اخبار داغ

حفظ میز ریاست به چه قیمتی؟

دور زدن قانون با نامه‌نگاری به دیوان عدالت اداری

دور زدن قانون با نامه‌نگاری به دیوان عدالت اداری
برخی مدیران که به دنبال راه گریز از قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان هستند، به سوابق کاری خود طی سال‌های اخیر مراجعه کرده‌اند تا با نامه‌نگاری به دیوان عدالت اداری، حکم موقتی برای ماندن در سمت بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یک ماه گذشته مجلس شورای اسلامی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تصویب و پس‌ازآن شورای نگهبان آن را به تائید رساند؛ در این قانون از 24 شهریورماه مهلت دوماهه‌ای به بازنشستگان شاغل داده بود که با کناره‌گیری از سمت خود، فرصت اشتغال را به جوانان نیز بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پس از تصویب قانون، گفته‌های ضدونقیضی در خصوص ابقا یا رفتن برخی مدیران شهری و مسئولین استانی در مجرای این قانون قوت گرفت ولی مسئولین سعی کردند با اشراف بر لوایح، پاسخ به دغدغه‌ها دهند.

,

بااین‌وجود خراسان رضوی خانه‌تکانی وسیعی انجام می‌دهد، چراکه استاندار خراسان رضوی و مدیران شهری نیز مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند.

,

تازیدن بر میز ریاست
پس‌ازآنکه مدیران بازنشسته با قاطعیت قانون مواجه شدند، به دنبال راه گریز رفته تا با دور زدن قانون و جوانان جویای کار، اندکی بیشتر بر میز ریاست بتازند.

,
,

عده‌ای از افراد مراجعات خود را به بنیاد جانبازان افزایش داده برآن بودند تا با افزایش درصد جانبازی خود و رساندن آن به 50 درصد، خود را از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان معاف کنند و عده‌ای دیگر با پرداخت مبالغ بسیار به دنبال بیرون کشیدن سوابق کاری خود از سازمان‌ها و ارگان‌ها بودند.

,

شنیده‌ها حاکی از آن است، برخی مدیران که به دنبال راه گریز از قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان هستند، به سوابق کاری خود طی سال‌های اخیر مراجعه کرده‌اند تا با نامه‌نگاری به دیوان عدالت اداری، حکم موقتی برای ماندن در سمت بگیرند.

,

گمان می‌رود برخی مدیران با ارائه مصاحبه‌های متفاوت، درصدد هستند اذهان را منحرف ساخته و در دقیقه 90 حکم موقت را از دیوان عدالت اداری اخذ کرده و ماندگار شوند.

,

دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری به گوش و هشیار باشد تا مبادا این حربه دامان شهر و استانمان را بگیرد چرا که همه ما و مسئولین بایستی زیر چتر قانون قرار بگیریم.

,

تمامی تلاش‌ها در سطح شهر باید با این هدف باشد که تغییر نسلی ایجاد شود و همگان بتوانند از موقعیت‌های پیشرفت و اثرگذاری بهره‌مند باشند.

,

نویسنده: احمد حسینی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه