افزود: حتی مسئولی که باید در درح حضور داشته باشد به جای درح در مرکز شهرستان حضور پیدا می‌کند.

,

 

,

امام جمعه سربیشه با اشاره به این‌که برخی‌ها با وسیله نقلیه دولتی ایاب و ذهاب می‌کنند، گفت: فردی را سراغ داریم که راننده هر روز صح جلوی در خانه او در بیرجند حضور یافته و با خودروی اداره او را به سربیشه می‌برند و می‌آورند.

,

 

,

سنجری با بیان این‌که گاهی حتی برای ایاب و ذهاب کارکنان از ماشین دولتی استفاده می‌شود، گفت: یکی از فرمانداران به فرمانده پلیس راه استان نامه نوشته بود که جلوی تردد ماشین‌های دولتی گرفته شود که اقدام خوبی بود.

,

 

,

تشکیل ستاد بحران پس از حل بحران!

, تشکیل ستاد بحران پس از حل بحران!, تشکیل ستاد بحران پس از حل بحران!,

وی با اشاره به اینکه فرماندار مدیر بحران هر شهرستان و عالی‌ترین مسئول منطقه در مواقع بحران است، گفت: دو سال گذشته برف سنگینی آمد و هزار نفر در گردنه پدران ماندند اما فرماندار حضور نداشت و به نحوی به صورت مردمی و  با حضور مأموران نظامی موضوع حل شد و روز بعد ستاد بحران تشکیل شد!

,

 

,

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: فرماندار رئیس شورای تأمین است و در یک منطقه مرزی واقعیت تلخی است که در شرایط حساس مسئولینی که باید باشند حضور ندارند.

,

 

,

سنجری بیان کرد: بارها و بارها این مسئله گفته شده اما جوابشان این است که چنان کار می‌کنیم که در ساعات غیراداری نیاز به حضور نباشد.

,

 

,

کج‌سلیقگی در انتصاب

, کج‌سلیقگی در انتصاب, کج‌سلیقگی در انتصاب,

وی با بیان این‌که همین الان بهترین نیروها را در شهرستان‌ها داریم، گفت: گاهی برخی از مدیران کج سلیقگی کردند و نیروی بومی را به مرکز استان برده‌اند و نیروی جدید از مرکز شهرستان می‌آید.

,

 

,

امام جمعه سربیشه خاطرنشان کرد: گلایه مردم این است که گاهی به مسئول در زمان اداری دسترسی نداریم و در ساعت غیراداری هم آن مسئول را نمی‌بینیم.

,

 

,

سنجری عنوان کرد: در ایام دهه محرم مسئولی را غیر از نیروهای نظامی و تعدادی محدودی از مدیران در مراسم و کنار مردم ندیدیم و حتی فرماندار تنها برای دقایقی آمد و عکس گرفت و رفت.

,

 

,

فشل بودن مسئولان...

, فشل بودن مسئولان..., فشل بودن مسئولان...,

وی با اشاره به این‌که با این شرایط مردم حتی اقبالی برای بیان مشکلات ندارند، افزود: اگر مسئولان از فشل بودن دربیایند برخی از مشکلات را نخواهیم داشت.

,

 

,

پروازی بودن این مسئولان در حالی است که اگر دلیل عدم حضور از این مسئولین پرسیده شود نه تنها عدم حضور خود را قبول ندارند بلکه می‌گویند در زمان اداری وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند و نیازی به استقرار در ساعات غیر اداری نیست!

,

 

,

باید به این فرمانداران و سایر مدیران گفت که حول مسئولیتی که بر عهده دارید اگر در هر ساعت از شبانه‌روز در آن منطقه حادثه‌ای رخ داد به عنوان فرد مسئول در درجه اول حضورتان برای تصمیم‌گیری لازم است و در زمان ایجاد حادثه ثانیه‌ها ارزش دوچندانی را پیدا می‌کنند و آن زمان شما فاصله بیش از یک ساعت را تا محل وقوع حادثه خواهید داشت.

,

 

,

استقرار فرمانداران در محل خدمت قانونی است که اجرای آن از ضروریات است و بی‌توجهی به این مسائل و این‌که مسئولان ما حتی حاضر نیستند در کنار مردمی که باید به آن‌ها خدمت کنند مستقر شوند نه تنها زیبنده خدمت در جامعه اسلامی نیست بلکه ناراحتی و گلایه مردم این مناطق را به دنبال دارد و نیاز است که به این مسائل نگاهی جدی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه