اخبار داغ

پیدا و پنهان انتخاب شهردار یزد

انتخاب شهردار در جلسات پنهانی

انتخاب شهردار در جلسات پنهانی
روند انتخاب شهردار جدید یزد اکنون به جلسات پنهانی بین برخی از اعضای شورای شهر یزد کشیده‌ شده است؛ رویه‌ای که دموکراسی خواهی و شعارهای شفافیت اعضای شورای شهر را با چالش جدی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، از ابتدای مهرماه با استعفای مهدی جمالی نژاد از سمت شهرداری یزد، شهر جهانی یزد قریب به چندهفته‌ای است که از داشتن شهردار محروم است و هنوز تلاش‌ها! برای انتخاب شهردار جدید به نتیجه نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بر اساس اظهارنظر برخی از اعضای شورای شهر، پروسه انتخاب شهردار جدید یزد به جلسات شبانه و مخفیانه کشیده شده و در این جلسات سعی می‌شود بر اساس لابی‌گری پروسه انتخاب شهردار دنبال شود.

,

نکته جالب این جلسات مخفیانه عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر است که خلاف شعار دموکراسی خواهی اعضای بلند صدای شورای شهر یزد است.

,

پس از انتقاد این عضو شورای شهر یزد از جلسات پشت پرده و آن‌هم بدون اطلاع همه اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید یزد، برخی کانال‌های تلگرامی حامی بعضی از اعضای شورای شهر با تاختن به این عضو شورا و عادی جلوه دادن جلسات حزبی برای انتخاب شهردار یزد مهر تأییدی بر سیاسی شدن پروسه انتخاب شهردار زدند.

,

رئیس شورای شهر یزد اخیراً از همه اعضا خواسته بود تا اعضا گزینه‌های خود را برای شهرداری یزد معرفی کنند که این را می‌توان قدمی درراه تحقق دموکراسی در شورای شهر دانست؛ اما هنگامی‌که جلساتی بدون حضور اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار یزد گرفته می‌شود، هم خود ناقض اظهارات سفید است و هم ناقض قواعد دموکراسی.

,

از سوی دیگر یکی از قواعد دموکراسی شفافیت و شفاف‌سازی است که در این مقوله نیز اقدامات اخیر شورای شهر در برگزاری جلسات محرمانه، در آن لنگ می‌زند. چطور می‌توان شعار دموکراسی خواهی سر داد و از شفافیت سخن گفت؛ اما همه اعضای شورای شهر را در انتخاب شهردار یزد دخیل نکرد و آن‌ها را نامحرم قلمداد کرد.

,

رویه کنونی انتخاب شهردار جدید یزد به‌گونه‌ای در حال رقم خوردن است که اعضای شورا با مخفی‌کاری مردم را به‌عنوان ولی‌نعمت خود کنار زده و محرم نمی‌دانند. بدون شک این مسائل در افکار عمومی صورت خوبی ندارد.

,

روند سیاسی و جناحی انتخاب شهردار جدید یزد که از سوی جریان غالب شورای شهر دنبال می‌شود، در آینده‌ای نزدیک گزینه‌ای صرفاً جناحی و سیاسی را برای مدیریت شهری یزد معرفی خواهد کرد که چنین روندی نه‌تنها منافع مردم یزد را تأمین نمی‌کند؛ بلکه شهر یزد را پس رهایی کوتاه‌مدت از سیاسی‌کاری در مدیریت شهری که با جمالی نژاد تا حدی محقق شده بود، بار دیگر به عرصه‌ای برای فعالیت‌های سیاسی و جناحی تبدیل خواهد کرد.

,

تجربه ثابت کرده است که در پیش گرفتن رویه‌های سیاسی‌، قربانی به‌جز مردم نخواهد داشت؛ اما برخی منافع خود را تنها در دنبال کردن این رویه غلط می‌بینند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه