اخبار داغ

تعلیق واگذاری کشت و صنعت مغان با دستور مستقیم دادستان کل کشور

تعلیق واگذاری کشت و صنعت مغان با دستور مستقیم دادستان کل کشور
دادستان اردبیل از وجود ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: این واگذاری با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس و با دستور مستقیم دادستان کل کشور و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر معلق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سبلان‌ما، سیدناصر عتباتی  امروز در حاشیه چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی ملی و منابع طبیعی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری کشت و صنعت مغان اظهار داشت: واگذاری کشت و صنعت مغان از چند ماه پیش در استان مطرح شده است که هم‌اکنون نیز بحث واگذاری و مزایده آن انجام شده که به دلیل عدم احراز صلاحیت شرکت برنده در مزایده هم‌اکنون وضعیت واگذاری این شرکت بلاتکلیف مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان اردبیل به جد پیگیر واگذاری کشت و صنعت مغان است، افزود: در این راستا مجموعه قضایی و نهادهای اجرایی ذی‌ربط ورود جدی داشتند و کم و بیش در جریان ارزیابی‌ها و کارشناسی و وضعیت املاک قرار گرفته‌ایم که نباید در این راستا رعایت مقررات قانونی در مرحله واگذاری را قربانی تسریع انجام این مهم کرد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: رعایت مقررات قانونی نیز در این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است و رویکرد اصلی ما در این خصوص حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال می‌باشد که بر سر این حقوق با هیچ نهادی مماشات نخواهیم کرد که دراین خصوص نشستی اختصاصی با رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری قانونی شرکت کشت و صنعت مغان داشتیم.

,

عتباتی گفت: با اینکه هم‌اکنون عزم جدی از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری به همان شرکت برنده مزایده بوده اما طی جلسه‌ای که در اوایل مهرماه برگزار شد امضای قرارداد و اعلام واگذاری انجام شده و شرکت برنده مزایده این مجموعه بدون توجه به ملاحظات و دغدغه‌های مسئولان استان اردبیل درصدد تحویل گرفتن شرکت کشت و صنعت مغان بود که این امر به جدیت مسئولان استان انجام نشد.

,

وی از وجود ایرادات اساسی نسبت به اهلیت مالی و اهلیت فنی شرکت برنده مزایده خبر داد و اظهار کرد:با تلاش مجموعه استانداری و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و با دستور مستقیم ایشان و ورود نهادهای اجرایی در حال حاضر بحث واگذاری معلق شده است.

,

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تا زمانی که کلیه جوانب امر سنجیده نشود این حالت تداوم خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه