اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

هدف نهایی پیوست به کنوانسیون، دشمنی با جمهوری اسلامی است/ دولتمردان به دنبال دادن امتیاز به اروپایی‌ها هستند

هدف نهایی پیوست به کنوانسیون، دشمنی با جمهوری اسلامی است/ دولتمردان به دنبال دادن امتیاز به اروپایی‌ها هستند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی هدف نهایی کنوانسیونی، دشمنی با جمهوری اسلامی است، هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهد ضرورتی ندارد ما به آن ملحق شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب در شرایطی که چشم امید بعضی از رجال سیاسی به تصویب FATF است، آمریکا در حوزه تحریم‌های بانکی چند بانک معتبر کشور را هم تحریم کرد، حال سؤالی که ذهن خیلی از مردم را به خود مشغول کرده این است که آیا FATF راه‌حل خروج کشور از وضعیت کنونی است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب ,

حیدر جهانبخشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص پیوست ایران به FATFگفت: ازآنجایی‌که رئیس این کنوانسیون از اتاق جنگ آمریکا علیه ایران و دستیار آن نیز خزانه‌داری آمریکا است پیوست به این کنوانسیون هیچ بهره‌ای برای کشور به دنبال ندارد.

, دیار آفتاب ,

جهان بخشی اظهار کرد: ضمن اینکه این کنوانسیون یک ابزار فشاری است برای آمریکا که هر کشوری که می‌خواهد مستقل باشد یا باسیاست‌های آمریکا مخالفت کند، به این وسیله و از این کانال‌ها فشار بیاورد.

,

وی با طرح این سؤال که تصمیم‌گیرنده این کنوانسیون چه کشورهایی هستند؟ آیا کشورهایی که می‌خواهند با پول‌شویی و تروریسم مبارزه کنند، خودشان حقیقتاً به این مسائل پایبندند؟ افزود: این در حالی است که هر اقدام تروریستی که در دنیا اتفاق می‌افتد بلااستثنا سازمان‌های امنیتی صهیونیست‌ها، آمریکا، برخی کشورهای اروپا پشت این قصه بودند.

,

کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه آمریکایی‌ها و به عبارتی تمام کشورهای تصمیم‌گیرنده در این موضوع با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند اظهار کرد: آمریکا بر این کنوانسیون مسلط است، بنابراین آن‌ها اقدامی به نفع ایران انجام نمی‌دهند. همان‌طور که اعلام کردند تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه FATF وجود ندارد.

,

جهان بخشی اظهار کرد: ساده‌اندیشی است اگر گمان کنیم افراد حاضر در مجلس جمهوری اسلامی از ماهیت این کنوانسیون بی‌اطلاع‌اند. دولتمردان می‌خواهند به اروپا امتیاز بدهد تا در این کنوانسیون باشد و تاوان آن را باید پرداخت کنند.

,

وی گفت: آن‌ها با ذات جمهوری اسلامی ایران در تضادند. آن‌ها می‌دانند چه چیزی را مورد هدف قراردادند. ما نباید ساده‌اندیشی کنیم، نباید سطحی‌نگر باشیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: وقتی هدف نهایی کنوانسیونی، دشمنی با جمهوری اسلامی است، هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهد ضرورتی ندارد ما به آن ملحق شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه