اخبار داغ

غبار فراموشی روی طرح دوچرخه سواری خارگ+عکس

غبار فراموشی روی طرح دوچرخه سواری خارگ+عکس
طرح دوچرخه سواری از پروژه‌های شهرداری خارگ بعد از گذشت چند سال و هزینه برای خرید تجهیزات به حال خود رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت سپاس؛ سپاس؛ طرح دوچرخه سواری خارگ از پروژه های شهرداری جزیره خارگ است که با هدف در جهت ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل درون شهری در دوره چهارم شورای شهر خارگ اغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

هدف از اجرای این طرح در سطح شهر خارک دست‌یابی به یک سیستم حمل و نقل پایدار و دوستدار محیط زیست بود به نحوی که در بلند مدت نیز بتواند علاوه بر پاسخ به نیاز سفر درون منطقه‌ای شهروندان حداقل اثرات زیست محیطی را به شهر وارد ساخته و از طرف دیگر باعث ایجاد نشاط و سلامتی شهروندان جزیره گردد.

, .,

از جمله اهدافی که برای این پروژه تعریف شده میتوان به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهر،  ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان، کاهش ترافیک معابر شهری، کاهش عوارض نامطلوب اعم از آلودگی هوا، آلودگی صوتی ، دیداری ، کاهش مصرف سوخت و انرژی،  تامین دسترسی آسان به اماکن عمومی برای شهروندان ، کاهش هزینه‌ سفرهای درون‌ شهری و کمک به اقتصاد خانواده، کاهش مشکلات ناشی از کمبود پارکینگ سواری شخصی و استفاده از دوچرخه به عنوان یک مکمل حمل و نقل عمومی اشاره کرد.  

,

علی رغم تاثیر مثبت و فواید زیاد این طرح برای ساکنین و جزیره خارگ و هزینه برای خرید دوچرخه و کانکس برای محل نگهداری آنها این امکانات اما بعد از خرابی دوچرخه ها و بسته شدن درب ایستگاه های دوچرخه بدون هیچ استفاده رها شده اند.  استقبال خوب شهروندان از این طرح لزوم پیگیری شهرداری و شورای خارگ برای فعال شده مجدد آن را به عنوان یک مطالبه عمومی طلب می کند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه