اخبار داغ

آیت الله علیدوست:

سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باید به برنامه اجرایی تبدیل شود

سند الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باید به برنامه اجرایی تبدیل شود
رئیس اندیشکده فقه و حقوق اسلامیِ مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به برنامه اجرایی تبدیل شود، لذا صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی می‌بایست جزئیات این سند را به صورت تخصصی تکمیل نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله ابولقاسم علیدوست استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، به رونمایی سند اولیه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط مقام معظم رهبری و فراخوان ایشان برای تکمیل این سند اشاره کرد و بیان داشت: در این سند سعی شده مبانی اسلامی و علمی مسیر پیش روی کشور تدوین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: سندی که تدوین شده است بیشتر به مبانی و کلیات پیشرفت اسلامی ایرانی توجه کرده و جزییات مدل در آن نیامده است که می‌بایست به مرور توسط متخصصان هر حوزه تکمیل شود و به جمع‌بندی برسد.

,

رئیس اندیشکده فقه و حقوق اسلامیِ مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: در تدوین سند اولیه الگوی اسلامی ایران پیشرفت دو ساحت و نگاه کلی مورد توجه بوده است؛ ابتدا احکام و دستورات شرعی و دوم اسناد و اطلاعاتی که در این رابطه در دنیا وجود داشته است.

,

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم بیان داشت: بخش مبانی، اهداف و جهات شرعی باید به صورت ریزتر مورد بررسی قرار گیرد؛ صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاه باید در حیطه های تخصصی ورود کنند و مسائل پیش‌روی پیشرفت کشور را به صورت جزئی مورد کنکاش قرار دهند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به برنامه اجرایی تبدیل شود و کشور بر اساس آن مدیریت گردد اما در این بین حلقه مفقوده ای وجود دارد که می بایست این سند را به برنامه اجرایی تبدیل کند، کارشناسان، صاحب‌نظران و شخصیت های باتجربه باید این حلقه مفقوده را پر نمایند.

,

آیت الله علیدوست بیان داشت: در تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم به شرع و دین توجه شده و هم اسناد خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

,

این استاد حوزه علمیه در پایان افزود: در برنامه ریزی و مدیریت کشور باید شریعت مدار و فقه محور حرکت کنیم لذا آنچه که تنظیم می شود باید بر اساس دستورات دینی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه