اخبار داغ

وزیر امور خارجه پاکستان خبرداد

گشت‌زنی هوایی و افزایش نیروهای نظامی پاکستان برای یافتن مرزبانان ایرانی

گشت‌زنی هوایی و افزایش نیروهای نظامی پاکستان برای یافتن مرزبانان ایرانی
وزیر امور خارجه پاکستان ضمن محکومیت ربوده شدن مرزبانان ایرانی گفت: گشت زنی هوایی در مرز میرجاوه آغاز شده و نیروهای نظامی بیشتری به مرز مشترک اعزام شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان ضمن محکومیت ربوده شدن مرزبانان ایرانی گفت: گشت زنی هوایی در مرز میرجاوه آغاز شده و نیروهای نظامی بیشتری به مرز مشترک اعزام شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: نیروهای امنیتی پاکستان و ایران برای یافتن محل اختفای تروریست‌هایی که مرزبانان ایرانی را ربوده‌اند با هم در ارتباط هستند.

,

طبق بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان قریشی روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با «جواد ظریف» همتای ایرانی خود، درباره ربوده شدن مرزبانان ایران به تبادل نظر با وی پرداخت.

,

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: از تمام امکانات برای اقدامات  لازم و ضروری جهت یافتن و دستگیری عوامل این حادثه و تامین امنیت جانی مرزبانان ایرانی استفاده خواهیم کرد.

,

قریشی تأکید کرد:گروه های تروریستی، دشمن مشترک ایران و پاکستان محسوب می شوند  که سعی دارند روابط دوستانه و نزدیک این دو کشور را به چالش بکشند.

,

 ظریف نیز در این گفت و گوی تلفنی بر ضرورت تضمین و افزایش امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور براساس توافقات قبلی تأکید کرد.

,

وی خواستار اقدامات جدی دولت پاکستان در تامین امنیت و سلامت جانی مرزبانان ربوده شده و دستگیری عوامل این حادثه همچنین بازگشت هر چه سریع‌تر تمام این افراد به ایران شد.

,

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از ربوده شدن مرزبانان ایران اعلام کرد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

,

وی افزود:مقامات نظامی دو کشور در حال یافتن مخفی‌گاه تروریست‌هایی هستند که مرزبانان را ربوده‌اند.

,

به گزارش فارس؛ فیصل گفت: مدیران کل دو وزارت خارجه ایران و پاکستان در حال انجام هماهنگی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی هستند.

,

14 مرزبان ایرانی بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر در منطقه صفر مرزی منطقه «لولکدان» ربوده شدند.

,

منطقه «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و در مرز با پاکستان قرار دارد.

,

سازمان «جیش‌العدل»، یک گروه تروریستی که در این ناحیه فعال است، در اطلاعیه‌ای از عملیات «خلع سلاح پایگاه مراقبتی» در این ناحیه خبر داد.

,

منطقه لولکدان در گذشته نیز شاهد عملیات گروه جیش‌العدل بر ضد نیروهای مرزبان ایرانی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه