اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اعلام کرد:

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در محدوده شهر اراک

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در محدوده شهر اراک
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در محدوده شهر اراک فعالیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه اراک یکی از شهرهای آلاینده کشور است، گفت: مردم اراک امید دارند که مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا بتواند بخشی از بار آلاینده‌ها را بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

میرزایی با اشاره به خلف وعده ایرالکو در انجام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: در شرکت ایرالکو ۷۵۰ دیگ قدیمی وجود داشت که تابه‌حال ۴۵ دیگ باقی‌مانده و این تعداد کمتر از ۱۰ درصد کل دیگ‌هاست.

,

وی با تأکید بر اینکه به شرکت آلومینیوم اراک مهلت دیگری داده‌شده است تا خطوط قدیمی را تعطیل کند، ادامه داد: کارگروه به راه‌اندازی کاری ندارد، بحث ما جمع‌آوری دیگ‌هایی است که قابلیت سنجش آلاینده را ندارند و باید تا ۳۰ آبان اتفاق بیافتد.

,

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: همچنین این شرکت مکلف شد مباحث مربوط به آند سازی را پیگیری کند.

,

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل، ۱۹% کاهش آلودگی داشتیم، همچنین روز ناسالم برای تمام گروه‌ها یعنی روزی که سطح آلاینده بالای ۱۵۰ باشد، نداشتیم. سطح آلاینده‌ها اغلب بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ بوده است.  

,

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در خارج شهر اراک مشغول به فعالیت هستند که برای ۲۵ واحد آن حکم تعطیلی گرفتیم.

,

وی خاطرنشان کرد: کارگران این واحدها اغلب اتباع هستند که باری برای تولید شغل استان ندارند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه