اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس وظیفه مهمی در تکمیل سند اسلامی-ایرانی پیشرفت بر عهده دارد

مجلس وظیفه مهمی در تکمیل سند اسلامی-ایرانی پیشرفت بر عهده دارد
حجت الاسلام حسینی‌کیا به طرح اولیه سند اسلامی-ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون های مجلس می بایست بر اساس زیرساخت های موجود و تجربیات سالیان قبل محورهای این سند را کامل نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار قم فردا، به رونمایی سند اسلامی ایرانی پیشرفت و درخواست رهبری از نهادهای کشور برای تکمیل این سند اشاره کرد و بیان داشت: هر کشوری که بخواهد در مسیر پیشرفت و ترقی گام بردارد نیازمند یک افق چشم انداز است که در راستای رسیدن به آن حرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی به اهمیت بلندمدت بودن برنامه ها و چشم اندازهای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تا پیش از این برنامه‌ریزی های کشور بیشتر به صورت 5 ساله انجام می‌شد و به همین خاطر رویکردهای مدیریتی هر چندسال یکبار تغییر میکرد اما در سند اسلامی ایرانی پیشرفت با یک افق بلندمدت 50 ساله روبرو هستیم.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای پیشرفت کشور و دستیابی به هدفگذاری های مورد انتظار باید کلیات این سند به صورت تخصصی در همه حوزه ها مورد بررسی قرار گیرد و تکمیل شود تا به یک سند جامع و کامل برسیم.

,

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی بدون شک وظیفه مهمی در تکمیل این سند بر عهده دارد، اعضای کمیسیون های مجلس می بایست بر اساس زیرساخت های موجود و تجربیات سالیان قبل محورهای این سند را کامل نمایند.

,

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به طور مثال بخش معدن یکی از زیرساخت های ارزشمندی است که طی سالیان گذشته مورد غفلت واقع شده است، ما می توانیم از طریق صادرات مواد معدنی درآمدی بیش از آنچه از طریق فروش نفت بدست می آوریم وارد کشور کنیم اما در حال حاضر سهم ما از بازار جهانی مواد معدنی رقم پایینی است.

,

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: حجم زیادی از پوشاک مورد استفاده در ایران وارداتی است یا به صورت قاچاق به داخل کشور می آید، ما باید با برنامه ریزی بلندمدت بتوانیم نیاز خودمان را در این حوزه تامین کنیم.

,

عضو فراکسیون روحانیت در مجلس گفت: برخی اقلام وارداتی واقعا جای تاسف دارد، بیش از 80 درصد چادر مشکی مورد استفاده در کشور وارداتی است؛ اگر ما مسلمانیم و معتقد به حجاب هستیم خب خودمان باید در کشور چادر مشکی تولید کنیم و نیازمان در این حوزه را برطرف نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه