اخبار داغ

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی زائران پیاده دهه آخر صفر

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی زائران پیاده دهه آخر صفر
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود ۳۵ درصدی زائران پیاده و سواره دهه آخر صفر امسال نسبت به سال قبل افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید جواد حسینی صبح امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه زائران پیاده استان به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای آتی دو رویداد مهم سیاسی و اجتماعی در پیش رو داریم که عبارتند از حماسه فرهنگی اربعین حسینی و رویداد زیارت پیاده دهه آخر صفر  که هر  دو دارای کارکردهای مهم سیاسی و اجتماعی میباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: گرایش مردم به جریان پیاده روی اربعین فراتر از انتظار و محاسبات است به طوری که تحلیل شرایط فعلی اقتصادی کاهش ثبت نام برای زیارت اربعین  نسبت به سال گذشته  را رقم می زد ولی مشاهده می شود که در روز جاری نسبت به سال گذشته ثبت سامانه سماح نه تنها کاهش نداشته بلکه با افزایش 11 هزار نفری مواجه بوده است که این نشان حاکمیت معنویت در جامعه ایرانی دارد .
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در خصوص زائران پیاده دهه آخر صفر نیز تاکید کرد: هم باید از تمام ظرفیت ها در این مسیر استفاده شود.
حسینی خاطر نشان کرد:  در سال جاری میزبان بیش از 5 میلیون زائر سواره و پیاده خواهیم بود که حدودا500 هزار نفر آنان زائر پیاده هستند.
وی با بیان این که نباید فراموش کرد که زیارت اربعین برای ما یک برند ویژه است که نباید تحت الشعاع تبلیغات دهه اخرصفر قرار گیرد؛ تصریح کرد: هرگونه تبلیغات رسانه ای باید بعد از حماسه فرهنگی اربعین  انجام شود. 
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در خصوص حاکمیت فرهنگ میزبانی در دهه آخرصفر اظهار داشت : لازم است از تمام ظرفیت استان در جهت نهادینه نمودن فرهنگ میزبانی در بین مجاوران و  عوامل خدمت رسان به زائر استفاده گردد به طوری مراحل سه گانه ((نمادینه سازی –ستادینه سازی –و نهادینه سازی )) این فرایند مورد توجه قرار گرفته و وظایف سازمانی در قبال آن تقسیم بندی شود. 
حسینی با تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت خدمات به زائران پیاده، افزود: هدف از برگزاری جلسات کارگروه زائرین پیاده دهه آخر صفر آن نیست که خدمات سال گذشته تجدید شود بلکه هدف ارتقا آن و رفع موانع و معظلات پیش روست که در آسیب شناسی صورت گرفته از سال قبل مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تشریح کردالزامات ارتقا خدمات به زائران گفت: پیش بینی ها، افزایش 30 درصدی زائران پیاده را رقم می زند که باید تمهیداتی را در این خصوص اندیشید که از جمله آن ها عبارت اند از: راه اندازی رامهای قطار های محلی به شهرستانها، تمامی شرکت های خصوصی حمل و نقل که دارای ظرفیت خدمات رسانی هستند به کار گرفته شوند، کمیته اسکان مراکز اقامتی غیر مدارس را جهت تمدید اسکان زائران پیگیری نماید، باید از  ظرفیت کلیه ترمینال ها به نحو احسن استفاده نمود، ضرورت رایزنی با استان های همجوار برای مساعدت  در امر خدمت رسانی، اختصاص اتوبوس های مناسب و به اندازه کافی به مسیرهای منتهی به مشهد و جهت زائرین نیازمند، نظارت و آماده سازی مجتمع های خدمات رفاهی، فرایند سازی برای تعیین نقطه شروع پیاده روی از سه محور استان (محور های قوچان –نیشابور –تربت حیدریه) 
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی، در پایان از سایت مانیتورینگ جاده ای 141 و از «سامانه آنلاین مدیریت نمایشگرها معروف به سامن» بازدید کرد. 

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه