اخبار داغ

در ایام پیاده روی اربعین؛

حضور 60موکب از قم در عراق برای خدمات دهی به زائران

حضور 60موکب از قم در عراق برای خدمات دهی به زائران
این روز ها ارادتمندان و عاشقان سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برای زیارت و شرکت در مراسم اربعین حسینی از نقاط مختلف کشورمان و حتی دیگر کشورها خود را به کربلا می رسانند و اما در این بین برخی عاشقان اهلبیت(ع) برای خدمات رسانی به زائران در طول مسیر موکب هایی را برپا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مردم خونگرم و ولایت مدار استان قم  و دیگر ارادتمندان سید و سالار شهیدان از نقاط مختلف کشور با برپایی موکب ها، در پذیرایی از زائران اربعین حسینی در داخل کشور، نقاط صفر مرزی و یا خارج از کشورسنگ تمام می گذارند و  تلاش می کنند که به هر طریق ممکن میزبان خوبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

حال امسال هم مردم عاشق اهل بیت(ع) و میهمان نواز قم به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و هیئات مذهبی ، در تدارک برپایی مواکب پذیرایی و اسکان زوار حسینی هستند از همین رو امسال نسبت به سال گذشته شاهد حضور موکب های بیشتری در خاک عراق برای اسکان زائران امام حسین(ع) هستیم  که این امر نشانگر اهتمام ویژه اقشار مختلف مردم استان به خدمات رسانی به زائران حسینی (ع) است.
اما این حضور پرشور موکب های استان در خاک عراق باید با برنامه ریزی و مدیریت بهتر نسبت به سال گذشته باشد تا این مراسم باشکوه تر برگزار شود اما مسئله مهم این است که مسئولان موکب ها نیز باید در کنار ارائه خدمات به زائران، خوراک فرهنگی و تبلیغ دین اسلام و معرفی سیره اهل بیت(ع) را در دستور کار قرار دهند تا بتوان هم اسلام را معرفی کرد و هم توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

,
,

طبق گفته مسئولان استان از قم 60 موکب در عتبات عالیات حضور دارند که از مهمترین آنها می توان به موکب حرم مطهر حضرت معصومه(س) در عمود 1080 مسیر نجف تا کربلا، موکب مسجد مقدس جمکران در کنار مدینه الزائرین امام حسن(علیه السلام) و عمود ۱۰۷۰،موکب الحوراء زینب هیئت نجفیهای مقیم قم در عمود 493، موکب علی بن جعفر(ع) در شهر سامرا و موکب اهالی قم مقدسه در نزدیکی حرم امام حسین(ع) اشاره کرد.

,

همچنین باید یادآور شد که برخی از مراجع تقلید ، علما و هیئت های مذهبی در عتبات عالیات در این ایام موکب هایی را برای خدمات دهی به زائران برپا کرده اند.

,

 حضور 60موکب از قم در عراق برای خدمات دهی به زائران

, حضور , 60, موکب از قم در عراق برای خدمات دهی به زائران,

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به توطئه های دشمنان، اظهار داشت: یکی از توطئه های دشمنان که از چند ماه پیش آغاز شده ایجاد مسایل حاشیه ای برای راهپیمایی اربعین، با هدف خراب کردن وجهه این اجتماع عظیم و کم نظیر بوده است.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی با بیان اینکه با هوشیاری شیعیان ایران و عراق این توطئه ها خنثی شد، و خوشبختانه این آمادگی را داریم که یک راهپیمایی پرشور را داشته باشیم، افزود: روز به روز بر شور و نشاط مردم برای سهم داشتن در برپایی موکب های اربعین افزوده می شود.

,

عالی پور با اشاره به اینکه امسال 60 موکب از استان قم در پیاده روی اربعین حضور دارند، گفت: مراسم اربعین مانند مناسبت های دیگر از جمله تاسوعا و عاشورا به شیوه مردمی اداره می شود، و برای آن دولت نه کمک کرده و نخواهد کرد.

,

حضور 25موکب در کربلا و 13موکب در بین راه نجف تا کربلا

, حضور 25موکب در کربلا و 13موکب در بین راه نجف تا کربلا,

همچنین حجت الاسلام حسین احمدی قمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات قم  با اشاره به موکب های استان قم در اربعین حسینی، بیان داشت: پنج موکب در مرز مهران، 11موکب در نجف اشرف، 25موکب در کربلا، 13موکب در بین راه، 2موکب در کاظمین و یک موکب نیز در سامرا و حرمین عسگریین از سوی قم برپا می شود.

,

وی افزود: 12موکب دیگر نیز کد رهگیری را دریافت کرده و تا چند روز دیگر پروانه آنها تحویل داده خواهد شد.

,

رئیس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد اربعین قم خادمان اعزامی از قم را نیز هشت هزار تن ذکر کرد و ابراز داشت: سال گذشته بر اساس دستورالعمل و تعهدهای موکب ها، 1850 فقره روادید به صورت رایگان بین آنها تقسیم شد، ولی امسال سهمیه به 1600 روادید کاهش پیدا کرده که در تلاش برای افزایش آن هستیم.

,

 

,

25 موکب برای بانوان ارائه خدمات می دهند

, 25 موکب برای بانوان ارائه خدمات می دهند,

خانم معصومه ظهیری، مسئول کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگارقم فردا گفت: امسال موکب های مهمی مانند موکب های حرم مطهر و مسجد جمکران و همچنین 25 موکب دیگر از استان قم به بانوان خدمات ارائه می دهند.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: همچنین 200 خواهر مبلغ ازجمله 80 مبلغ زبان‌دان در موکب‌های ایرانی و عتبات عالیات حضور پیدا می‌کنند و مبانی دین را ترویج می‌دهند، البته اعزام مبلغ به‌صورت متمرکز از ستاد اربعین انجام می‌شود.

,

 

,

پذیرایی و اسکان زائران امام حسین(ع) تا 28صفر در مصلی قم

, پذیرایی و اسکان زائران امام حسین(ع) تا 28صفر در مصلی قم,

این در حالی است که مهدی قربانی کرم در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین در استان قم اظهار داشت: قرارگاه اربعین قم از 23 مهرماه تا 14 آبان ماه از زائرین ایرانی اربعین و تا پایان ماه صفر هم از زائرین خارجی پذیرایی می‌کند.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به اینکه  هزار و 200 نفر خادم در قرارگاه اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد، افزود: امسال پیش بینی خدمت رسانی قرارگاه اربعین قم را به 140 هزار نفر از زائرین ایرانی و خارجی به خصوص زائرین پاکستانی داریم.

,

وی ادامه داد: پذیرش زائرین در این قرارگاه به صورت سیستمی است و زائرین با ارائه کد ملی و پاسپورت پذیرش می‌شوند، مدت زمان پذیرایی از زائرین ایرانی یک روز و زائرین خارجی سه روز است.

,

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به اینکه امسال برای زائرین خارجی یک کمیته ویژه در این قرارگاه پیش بینی شده است و برای آن‌ها خدمت فرهنگی و تبلیغی داریم،گفت: همچنین کمیته بهداشت و درمان به زائرین اربعین در قم خدمات رایگان ارائه خواهد داد، به دنبال استقرار بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به زائرین در مصلی قدس نیز هستیم.

,

قربانی کرم با اشاره به اینکه خادمان قرارگاه اربعین قم در سه شیفت به صورت 24 ساعته به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، خاطرنشان شد: ظرفیت اسکان چهار هزار و 500 زائر مرد و دو هزار و 500 زائر زن را در طول یک شبانه روز در مصلی قدس داریم و در هر لحظه ای که زائرین به قرارگاه اربعین قم برسند، امکان ارائه خدمات به زائرین را داریم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه