اخبار داغ

سرپرست فرمانداری گالیکش؛

گالیکش با خطر ورود موادمخدر و شیوع اعتیاد مواجه است

گالیکش با خطر ورود موادمخدر و شیوع اعتیاد مواجه است
سرپرست فرمانداری گالیکش گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر، ترویج ورزش همگانی در بین افراد جامعه است که قطعاً در پیشگیری از اعتیاد نتیجه‌بخش و مؤثر خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حسین مایلی در جلسه مبارزه با مواد مخدر گالیکش، اظهار داشت: شهرستان گالیکش به‌عنوان مدخل ورودی استان از سمت شرق بیشتر با خطر ورود مواد مخدر و شیوع اعتیاد مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: متأسفانه طبق آمارهای موجود، اعتیاد در جامعه رو به افزایش است لذا ترویج فرهنگ ورزش همگانی و سلامت در سطح شهرستان، قطعاً در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن نتیجه‌بخش خواهد بود.

,

مایلی اظهار داشت: امید است با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جاده سلامت در سطح شهرها و روستاها راه‌اندازی شود.

,

سرپرست فرمانداری گالیکش در پایان خاطرنشان کرد: کمیته‌های مرتبط ضمن فعالیت مستمر و منظم نسبت به ارائه گزارش عملکرد در جلسات ماهانه اقدام نمایند.

,

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در این جلسه بیان کرد: امروزه کارشناسان بر این باورند که حداکثر غریب به‌اتفاق معتادان، دارای یک اختلال رفتاری و روانی هستند.

,

شهنازی افزود: استان گلستان در بحث شیوع شناسی اعتیاد، رتبه دوم را در کشور دارا است.

,

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از جمعیت معتادان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: 14 تا 15 درصد از مراجعین به مراکز درمانی اعتیاد در گلستان، بانوان هستند.

,

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان تأکید داشت: شوراهای اسلامی و دهیاران نسبت به شناسایی کشت انواع مواد مخدر نظیر خشخاش، سیاه‌دانه و غیره در روستاها اقدام و نسبت به گزارش آن به مراجع ذی‌ربط اهتمام ورزند.

,

شهنازی در پایان تصریح کرد: آموزش درزمینهٔ اعتیاد نباید به یک گروه خاص اختصاص یابد، بلکه آموزش به‌صورت همگانی و کاربردی در خصوص پیشگیری از اعتیاد موردنیاز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه